Galeria Gaep participă pentru prima dată la târgul internaţional de artă contemporană Art-o-rama (25-28 august 2022, Marsilia) cu o prezentare duo de lucrări ale lui Damir Očko şi Pavel Brăila. Pe lângă lucrările din stand, un video al lui Brăila face parte din secţiunea online Immaterial Salon, unde poate fi urmărit până pe 2 octombrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prezentarea Gaep gravitează în jurul noţiunilor de fragilitate şi rezistenţă şi creează un dialog între colaje şi obiecte sculpturale ale lui Očko, pe de o parte, şi lucrări de neon art ale lui Brăila, pe de alta.

Colajele lui Damir Očko selectate pentru târg fac parte dintr-un ansamblu recent de lucrări pe hârtie, din perioada 2020-2021. Ele sunt, deopotrivă, colaje-anagramă, un catalog de fobii şi ceea ce artistul numeşte „forme drag”, pentru că încorporează elemente din estetica şi recuzita unei drag queen. De la scoptofobie (frica de a fi văzut sau privit insistent >> anagramă după denumirea în engleză, scoptophobia: Basic Photo Op) şi grafofobie (frica de scris >> anagramă după graphophobia: Oh Grab A Hippo) la molismofobie (frica de mizerie >> anagramă după molysmophobia: Ham Boy Moo Lips), un număr mare de anxietăţi sunt deconstruite cu guaşă, acrilic şi glitter.

Pentru Art-o-rama, Očko a realizat, de asemenea, 14 mici sculpturi în formă de cocktailuri, ce vor fi dispuse pe o structură de tip bar, special concepută pentru această prezentare.

Printre lucrările din standul Gaep se vor număra şi două piese de neon art din momente diferite ale carierei lui Pavel Brăila. Realizate la 17 ani distanţă, „Fear Is Shorter Than Fervour”, din 2004, şi „I really miss dancing”, din 2021, sunt unite prin transparenţa emoţională a mesajelor. În timp ce prima exprimă o dorinţă de aventurare în necunoscut pentru a încerca ceva nou, a doua face referire la o plăcere devenită imposibilă în timpul pandemiei.

O lucrare la fel de ancorată în realitatea recentă poate fi văzută online, în secţiunea Immaterial Salon a târgului. Fragile Podil/reconsidered, din 2022, se bazează pe un video realizat în Kiev în 2018. Atunci, Brăila a filmat o panglică roz care trasează linii în zbor deasupra clădirilor istorice şi a străzilor liniştite, dar vibrante ale oraşului. Asupra acestui desen efemer artistul revine acum pentru a sublinia ciocnirea dintre „optimismul şi încrederea” implicite în gestul său din trecut şi retorica de război din prezent.

Art-o-rama 2022 va reuni circa 60 de galerii şi editori în diferitele sale secţiuni. Gaep este singura galerie din România care participă la această ediţie.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.