Libris a donat 7.890 de cărţi în cadrul ediţiei a treia a proiectului CarteTeca. În urma concursului desfăşurat la sfârşitul anului trecut, prin care librăria online oferă unităţilor de învăţământ oportunitatea de a câştiga cărţi pentru biblioteca proprie, volumele donate au ajuns la 41.537 elevi, din 80 de unităţi de învăţământ din toată ţara.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prin proiectul CarteTeca iniţiat în 2019 în parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii şi prin generozitatea cititorilor care aleg să doneze şanse la finalul fiecărei comenzi, Libris.ro şi-a propus ca în 5 ani să doteze peste 350 de unităţi de învăţământ din România cu volume actuale, care să îi atragă pe copii şi adolescenţi către lectură.

Astfel, ediţia a treia a adus 80 de premii în valoare de 200.000 lei. Valoarea totală a fondului de carte alocat în cele 3 ediţii se ridică la 378.000 lei. Jumătate din sumă provine din donaţiile cititorilor de pe Libris.ro, iar cealaltă jumătate vine ca sponsorizare din partea Libris.

149 de biblioteci au fost dotate în total de la lansarea proiectului, numărul câştigătorilor şi al volumelor donate crescând de la an la an. Dacă în 2019 au fost donate 992 de cărţi, iar la ediţia a doua aproape 6000 de cărţi, în cadrul ediţiei CarteTeca 2021, 7890 de volume donate au ajuns în 80 de biblioteci şcolare.

CarteTeca se adresează atât unităţilor de învăţământ care dispun de o bibliotecă, unde se va îmbogăţi stocul de carte cu titluri actuale, dar şi celor care nu au încă o bibliotecă funcţională, însă în care există interes pentru lectură.

Volumele cu care sunt dotate bibliotecile şcolilor câştigătoare sunt noi, actuale şi atractive, titluri celebre şi interesante, poveşti cu care copiii şi adolescenţii empatizează şi pe care doresc să le descopere dincolo de lecturile din programa şcolară.

Mesajele primite de la aplicanţi în cadrul acestei ediţii completează imaginea adusă de statistici şi informaţiile oferite de participanţi la ediţiile anterioare, precum:
- numărul volumelor deţinute de o bibliotecă şcolară de cele mai multe ori nu reflectă oferta de carte accesibilă copiilor. Deşi sunt situaţii în care o bibliotecă şcolară poate număra mii de  volume, în multe cazuri, acestea sunt cărţi foarte vechi, uzate, care nu sunt casate doar pentru a mai păstra biblioteca în viaţă;
- mulţi elevi nu deţin o bibliotecă acasă, iar achiziţia chiar şi a unei cărţi pe an nu poate fi susţinută financiar de familie;
- în multe unităţi de învăţământ, bugetul (acolo unde el există) alocat împrospătării fondului de carte nu este suficient pentru a acoperi nevoia, iar în anumite cazuri ultima achiziţie de carte a avut loc în urmă cu mai bine de 10 ani.

Cele mai dorite titluri

Topul titlurilor dorite de aplicanţi este dominat de „Matilda” (Roald Dahl), urmată de „Harry Potter” (J.K. Rowling), şi de „Minunea” (R.J. Palacio), în timp ce ”Harry Potter”, „Jurnalul unui puşti” şi „Cronicile Narnia” sunt titlurile cele mai dorite de elevi. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.