Compania ce operează platforma Cinemagia.ro, Imedia Plus Group SA, este suspectată de implicare într-o posibilă practică anticoncurenţială de împărţire a pieţei, prin crearea şi menţinerea unei platforme private, construită separat de partea publică a site-ului ”Cinemagia”, utilizată de distribuitori pentru fixarea datelor de lansare ale filmelor în cinematografe, astfel încât acestea să nu se suprapună, se arată pe site-ul Consiliului Concurenţei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Miercuri, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul şi punctul de lucru al Imedia Plus Group SA. Inspecţia a fost efectuată în cadrul investigaţiei derulate de Consiliul Concurenţei în domeniul distribuţiei de filme către cinematografele din România. Directorul general al firmei a declarat pentru News.ro că este ”aberant” ce vor şi speră să găsească inspectorii.

 

Consiliul a extins, prin Ordinul nr. 602/2016, investigaţia din domeniul distribuţiei de filme către cinematografele din România. Investigaţia se referă la posibila încălcare a legii concurenţei 21/1996 şi a Tratatului privind Funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) de către Imedia Plus Group SA, de către companiile care distribuie direct sau indirect filme către cinematografe din România, precum şi de către firmele care exploatează cinematografele din România.

În documentul publicat online, Consiliul menţionează că Imedia Plus Group SA este suspectată că mijloceşte un posibil schimb de informaţii confidenţiale între întreprinderile ce distribuie filme către cinematografe. Întreprinderile ce distribuie direct sau indirect filme către cinematografe din România sunt suspectate că participă la posibile practici anticoncurenţiale ce privesc împărţirea de piaţă, fixarea orizontală de preţ şi fixarea verticală de preţ, practici susţinute şi printr-un presupus schimb de informaţii confidenţiale efectuat direct sau cu ajutorul altor întreprinderi. 

Exploatanţii cinematografelor din România sunt suspectaţi că s-au implicat în mod activ în posibila practică anticoncurenţială de fixare a preţului, prin consultarea distribuitorilor de filme cu privire la campaniile promoţionale ce vizează reduceri ale preţurilor biletelor de intrare la
cinematografe şi implementarea solicitărilor acestora, mijlocind, totodată, un posibil schimb de informaţii confidenţiale între întreprinderile ce distribuie filme către cinematografe, se mai arată în explicaţia Consiliului Concurenţei.

În prezent, sunt investigate peste 50 de companii, cu sediul în România sau în alte state.

Documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.