Andrei Grigorescu, vicepreşedinte Commercial & Business Development Discovery CEEMCA (Europa Centrală şi de Est, Ţările Mediterane şi Asia Centrală), vorbeşte într-un interviu acordat News.ro despre impactul pandemiei asupra programelor, audienţei şi modului de lucru, despre cele mai urmărite emisiuni şi dezvăluie că un documentar relevant în contextul actual, „Covid-19: Pericol Mondial”, se află în pregătire.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reprezentantul Discovery subliniază că este căutată în continuare o soluţie împreună cu Telekom, care a eliminat la începutul anului programele grupului din pachete. Cât priveşte prima jumătate a anului, audienţele nu par să fi suferit schimbări majore, însă, spune el, e foarte greu ca într-o astfel de perioadă să izoleze impactul eliminării posturilor din pachetele Telekom. 

Mai mult, el a semnalat şi un impact în zona de publicitate.

În perioada martie-mai, portofoliul Discovery în Europa a înregistrat creşteri masive. Creşterile de audienţă au fost înregistrate în rândul unor segmente-cheie de public: +28%, pentru canalele cu audienţă preponderent feminină, şi similar pentru cele cu audienţă masculină.

Cele mai urmărite show-uri au fost cele de supravieţuire, aventură, condiţii extreme şi turbo, iar importante pentru perioada următoare vor fi competiţiile care revin, treptat, la Eurosport.

Prezentăm integral răspunsurile acordate News.ro de Andrei Grigorescu:

La începutul anului, Telekom România a eliminat din pachete posturile Discovery. A venit apoi cu propunerea de negociere. În ce stadiu se găseşte acum această problemă?

Avem o comunicare foarte bună cu echipa locală a Telekom, sunt profesionişti cu multă experienţă şi interesul nostru comun este să găsim cea mai bună soluţie pentru abonaţi. Din păcate, este un an dificil pentru toată lumea şi neclarităţile despre evoluţia pieţei fac ca o soluţie să fie mai greu de găsit. Dorinţa noastră este ca fiecare român să aibă acces la portofoliul de canale Discovery şi Eurosport, mai ales având în vedere revenirea competiţiilor live, cum ar fi Circuitul ATP, US Open şi Roland Garros.

La nivelul României, în medie, care este audienţa posturilor Discovery şi Eurosport? În ce măsură a afectat cifrele de audienţă eliminarea posturilor din pachetele Telekom?

Sigur că ne dorim să fim prezenţi în toate gospodăriile din România. Portofoliul nostru de canale se bucură de o acoperire amplă, fiind prezent pe toate celelalte platforme ale marilor operatori (Digi, Orange, Vodafone, AKTA), precum şi ale celor regionali. Dacă ne uităm la prima jumătate a anului, audienţele noastre nu par să fi suferit schimbări majore. Au fost însă foarte mulţi factori care au acţionat simultan. Perioada de carantină a dus la o creştere a consumului pe total TV, la început pe staţiile de ştiri, apoi şi pe cele din portofoliul nostru. Eurosport a avut o evoluţie diferită din cauza întreruperii evenimentelor sportive, dar a crescut masiv odată cu reînceperea meciurilor din Premier League. E foarte greu ca într-o perioadă atât de încărcată cu evenimente să izolăm impactul eliminării posturilor din pachetele Telekom.

Cum a arătat activitatea companiei în perioada de izolare? Care au fost măsurile luate?

O mare parte din echipa pe care o avem în România are atribuţii regionale. Colegii mei din biroul din Bucureşti coordonează activitatea Discovery în 32 de ţări din regiune, din Cehia până în Turkmenistan. În aceste condiţii, o mare parte din activitatea noastră se desfăşura deja prin intermediul video-conferinţelor, de la distanţă. Din acest punct de vedere, adaptarea noastră la condiţiile de lucru impuse de pandemie a fost probabil mult mai uşoară. Încă de la începutul pandemiei, ne-am mobilizat rapid şi am început să lucrăm cu toţii de acasă. La nivel global, prioritatea în această perioadă a fost siguranţa angajaţilor, s-au creat metode pentru ca toţi colegii să aibă access la informaţii în timp real, alternative de interacţiune socială ca să ne putem sprijini între noi. Am găsit din mers răspunsuri la situaţiile noi cu care ne-am confruntat şi, în general, cred că suntem mai uniţi ca echipă acum. În ceea ce priveşte continuitatea business-ului, ne concetrăm pe analiza noilor date despre comportamentul telespectatorilor în această perioadă, iar librăria noastră cu peste 300.000 de ore de conţinut de non-ficţiune, precum şi arhiva de momente emblematice din sport ne oferă o flexibilitate de care puţine alte companii se bucura.

Cât priveşte conţinutul, cum a fost el adaptat?

