Aleksandras Cesnavicius, CEO-ul Pro TV, a declarat pentru agenţia de presă News.ro, marţi, la evenimentul prin care postul de televiziune şi-a anunţat grila de toamnă, că emisiunile sale trebuie să fie lungi şi emoţionale, întrucât România este o ţară latină, şi că producţia pentru show-ul ”Supravieţuitorul” a fost foarte dificilă, cuvintele cheie fiind ”aventură”, ”provocare” şi ”autenticitate”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Marţi, Pro TV a organizat un eveniment de prezentare a grilei sale de toamnă, în platoul de filmare al emisiunii ”Vocea României”, în studioul Kentauros. Grila de toamnă a postului Pro TV include, printre altele, show-ul de divertisment ”Supravieţuitorul”, prezentat de Dragoş Bucurenci şi filmat în Filipine, un nou sezon din emisiunea de talente ”Vocea României”, dar şi o nouă ediţie din ”Visuri la cheie” şi un nou show de divertisment, ”Jocuri de celebritate”, prezentat de Mihai Bobonete.

Prezent la eveniment, Aleksandras Cesnavicius, CEO-ul televiziunii, a declarat pentru Agenţia de presă News.ro că în România au succes emisiunile lungi, realizate cu emoţie. El a vorbit şi despre obiectivele televiziunii, producţia emisiunii ”Supravieţuitorul”, dar şi despre succesul formatelor culinare.

”Cred că sunteţi oameni foarte interesanţi. Sunteţi o ţară latină, aşa că aveţi nevoie de mai multe subiecte pentru discuţii, sunteţi mai intrigaţi de show-uri care îţi spun povestea într-un mod mai lung şi show-ul trebuie să fie emoţional. Asta vă diferenţiază de toţi ceilalţi. În alte ţări poţi face show-ul mai scurt. În România trebuie să o spui în mai mult timp, concentrându-te pe emoţia poveştii”, a declarat Aleksandras Cesnavicius, pentru News.ro.

CEO-ul postului Pro TV a vorbit şi despre obiectivele televiziunii pe care o conduce şi a spus că producţia postului de televiziune trebuie să fie mai locală şi să ofere calitate mai înaltă.

”Cele două cuvinte care rezumă obiectivele Pro TV este să fim mai locali şi să oferim calitate mai înaltă. Când spun mai local, mă refer la faptul că, atunci când preiei formate internaţionale, succesul nu ţine de felul în care preiei formatul, pentru că televiziunea este foarte internaţională, iar ideile se reproduc în lume. Întreaga definiţie a cine are succes şi cine nu are succes constă în cine reuşeşte să găsească pulsul potrivit, ce anume face ca o anumită audienţă să reacţioneze. Europa este foarte diferită, nu poţi copia, nu poţi spune că, dacă în ţara X merge asta, atunci acelaşi lucru va merge şi aici”, a explicat Aleksandras Cesnavicius.

”Avem oameni mai buni şi suntem mult mai atenţi la localizarea ideilor internaţionale puternice şi, prin foarte mult know-how şi o execuţie la nivel înalt, începi nu de la a inventa ceva, ci de la a prelua şi a îmbunătăţi o idee. Nu o iei ca pe un lucru extraterestru, ci ca pe un lucru pe care oamenii îl vor percepe ca fiind local, relevant pentru ţară. Prin urmare, localizarea este foarte importantă pentru noi, pentru a îmbunătăţi această cale, şi apoi calitatea. Prin calitate nu mă refer doar la a pune mai multe lumini în show. Aceasta este o parte vizuală, stăm foarte bine aici, ci cel de-al doilea unghi care este mai important – cum vom spune poveştile, cum îmbunătăţim conţinutul în toate show-urile noastre”, a adăugat el.

Despre formatele străine adaptate în România, CEO-ul postului de televiziune Pro TV a spus că localizarea acestora este realizată de o echipă internaţională, bazându-se foarte mult pe cetăţenii români.

”Avem o echipă internaţională foarte bună, care lucrează la toate producţiile - sunt greci, lituanieni, germani, români. Cu toţii vedem aceeaşi idee cu ochi foarte diferiţi, pentru că venim din culturi diferite şi avem aşteptări diferite. La sfârşitul zilei, este un forum care ne ajută să decidem pe ce să mizăm, care este ideea interesantă viabilă. 

