Cifrele de vânzări ale ziarelor britanice nu vor mai fi publicate automat, a anunţat Audit Bureau of Circulations (ABC), care înregistrează şi analizează vânzările şi, de regulă, publică lunar datele.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit BBC, Biroul de Audit a transmis că editorii sunt tot mai preocupaţi de „o relatare negativă a declinului” în vânzările ziarelor.

Decizia a fost anunţată joi, când cifrele care urmau să fie prezentate erau aşteptate să arate o scădere semnificativă a vânzărilor, pe fondul pandemiei.

Ziarele se confruntau deja cu o scădere a vânzărilor în variantă imprimată, iar relatările despre declinul gradual al presei scrise au fost numeroase în ultimii ani.

Jim Waterson, editor media la The Guardian, a spus: „Este o mişcare genială. Nu poţi scrie despre declinul în vânzările de ziare dacă nu mai există dovezi că vânzările de ziare chiar scad! Complet întâmplător, înainte de Covid aceasta ar fi trebuit să fie luna în care The Sun a pierdut titlul de cel mai vândut ziar din Marea Britanie după mai mult de 40 de ani în faţa Daily Mail. Acum nu avem nicio idee”.

Cifrele vor fi în continuare analizate de ABC. Drept rezultat, ziarele vor putea comunica agenţiilor de publicitate ce vânzări au chiar dacă acestea nu vor fi făcute public.

Phil Smith, director general al ISBA, care reprezintă publicitarii britanici, a spus că „susţine total” schimbările.

În ultimii ani, ziarele şi-au extins mult operaţiunile online, în încercarea de a-şi creşte veniturile din publicitate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.