Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), întrunit în şedinţa de marţi, a sancţionat postul Antena 1 cu amendă de 60.000 de lei pentru ediţii ale emisiunii "Insula iubirii" care au încălcat prevederi din legislaţia audiovizualului în ceea ce priveşte protecţia minorilor. Amenzi au primit şi Naşul TV şi Digi Sport 1.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Consiliul a analizat o serie de rapoarte de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite pentru emisiuni difuzate de posturi centrale de televiziune în perioada octombrie - decembrie 2018, constatând încălcări ale prevederilor legislaţiei audiovizualului în ceea ce priveşte protecţia minorilor, respectiv ale art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002. 

CNA a mai decis să aplice sancţiuni şi pentru postul Naşul TV - 20.000 de lei amendă pentru ediţia din data de 24.10.2018 a emisiunii "Nu renunţa!". Raportul a fost discutat şi în şedinţa din 21.02.2019. 

Totodată, postul Digi Sport 1 a fost amendat cu 10.000 de lei pentru că, la difuzarea în data de 01.12.2018, intervalul orar 20:00-22:00, a meciului de fotbal FC Viitorul-Dinamo Bucureşti au fost afişate sigle ale unor firme din domeniul jocurilor de noroc. 

Look Plus a primit somaţie publică pentru emisiunea "Confidenţii" (Ediţie specială de Crăciun) din data de 26.12.2018, în intervalul orar 15.29-18.36.

Ca urmare a modului în care a fost reflectat în emisiuni de ştiri, difuzate în perioada 28.01 - 10.02.2019, un caz petrecut la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu, Consiliul a decis sancţionarea următoarele posturi de televiziune pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului: Antena 3 - amendă de 5.000 de lei. La stabilirea sancţiunii s-a avut în vedere şi nerespectarea dispoziţiilor art. 40 alin. (3) din Cod; Digi 24 - amendă de 5.000 de lei; Realitatea TV - amendă de 5.000 de lei; TV Sud din Târgu Jiu - somaţie publică. La stabilirea sancţiunii s-a ţinut cont şi de nerespectarea dispoziţiilor art. 40 alin. (3) din Cod.

De asemenea, pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod, a fost sancţionat cu somaţie publică postul de televiziune România TV la difuzarea, în cadrul emisiunilor informative din data de 26.01.2019, a unei ştiri conform căreia interpreta de muzică uşoară, Corina Chiriac, ar fi ajuns la spital cu mai multe coaste rupte.

În aceeaşi şedinţă publică, membrii CNA au analizat rapoartele de monitorizare privind emisiuni difuzate de posturile centrale de radio şi au hotărât să sancţioneze cu câte o somaţie publică următorii radiodifuzori: Gold FM pentru că la difuzarea ediţiilor emisiunii "Cronica Cârcotaşilor" din zilele de 18 şi 19.10.2018 nu s-au respectat dispoziţiile art. 18 alin. (1) lit. b) şi art. 40 alin. (5) din Cod, şi Radio Guerrilla pentru încălcarea prevederilor art. 18 alin. (1) lit. b) din Cod la difuzarea ediţiei emisiunii „Guerrilla Hub” din data de 17.12.2018.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.