Specific, în cazul Discovery Channel, am regândit strategia de programe, astfel încât să putem să le oferim telespectatorilor conţinutul adaptat nevoilor lor în momentele în care au fost impuse măsurile de restricţii. Am inclus blocuri de programe educaţionale, ne-am orientat către programe care ofereau informaţii de interes, cum ar fi documentarul despre pandemia COVID-19. Documentarul „Pandemia: COVID-19” a generat un interes uriaş si a fost cel mai urmărit program de pe nişa de documentare în timpul difuzării, pe 5 aprilie, la ora 21.00.

Discovery este prezent în 220 de ţări, aşa că am avut avantajul să aflăm de la colegii noştri din alte pieţe date despre evoluţia consumului de TV în alte teritorii care trecuseră deja prin situaţii similare. După interesul iniţial pentru programele de ştiri, consumatorii căutau refugiu în alt fel de conţinut media, programe care le alimentează perspectivele optimiste pentru viitor, dorinţa de a evada şi de a calatori, precum şi nevoia de libertate. Am vrut să ajutăm telespectatorii să se relaxeze şi să treacă mai uşor prin perioada de criză astfel că în luna mai, prin conţinutul emblematic al Discovery Channel, telespectatorii au avut şansa de a călători oriunde în lume. De la păduri tropicale până în cele mai friguroase zone ale planetei, Discovery Channel i-a purtat pe fanii pasionaţi de aventură în toate colţurile lumii, prin programe dedicate, despre Alaska, călătorii, istorie naturală şi sălbăticie.

În ceea ce priveşte Eurosport, lucrurile au fost puţin mai complicate. Majoritatea programelor noastre sunt evenimente sportive live, avem mai puţine emisiuni de tip talk-show sau realizate în studiou. Eurosport este mai mult emoţie şi mai puţin analiză. Am fructificat la maxim arhiva de conţinut disponibil şi ne-am propus să le oferim constant telespectatorilor posibilitatea de a revedea şi a rememora competiţiile preferate şi de a retrăi emoţii pozitive. Fie că este vorba despre meciurile Simonei Halep sau ale lui Rafael Nadal, pe care le-am difuzat în cadrul Player’s Cut sau de campania „You say, we play” prin care telespectatorii au putut alege ce meciuri să revadă. Din luna iunie, sportul a început să se dezmorţească,  moment în care Premier League a revenit în exclusivitate pe Eurosport 1, înregistrând creşteri semnificative pe canal.

Ce impact a avut asupra telespectatorilor?

În perioada martie-mai, portofoliul Discovery în Europa a înregistrat creşteri masive, de până la +17% în privinţa volumului. Creşterile de audienţă au fost în rândul unor segmente-cheie de public: +28% pentru canalele cu audienţă preponderent feminină şi similar pentru cele cu audienţă masculină.

Dacă ne uităm la nivel local, în portofoliul nostru, TLC înregistrează rezultate spectaculoase, cu creşteri de +18% (iulie 2020 vs. 2019), iar Eurosport redevine destinaţia preferată pentru conţinutul sportiv premium, înregistrând o audienţă de + 83% (iulie vs. iunie 2020). Tot legat de Eurosport, trebuie să menţionăm că reînceperea campionatului englez a condus la o creştere semnificativă a audienţei pe Eurosport 1, triplând reach-ul atins pe targetul comercial masculin 18-49, consolidându-ne poziţia de staţia de sport numărul 2 pe piaţa TV din România. Totodată, redifuzarea finalei de la Wimbledon din 2019 ne-a adus o dublare a numărului telespectatorilor şi o creştere cu 400% a cotei de piaţă faţă de săptămânile care au precedat acest moment.

Analizăm în continuare datele din această perioadă şi observăm deja un tipar care ne arată că această nouă situaţie a avut un efect puternic asupra obiceiurilor de consum TV. În general, televiziunea – ca sursă principală de informare şi divertisment – a devenit mai importantă pentru oameni. Pe lângă creşterea timpului de vizionare în general, există şi schimbări legate de genuri specifice şi conţinut, care au contribuit la creşterea interesului pentru staţiile tematice. Şi suntem extrem de bine pozitionaţi aici, cu un portofoliu de divertisment inspirat din realitate care hrăneşte pasiunile oamenilor pentru ştiinţă, aventură, lifestyle, sport, călătorii şi multe altele.

În prima jumatate a anului, care au fost cele mai urmărite programe Discovery?

Cele mai urmărite show-uri au fost cele de supravieţuire, aventură, condiţii extreme şi turbo, printre care „Supravieţuire pe cont propriu”, „Maşini pe alese”, documentarul despre pandemia coronovarius, „Cazuri neexplicate şi neexplorate”, „Nerecomandat celor slabi de inimă” şi „Alaska: Ultima Frontieră”.

Pe TLC, fanii au preferat emisiuni precum „Dermatologie de top”, „Monştrii din corpul uman”, „Cazuri medicale şocante”, „Viaţa la 300kg” şi „90 de zile până la nuntă”. De asemenea, HGTV a fost unul dintre cele mai urmărite canale TV în această perioadă, consumatorii căutând inspiraţie în recomandările specialiştilor în renovări. Conform primelor noastre măsurători, HGTV a atras, în proporţie de 60%, publicul tânăr, cu studii superioare şi venituri medii şi peste medii.

