Facebook are un nou instrument pentru depistarea conturilor false, bazat pe învăţarea mecanică. Cu ajutorul acestui instrument, gigantul american a eliminat anul trecut 6,6 miliarde de conturi false.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Mulţi ani, Facebook nu a luat nicio măsură împotriva conturilor false, nevăzând o problemă în faptul că cineva vrea să aibă mai multe conturi. Abia când au început să ia amploare campaniile de dezinformare şi spam a devenit evident rolul acestor conturi în propagarea minciunilor şi a înşelătoriilor.

Sub presiunea autorităţilor şi criticat din toate părţile, Facebook a început în ultima vreme să ia măsuri împotriva conturilor false. Însă, pentru a depista conturile false folosite în acest gen de campanii, sunt necesare instrumente eficiente, capabile să le identifice automat pe baza anumitor tipare de comportament.

Aici intervine învăţarea mecanică, cu care Facebook lucrează de mai mulţi ani. Învăţarea mecanică este folosită de instrumentele cu care gigantul american depistează conturile false.

Cu un astfel de instrument, anunţă Facebook, au fost eliminate anul trecut 6,6 miliarde de conturi false. În afară de acestea, au fost blocate din faşă milioane alte tentative de creare a conturilor false.

Tehnologia folosită se numeşte Deep Entity Classification. Acesta foloseşte învăţarea mecanică şi evaluează comportamentul tuturor utilizatorilor şi felul în care aceştia interacţionează pentru a deosebi conturile false de cele reale.

DEC creează pentru fiecare cont un profil care conţine în jur de 20.000 de caracteristici. Practic, se încearcă stabilirea unor criterii pe baza cărora să se depisteze comportamentul artificial, învăţând cum se comportă utilizatorii obişnuiţi şi înţelegând care sunt diferenţele.

Conform estimărilor oficiale, conturile false reprezintă 5% din totalul conturilor de Facebook.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.