Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat luni instrucţiuni privind asigurarea respectării de către furnizorii de servicii media audiovizuale a măsurilor dispuse pe durata instituirii stării de urgenţă. Printre acestea: "să combată contaminarea publicului cu fake news apărute pe reţelele de socializare; să redacteze cu rigoare şi acurateţe informaţiile, să evite senzaţionalul".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Posturile de radio şi televiziune au obligaţia "de a transmite pe posturile de radio şi de televiziune decretul de instituire a stării de urgenţă, în cel mult două ore de la semnare şi repetat în primele 24 de ore de la instituirea stării de urgenţă şi difuzarea integrală şi cu prioritate a informaţiilor şi comunicatelor oficiale ale Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi ale celorlalte autorităţi publice implicate în gestionarea stării de urgenţă".

De asemenea, CNA solicită radiodifuzorilor să transmită integral şi cu prioritate "şi comunicatelor oficiale ale Comitetului National pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi ale celorlalte autorităţilor publice implicate în gestionarea stării de urgenţă". 

Radiodifuzorii sunt obligaţi "să aplice cu celeritate a măsurilor dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, de Consiliul Naţional al Audiovizualului, precum şi de alte autorităţi publice competente, cu respectarea dispoziţiilor art. 11 din Ordonanţa de urgenţă nr. 1 din 21 ianuarie 1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia măsurile urgente de aplicare intră imediat în vigoare". 

În plus, Consiliul Naţional al Audiovizualului solicită furnizorilor de servicii media audiovizuale să asigure măsurile redacţionale necesare, adaptate stării de urgenţă instituite, în vederea respectării obligaţiilor legale privind informarea corectă a publicului, respectiv: a) rigoare şi acurateţe în redactarea şi prezentarea ştirilor, evitarea senzaţionalului sau a infodemiei caracterizată de supraabundenţa de informaţii ce pot crea confuzie; b) difuzarea de informaţii preluate din surse oficiale şi surse de încredere, naţionale şi internaţionale, astfel încât serviciile media audiovizuale să poată contribui la combaterea contaminării publicului cu fake news apărute pe reţelele de socializare; verificarea oricăror informaţii legate, direct sau indirect, de subiectul coronavirus; c) respectarea regulilor deontologice şi acordarea unei atenţii speciale fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoţională, panica şi nesiguranţă în rândul cetăţenilor.

Prezenta instrucţiune intră în vigoare la data de 16.03.2020 şi se aplică pe perioada instituirii stării de urgenţă. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.