Bloomberg, cunoscută pentru sistemele de informare financiară şi ca agenţie de presă, este prima compania media care îşi extinde activitatea în domeniul consultanţei, potrivit Financial Times.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Graniţele dintre consultanţii media, agenţiile de publicitate şi furnizorii de conţinut sunt tot mai fine, pe măsură ce presiunea dată de veniturile din reclame face ca produsele media să caute noi surse de creştere, între care se numără organizarea de evenimente, comerţ online şi, mai nou, consultanţă corporate.

Bloomberg a lansat luna aceasta un nou serviciu prin care concurează cu agenţiile media şi consulanţii de management şi are deja cinci clienţi.

Compania va folosi date furnizate de produsele sale - inclusiv de sistemele de informare financiară, agenţia de ştiri şi Bloomberg New Energy Finance - pentru a-şi susţine serviciile de consultanţă, care includ consultanţă de brand şi comunicare corporate.

”Strategia pe care o implementăm acum este o încercare de a găsi un nou model de media”, a spus Justin Smith, director executiv al Bloomberg Media, pentru Financial Times.

Reprezentanţii companiei sunt de părere că oferta de consultanţă, care îi costă pe clienţi între 150.000 şi 200.000 de dolari pe lună, va duce la creşterea veniturilor din publicitate.

Iniţiativa este condusă de Andrew Benett, care s-a alăturat Bloomberg Media anul acesta, după ce a lucrat 13 ani la agenţia de publicitate Havas. Din echipă mai fac parte profesionişti din companii precum McKinsey, Bain şi Boston Consulting Group.

Compania are în vedere angajarea a 25 de oameni până la finalul anului care să se concentreze pe ”strategie şi creaţie”, în timp ce îşi reorganizează întreg departamentul de vânzări media.

Ken Doctor, analist media la Newsonomics, este de părere că extinderea activităţii Bloomberg este o ”mutare naturală”.

Mutarea vine după ce Google şi Facebook continuă să îşi crească partea de piaţă, transformând industria de publicitate digitală. Potrivit unei previziuni eMarketer, în 2017 se aşteaptă ca cele două să controleze 60% din creşterea de piaţă.

Supus presiunii, Bloomberg ”îşi permite luxul de a avea un plan pe termen lung şi capacitatea de a petrece între trei şi cinci ani construind o afacere”, este de părere Doctor.

Bloomerg nu a oferit rezultate financiare, dar analiştii estimează că sistemele sale generează 80% din cele 9 miliarde de dolari venituri anuale. Totuşi, anul trecut numărul sistemelor sale a scăzut, din cauza costurilor.

Iniţiativa Bloomberg se încadrează unui trend, evident de mai mulţi ani, acela al disipării graniţelor în domeniul consultanţei.

Grupuri precum PwC, KPMG, EY şi Deloitte şi-au extins ariile de lucru, abordând digital marketing şi consultanţă legală.

Anul acesta, Accenture, PwC, IBM şi Deloitte se numără între primele 25 cele mai mari agenţii de publicitate şi servicii de marketing. Creşterea s-a datorat, în mare parte, achiziţiilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.