Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat, marţi, recomandarea difuzării campaniei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), ”RISC”, cu un nou spot, referitor la utilizarea detectoarelor de fum şi gaze în locuinţele individuale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Recomandarea noului spot şi a întregii campanii a fost votată de Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Bogdan Herjeu, Dorina Rusu şi Răsvan Popescu.

Florin Gabrea şi Valentin-Alexandru Jucan au fost împotrivă.

”În scopul dezvoltării acordului de colaborare încheiat în anul 2014 între Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Consiliul Naţional al Audiovizualului, vă adresez rugămintea de a analiza posibilitatea emiterii unei recomandări de redifuzare a spoturilor video pe posturile TV şi a celor audio pe posturile radio pentru campania RISC. Această campanie s-a lansat în anul 2013 şi se derulează pe trei proiecte – Risc I şi RISC III - «Renunţă, improvizaţiile sunt catastrofale», pentru conştientizarea riscurilor la care se expune populaţia atunci când recurge la improvizaţii asupra instalaţiilor electrice şi de gaze şi Risc II - «Siguranţa nu e un joc de noroc», proiect axact pe curăţirea coşurilor de fum în locuinţele individuale”, se afirmă în adresa Ministerului Afacerilor Interne (MAI) către CNA, semnată de Inspector General, general de brigadă Ovidiu Vasilică.

”Totodată, în cadrul campaniei RISC, doresc să vă adresez rugămintea de a deveni un partener al viitorului nostru proiect privind utilizarea detectoarelor de fum şi gaze în locuinţele cetăţenilor, alăturarea dumneavoastră constituind un real ajutor în dezideratul de a avea o populaţie pregătită pentru a reacţiona corect în situaţia producerii unei situaţii de urgenţă”, mai arată adresa.

Despre noul spot, Valentin Jucan a spus că prezintă un tip de promovare mult prea ”subtil” pentru oamenii simpli.

”Mi se pare un tip de promovare mult prea subtil pentru un om simplu care nu reacţionează la imagini şi la suprapunerea lor cu ideea de pericol. Ar trebui să îi spunem: «Nu ţi-ai instalat, mori!». Foarte mare parte din populaţia de la ţară nu are o asemenea deschidere faţă de un astfel de tip de promovare. Nu ştiu câţi şi-ar da seama exact că acela este un dispozitiv pentru detectarea fumului şi a gazului (cel care apare în spot, n.r.)”, a explicat Jucan.

Cu faptul că mesajul spotului ar trebui să fie mult mai percutant a fost de acord şi Florin Gabrea, care a criticat şi finalul spotului, în care se aude rima ”Mai bine previi decât să nu fii”, despre care a spus că generează confuzie.

Pe de altă parte, Monica Gubernat a spus că noul spot este foarte bine venit, întrucât se adresează persoanelor care au instalat centrale termice în locuinţe, iar cele mai multe explozii cauzate de scurgeri de gaze se petrec în mediul urban. 

La rândul lui, Viorel Vasile Buda a spus că, deşi este posibil ca multe persoane să nu înţeleagă de prima dată despre ce este vorba în spot, totuşi, multe persoane o vor face, în timp ce alţii vor înţelege ulterior.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.