Shazam, aplicaţie de recunoaştere a melodiilor, a depăşit 1 miliard de identificări lunar, iar totalul marcajelor a ajuns la 50 de miliarde de la lansarea din 2002, potrivit Apple.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Shazam a fost lansată în 2002 de Shazam Entertainment Limited, fondată în 1999 de Chris Barton, Philip Inghelbrecht, Avery Wang şi Dhiraj Mukherjee.

Aplicaţia este disponibilă în sisteme Android, macOS, iOS şi watchOS şi permite ultilizatorilor să identifice muzica ce cântă în jurul lor sau pe propriul device. În plus, utilizatorii pot interacţiona.

La finalul anului 2017, Apple a confirmat că a cumpărat aplicaţia Shazam, iar preţul pe care l-a plătit ar fi fost de aproximativ 400 de milioane de dolari.

De la debut, numărul de identificări realizate într-o lună a crescut constant, atingând un vârf în 2008, când aplicaţia a fost lansată pe App Store.

Shazam a atins pragul de 1 miliard de marcaje în 2012, iar acum acest număr reprezintă rata lunară de identificări.

„Shazam e sinonimă cu magia”, a transmis într-un comunicat Oliver Schusser, vicepreşedinte Apple Music and Beats. „Atât pentru fani, care pot recunoaşte o melodie aproape instantaneu, cât şi pentru artişti, care sunt descoperiţi. Cu 1 miliard de identificări pe lună, Shazam este una dintre cele mai populare aplicaţii de muzică din lume”. 

Până în prezent, „Dance Monkey”, cântată de Tones & I, este cea mai căutată piesă de când a fost lansată aplicaţia pentru identificarea melodiilor.

Primul cântec care a fost căutat a fost „Jeepster” al grupului T. Rex.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.