În ciuda restricţiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediţia a 7-a Art Safari, care s-a încheiat duminică noapte, au transmis organizatorii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi şi a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

Evenimentul a avut loc în perioada 11-27 septembrie 2020 şi a fost organizat, ca în fiecare an, sub patronajul Primăriei Municipiului Bucureşti şi al UNESCO România, şi a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Municipiului Bucureşti şi cu Institutul Cultural Român.

Aproape 3.000 de vizitatori au optat pentru vizitarea de noapte - o experienţă inedită, destinată unor grupuri restrânse de vizitatori, care a cuprins tururi ghidate personalizate, live drawing, dar şi abordări multisenzoriale, precum recitaluri de jazz ori muzică de cameră.

Pentru prima dată în istoria ediţiilor Art Safari, muzeul temporar şi-a prelungit programul de vizitare cu o săptămână, la recomandarea ministrului Culturii Bogdan Gheorghiu, astfel încât toţi vizitatorii care achiziţionaseră online bilete să aibă timp să viziteze muzeul, având în vedere decalarea acesului interior, în contextul măsurilor de prevenţie sanitară (flux controlat, acces tip circuit etc.).

„Efortul uriaş al echipei de a organiza un eveniment de o asemenea anvergură în contextul pandemiei a fost răsplătit pe măsură de entuziasmul vizitatorilor. Ne-am bucurat încă o dată să vedem cozi la artă, aşa cum se întâmplă la toate expoziţiile internaţionale de prestigiu. Sper că am reuşit să oferim iubitorilor de frumos o experienţă de vizitare contemporană, perfect adaptată vremurilor în care trăim. A fost o ediţie de colecţie!”, a declarat Ioana Ciocan, director Art Safari Bucureşti.

„La succesul celei de-a 7-a ediţii Art Safari a contribuit şi efortul extraordinar al celor peste 80 de tineri care au ales să facă voluntariat în domeniul promovării artei. În fiecare an, ne bucurăm să avem printre voluntari elevi ai liceelor bucureştene, care inspiră generaţiile tinere să se apropie de artă”, a declarat Vlad Babenco, coordonatorul echipei de voluntari din cadrul Art Safari 2020.

Principalele expoziţii găzduite de Art Safari 2020

Pavilionul Muzeal „Gheorghe Petraşcu. Despre farmecul realităţii”, coordonat de istoricul de artă Ruxandra Dumitru şi de directorul Complexului Naţional Muzeal „Curtea Domnească” din Târgovişte, Dr. Ovidiu Cîrstina, a găzduit cea mai mare expoziţie din ultimii 50 de ani dedicată maestrului, cu opere evaluate la circa 8 milioane de euro în total.

Expoziţia „The Art of Behaving Badly”, semnată de Guerrilla Girls, a adus pentru prima dată în România arta rebelă a grupului anonim feminist care s-a viralizat la nivel mondial. Una dintre lucrările lor celebre, „Do Women Have to be Naked to Get into the Met. Museum?”, a putut fi admirată pentru prima dată şi în Bucureşti. 

Pavilionul „Sabin Bălaşa. Albastru”, curatoriat de Ioana Spiridon, a adus în atenţia publicului opera unuia dintre cei mai cunoscuţi artişti români contemporani. Expoziţia dedicată lui Sabin Bălaşa a cuprins şi o serie de lucrări monumentale, de mari dimensiuni, aparţinând unor muzee şi instituţii publice, printre care şi Camera Deputaţilor, evaluate la aproximativ 100.000 de euro fiecare. 

Pavilionul Central „Şcoala de la Bucureşti. Tradiţie, amor, trădare”, curatoriat de Antigona Silvia Rogozea, director de programe în cadrul Muzeului Naţional de Artă Contemporană, a radiografiat arta liberă, creată de artişti din diverse generaţii, post-1990. Printre celebrii artişti prezenţi în expoziţie s-au numărat Corneliu Baba, Horia Bernea, Geta Brătescu, Ion Grigorescu, Ştefan Câlţia, Ion Bitzan, Marin Gherasim, Mihai Sârbulescu, Mirel Zamfirescu, Napoleon Tiron, Alexandru Chira, Henri Mavrodin, Vicenţiu Grigorescu, Georgeta Năpăruş, Aurel Vlad, Teodor Graur, Daniel Knorr, Alexandru Rădvan, Dumitru Gorzo, Bogdan Vlăduţă, Roman Tolici, Saddo şi Ana Bănică. 

Israel - ţară invitată - a fost reprezentată printr-o instalaţie textilă de mari dimensiuni semnată de Gilli Avissar, amplasată în atrium.

Pavilionul Copiilor „Art is Your Superpower” a expus lucrări create de copii în perioada de izolare. Micuţii artişti au avut propriul program educaţional în cadrul Art Safari Kids - ateliere de artă (ilustraţie în acuarelă, ateliere de sculptură din sârmă, pictură pe sticlă, modelaj în lut, ateliere de autoportret, pictură ceramică, bandă desenată) şi tururi ghidate pe un traseu redesenat pentru ei, în condiţii de siguranţă şi distanţare fizică.

Conceptul arhitectural al muzeului temporar Art Safari, a aparţinut arhitectului Attila Kim, comisarul României la Bienala de Veneţia (începând cu 2016).

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.