Având în vedere criza sanitară şi cea economică provocată, cu ce provocări v-aţi confruntat din punct de vedere al publicităţii?

Cele mai evidente efecte au început să apară odată cu anularea sau amânarea competiţiilor sportive live de pe Eurosport. Cât despre canalele de non-ficţiune (Discovery Channel, TLC, Travel Channel, HGTV etc.) au început să apară anumite discontinuităţi legate de localizarea programelor, mai ales în ţările în care canalele noastre sunt dublate.

Nemaiavând oameni care să intre în studiouri şi să înregistreze voci, a trebuit să ne repliem rapid. Noul context s-a resimţit şi în campaniile de publicitate, pentru că toţi clienţii noştri şi-au regândit planurile şi proiectele speciale aflate în derulare.

Totodată, am observat şi efectele pozitive, dat fiind că oamenii au petrecut mare parte din timp în casă şi au căutat alternative la canalele de ştiri.

Care au fost pierderile în primele 6 luni ale anului? Care a fost câştigul în această perioadă?

Cred că e devreme să avem o imagine realistă a impactului în business din punct de vedere al cifrelor, pentru că întreaga industrie se confruntă cu un context nou, la care toţi jucătorii încă învaţă să se adapteze din mers. Aşa cum spuneam, există un impact în zona de publicitate, însă ceea ce ne dorim să facem este să menţinem standardele de calitate cu care Discovery şi-a obişnuit publicul şi astfel să ne consolidăm relaţia cu partenerii noştri, fie că este vorba despre operatorii care ne distribuie sau clienţii care aleg canalele noastre pentru publicitate. Câştigul acestei perioade este faptul că am fost „forţati” să gândim mai rapid şi mai inovativ, să identificăm soluţii de creştere care poate altfel apăreau mai greu. Avem o provocare mare în faţa noastră în a doua jumătate a acestui an, care vine din nevoie de a echilibra balanţa primului semestru. Cred că am fost foarte inspiraţi să aducem, alături de parteneri, la începutul acestui an, produse noi pe piaţa din România, cum ar fi Eurosport 4K sau HGTV (Home and Garden TV), pentru că asta a contribuit la diversificarea opţiunilor pentru telespectatorii noştri în această perioadă.

Din estimările financiare făcute, cum va arăta acest an?

Nimeni nu poate şti cu siguranţă cum va evolua acest an. Din discuţiile pe care le am cu colegii din alte regiuni, cred că perioada cea mai grea a trecut, dar în continuare avem destul de puţină vizibilitate legat de ce se va întâmpla până la sfârşitul anului. Aspiraţia noastră este să rămânem cel puţin la nivelul anului trecut, când vom trage linie la finalul lui 2020. Şi, în acelaşi timp, să continuăm dezvoltarea de produse noi pentru piaţă, cum ar fi Dplay, produsul nostru de tip OTT, care aduce cel mai bun conţinut de divertisment inspirat din realitate în direct şi la cerere, oriunde şi oricând. Dplay este un produs de referinţă în portofoliul Discovery, lansat în 10 pieţe din Europa, precum Marea Britanie, Olanda şi Ţările Scandinave.

Care sunt noutăţile de conţinut propuse pentru lunile următoare?

În perioada următoare ne concentrăm pe sport, care se reîntoarce treptat la Eurosport cu transmisiuni live şi în exclusivitate. Începând din august, am dat startul noului sezon al Cupei Angliei, urmând ca din septembrie să realimentăm pasiunea pentru fotbal a fanilor din România cu noi meciuri din cel mai prestigios campionat de fotabal din lume – Premier League. În calitate de Gazdă a Tenisului în România, vom continua seriile de transmisiuni ale celor mai aşteptate turnee de Grand Slam – US Open (din 31 august) şi Roland-Garros (din 27 septembrie), alături de meciurile din circuitul ATP.

Pauza competiţională din ciclism face ca multe tururi importante să se desfăşoare într-un timp foarte scurt. Astfel, iubitorii ciclismului pot urmări curse şi tururi precum Strade Bianche, Milano-San Remo, Criterium du Dauphine în luna august, totul culminând cu Turul Franţei, programat între 29 august şi 20 septembrie.

Programul TLC se va baza pe emisiuni despre relaţii şi viaţa de familie, printre care Părinţi pentru încă şase şi emisiuni despre proiecte de schimbare de imagine, cum ar fi De la banal la senzaţional.

La Discovery Channel, sunt documentare noi, precum „Will Smith printre rechini” şi „Tyson şi rechinii”, dar şi serii despre supravieţuire şi viaţa în sălbăticie. În plus, pregătim un nou documentar foarte relevant în contextul actual, „Covid-19: Pericol Mondial”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.