Astronomii au detectat, pentru prima dată, lumină în spatele unei găuri negre, scrie The Guardian.

Lumini puternice emise de raxe X au fost observate venind dinspre o gaură neagră supermasivă din centrul acelei galaxii aflate la 800 de milioane de ani lumină, fapt relativ normal.

Cercetătorii studiau un element cunoscut drept corona, dar telescoapele au captat şi „ecouri luminoase” neaşteptate. Aceste sclipiri suplimentare erau mai mici, târzii şi de culori diferite faţă de semnalele puternice.

Descoperirea confirmă teoria lui Albert Einstein despre relativitatea generală. Atracţia gravitaţională din găurile negre curbează, în esenţă, razele în jurul lor, oferind oamenilor de ştiinţă prima imagine a ceea ce se află în spatele lor.

Roger Blandford, co-autor al cercetării publicate în Nature, a spus: „În urmă cu 50 de ani, când astrofizicienii au început să speculeze cum câmpul magnetic s-ar putea comporta în apropierea unei găuri negre, nu aveau idee că într-o zi am putea avea tehnica necesară pentru a observa asta direct şi pentru a vedea teoria lui Einstein în acţiune”.

Dan Wilkins, astrofizician la Stanford University, a precizat: „Orice lumină care intră în gaura neagră nu iese, aşa că nu ar trebui să putem vedea nimic din ce se află în spatele găurii negre. Motivul pentru care putem vedea asta este acela că gaura neagră este un spaţiu deformat, ce curbează lumina şi răsuceşte câmpurile magnetice în jurul său”.