Când vine vorba de a o localiza, ne bazăm mai mult pe cetăţenii de aici, pentru că ei sunt judecătorii potriviţi – ei cunosc istoria televiziunii, cultura, văd lucrurile diferit. Este o discuţie comună pentru a selecta ideea, dar este foarte mult decizia echipei de producţie locale, a echipei de conţinut, pentru a o localiza şi cum să o facem atractivă pentru public”, a spus Aleksandras Cesnavicius.

Despre producţia emisiunii de divertisment ”Supravieţuitorul”, Cesnavicius a spus că a fost foarte dificilă şi că ”supravieţuirea” nu s-a referit doar la concurenţi, ci şi la echipele care au lucrat pentru realizarea show-ului.

”Producţia a fost foarte dificilă, pentru că a trebuit să punem împreună câteva echipe – o parte cu care nu ai mai lucrat, cei care furnizează ajutorul în Filipine, apoi ai propriile echipele, care se ocupă de partea tehnică şi de conţinut, ai o nouă gazdă, noi concurenţi. Deci, cred că supravieţuirea nu a fost doar pentru concurenţi, ci şi pentru echipe”, a explicat CEO-ul Pro TV.

De asemenea, Aleksandras Cesnavicius a precizat că formatul ”Supravieţuitorul” este foarte puternic şi că este caracterizat de autenticitate.

”Cred că formatul în sine este foarte puternic şi merita demult să fie aici. Pentru mine, principala diferenţă, care ar separa «Supravieţuitorul» de orice altceva, în afară de format, este faptul că totul acolo este chiar autentic - condiţiile autentice în care trăiesc mai mult de 8.000 de oameni care au aplicat, ceea ce înseamnă un interes major din partea publicului. Am fost foarte surprinşi plăcut. Ne-a permis să realizăm o echipă foarte bună, primii concurenţi în «Supravieţuitorul». Toţi sunt oameni autentici, reali, care au propriile poveşti şi merită să facă parte din show”, a mai spus el.

CEO-ul Pro TV a adăugat că gazda show-ului, Dragoş Bucurenci, a fost aleasă astfel încât să se potrivească formatului.

”Gazda a fost alesă astfel încât să se potrivească formatului, în loc de a alege pe cineva care aduce imagine TV în format şi construim cu Dragoş un parteneriat puternic pentru mulţi ani de acum înainte. Amândoi garantăm succesul show-ului”, a explicat Aleksandras Cesnavicius.

El a adăugat că ”Supravieţuitorul”, pentru care cuvintele cheie sunt ”aventură”, ”provocare”, ”autenticitate”, reprezintă cea mai scumpă producţie românească din acest an şi, probabil, una dintre cele mai mari producţii care au avut loc până acum.

”Acum am concentrat mult efort în spatele camerelor, pentru nararea poveştilor, adică cum să narăm în cel mai interesant mod posibil ceea ce se întâmplă pe insulă. Cuvintele cheie ar fi aventură, provocare, autenticitate. Este cea mai scumpă producţie românească din acest an şi, probabil, una dintre cele mai mari producţii care au avut loc până acum”, a mai spus Cesnavicius, care nu a precizat însă bugetul emisiunii.

Despre succesul formatelor culinare, Aleksandras Cesnavicius a spus că acesta se datorează poveştilor concurenţilor, nu gătitului în sine.

”Cred că nu este vorba atât de mult de gătitul în sine – gătitul este o pasiune, dar oamenii urmăresc emisiunea şi pentru poveştile concurenţilor, oamenilor care participă în show-uri. Deci, cu noile îmbunătăţiri ale «MasterChef», din care am prezentat una singură – noul juriu, noii experţi, care vor aduce diversitate în privinţa a ceea ce pot juriza şi cum pot ajuta concurenţii să continue după show, cum să se dezvolte. Funcţionează, nu este ceva ce încercăm să inventăm, dar principala provocare este să găsim modalitatea prin care să luăm formatul, care deja este foarte puternic, şi să îl aducem înapoi în primăvara viitoare, să aibă mai multe elemente care să atragă atenţia oamenilor, astfel încât ei să simtă că show-ul se va afla la un nou nivel”, a explicat el.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.