Noua stagiune a Operei Naţionale Bucureşti aduce în atenţia publicului titluri consacrate din repertoriul românesc şi universal. Prima săptămână a lunii octombrie are în program: dipticul format din baletul „La Piaţă” de Mihail Jora şi opera „Revuluţia” de Adrian Iorgulescu, opera „La Traviata” de Giuseppe Verdi, baletul „Don Quijote” de Ludwig Minkus şi opera „Faust” de Charles Gounod.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Miercuri, 4 octombrie, ora 18:30, este programat dipticul „La Piaţă” de Mihail Jora şi „Revuluţia” de Adrian Iorgulescu, în regia lui Alexandru Nagy, sub bagheta dirijorului Cristian Mandeal, coregrafia Sandrei Mavhima şi scenografia Andreea Koch. „La Piaţă. Revuluţia” este primul spectacol de operă şi balet realizat exclusiv din materiale reciclate si reciclabile. În viziunea regizorului Operei Naţionale Bucureşti, Alexandru Nagy, publicul este invitat să descopere două universuri integrate în acelaşi concept al Revoluţiei Române din Decembrie 1989: „La Piaţă”, care reprezintă primul balet românesc compus de Mihail Jora, şi „Revuluţia” de Adrian Iorgulescu, care nu este altceva decât piesa lui Caragiale, „Conu` Leonida faţă cu reacţiunea”, transpusă în operă. Dipticul este o producţie a Operei Naţionale Bucureşti, împreună cu Studioul Experimental în Artele Spectacolului Muzical „Ludovic Spiess”, Asociaţia ENVIRON, UCMR, UNATC, UNMB, InfoCons, BRD Groupe Société Générale şi ASUS.

Vineri, 6 octombrie, ora 18.30, publicul poate vedea spectacolul de operă „La Traviata” de Giuseppe Verdi, regia Paul Curran, conducerea muzicală Tiberiu Soare. Acesta readuce în atenţia publicului povestea emoţionantă a unei curtezane care a trăit în Parisul primei jumătăţi a secolului XIX-lea sub numele de Marie Duplessis şi care a marcat existenţa unor artişti precum compozitorul Franz Liszt şi scriitorul Alexandre Dumas-fiul. Acesta din urmă, în semn de omagiu postum, a ales-o drept muză pentru celebrul său roman „Dama cu camelii”, care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspiraţie pentru opera sa, „La Traviata”, a cărei primă reprezentaţie la Bucureşti a avut loc în anul 1856, la câţiva ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneţia.

Baletul „Don Quijote” de Ludwig Minkus, regie şi adaptare coregrafică Jaroslav Slavický, poveste inspirată de romanul lui Miguel de Cervantes, „Don Quijote de la Mancha”, este programat sâmbătă, de la ora 18.30. 

Intriga spectacolului urmăreşte aventurile lui Don Quijote, un cavaler idealist, şi ale prietenului său, Sancho Panza, în căutarea onoarei şi iubirii, într-un cadru spaniol vibrant, în care dansurile pasionale şi dramatice se împletesc cu momente comice şi romantice. Don Quijote se îndrăgosteşte de o frumoasă dansatoare de flamenco numită Kitri, iar povestea lor de dragoste complicată se desfăşoară în timp ce ei navighează prin diverse aventuri şi provocări. Baletul „Don Quijote” se remarcă prin dansurile sale virtuoase, inclusiv celebrele „pas de deux” ale protagoniştilor, şi prin muzica vibrantă a lui Minkus. Costumele colorate şi decorurile impresionante creează o atmosferă autentică spaniolă, o experienţă vizuală şi artistică uimitoare. Această producţie a devenit una dintre cele mai iubite şi interpretabile opere de balet din repertoriul clasic, continuând să fascineze şi să inspire atât dansatorii, cât şi publicul din întreaga lume.

Opera „Faust” de Charles Gounod, una dintre cele mai cunoscute şi iubite opere franceze din repertoriul clasic, se joacă duminică, 7 octombrie, de la ora 18.00. Bazată pe legenda lui Faust, o poveste tradiţională despre un muritor care face un pact cu diavolul pentru a obţine cunoştinţe şi plăcere în schimbul sufletului său, această operă oferă o privire captivantă asupra luptei dintre bine şi rău, dorinţă şi consecinţe. Astfel, intriga operei cu acelaşi nume urmăreşte povestea lui Faust, un bătrân savant şi deziluzionat, care este gata să-şi vândă sufletul pentru a-şi retrăi tinereţea. Mefisto, diavolul, îi oferă lui Faust această a doua şansă prin intermediul tinerei vrăjitoare Margareta.  Însă povestea se întunecă pe măsură ce intriga se dezvoltă, iar consecinţele pactului cu diavolul devin tot mai evidente. Titlul este cunoscut pentru ariile şi duetele sale memorabile, precum „Salut, demeure chaste et pure” şi „Avant de quitter ces lieux”, care reflectă stările complexe ale personajelor şi dezvoltarea lor pe parcursul operei. Muzica lui Gounod este melodică şi emoţională, aducând în prim-plan dramatismul şi pasiunea poveştii.

Bilete pe https://tickets.operanb.ro/ şi de la Casa de Bilete a Operei Naţionale Bucureşti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.