Cea de-a doua ediţie a festivalului Creative Est, dedicat industriilor creative, va avea loc între 10 şi 16 octombrie, la Bucureşti, şi va cuprinde workshopuri, seminarii şi expoziţii organizate pentru designerii, artiştii şi artizanii din regiune, dar şi pentru public.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Creative Est aduce în discuţie impactul pe care comunităţile şi proiectele creative îl au în dezvoltarea oraşelor şi felul în care designul, arta, tehnologia, moda şi gastronomia generează noi modele de convieţuire în peisajul urban. Tema care inspiră programul festivalului din acest an se sincronizează cu finalul procesului de selecţie a capitalei Europene a Culturii 2021”, au transmis organizatorii.

Evenimentul central al festivalului, primul market ce aduce la un loc produse de design, artă, tehnologie şi gastronomie din România şi Europa de Est va avea loc pe 15 şi 16 octombrie la Industria Bumbacului Bucureşti, într-o hală care va fi deschisă pentru prima oară publicului cu ocazia festivalului.

”Conceptul de festival Creative Est readuce în prezent patrimoniul industrial al unor hale ce au funcţionat în perioada comunistă ca ateliere de filatură, centrale termice, birouri sau spaţii de depozitare”, au mai transmis organizatorii.

Ansambul industrial de pe Splaiul Unirii, Industria Bumbacului, a devenit, de-a lungul ultimilor trei ani, unul dintre cele mai prolifice huburi alternative ale oraşului, găzduind Nod Makerspace, primul centru comunitar creativ de dimensiuni mari din România ce are ca obiectiv democratizarea designului, a ingineriei, a fabricaţiei şi a educaţiei creative.

Gastronomia locală este un alt subiect care ocupă un loc important în programul festivalului Creative Est. Cei pasionaţi sau interesaţi de domeniu au ocazia să descopere noile mişcări gastronomice artizanale, curentul street-food şi comunitatea antreprenorilor motivaţi să pună meşteşugul în centrul proceselor de producţie. Pe toată durata manifestărilor, publicul va face cunoştinţă cu ”revoluţia” gastronomiei artizanale româneşti în toate formele ei.

”Creative Est, o iniţiativă a Asociaţiei ORICUM, porneşte de la convingerea că oraşul Bucureşti poate deveni centrul regional al industriilor creative – în prezent, economia creativă este puternic concentrată în capitală, astfel că 12, 5% din firmele bucureştene au un profil specific industriilor creative. Mai mult, 5,3% din PIB-ul României este reprezentat de industrii creative iar acestea angajează 4,48% din forţa de muncă, cifre în continuă creştere în ultimii trei  ani”, au transmis organizatorii.

Sectorul cultural şi creativ reprezintă 6.8% din PIB-ul Uniunii Europene şi angajează 6,5% din forţa de muncă, adică aproximativ 14 milioane de oameni. În România, aceleaşi statistici pentru sector indicau 5,93% şi, respectiv, 4,48%. În plus, în perioada 2009-2013, valoarea adaugată realizată de sectorul cultural şi creativ a avut un trend pozitiv, cu o creştere de 82,4% ajungând de la valoarea iniţială de 4.503,7 milioane de Euro, la 8.214,7 milioane de Euro în 2013.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.