Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât, în şedinţa de marţi, să emită o decizie privind intrarea în legalitate pentru spotul publicitar aferent campaniei de promovare a suplimentului alimentar Fortifikat Forte, care a fost reclamat pentru că induce în eroare consumatorul şi aduce prejudicii altor produse concurente.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

CNA a dat această decizie pentru sintagma „Cea mai mare concentraţie de fosfolipide esenţiale din România” inclusă în spotul publicitar, care a fost difuzat de posturi de televiziune în perioada 29 septembrie – 29 octombrie 2017.

Într-o adresă trimisă forului audiovizual, ANAF a arătat că societatea SC Terapia SA Cluj Napoca a fost sancţionată contravenţional pentru încălcarea prevederilor articolului 4 coroborat cu articolul 5, litera a din Legea nr. 158/2008, ca urmare a faptului ca in perioada iunie 2017 - decembrie 2017, a comunicat prin intermediul mai multor posturi TV, mesajul publicitar: „Fortifikat Forte cu cea mai mare concentraţie de fosfolipide esenţiale din România”.

„Ca măsură complementară, s-a dispus SC Terapia SA încetarea publicităţii înşelătoare si a publicităţii comparative ilegale. SC Terapia SA ne-a comunicat faptul ca a modificat conţinutul mesajului din campaniile publicitare, fiind eliminata sintagma «cea mai mare concentraţie de fosfolipide esenţiale din România»”, a mai arătat adresa ANAF trimisă la CNA. 

Potrivit CNA, spotul a încălcat astfel dispoziţiile articolului 102, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia „este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.