15 parlamentari de la PNL, ALDE şi PSD au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului clipul ”Copiii referendumului”, realizat de agenţia de publicitate Papaya Advertising, prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie, potrivit unui document publicat de petreanu.ro. Deputatul PNL de Timiş Pavel Popescu, unul dintre cei 15 semnatari ai memoriului privind clipul "Copiii referendumului", spune că a semnat acel document fără să ştie ce semnează, find indus în eroare. "Pe viitor şi tata dacă îmi va cere o semnătură am să verific de două ori înainte de-a semna", afirmă el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
CITEȘTE ȘI Deputatul PNL Timiş Pavel Popescu, după semnarea memoriului privind clipul "Copiii referendumului": Am semnat ca primarul. Pe viitor şi tata dacă îmi va cere o semnătură am să verific de două ori înainte

Este vorba despre o adresă semnată de zece parlamentari PNL - Cupşa Ioan, Mihalescul Dumitru, Popescu Pavel, Fădor Angelica, Cherecheş Florica, Ardelean Ben-Oni, Sighiartău Robert-Ionatan, Gheorghe Andrei Daniel, Ioniţă Antoneta, Neagu Nicolae, trei de la PSD - Jivan Luminiţa-Maria, Titus Corlăţean, Gabriel-Beniamin Leş, unul de la ALDE - Cătăniciu Steluţa-Gustica şi unul de la minorităţi - Grosaru Andi-Gabriel.

Semnatarii solicită Autorităţii pentru Protecţia Copilului să înceapă o anchetă împotriva agenţiei Papaya, sub suspiciunea că figuranţii minori din filmare nu ar fi avut acordul părinţilor pentru acţiune, că ar fi existat o situaţie de exploatare a copiilor şi că ar fi fost abuzaţi fizic şi emoţional.

Adresa are antetul grupului parlamentar al PNL din Camera Deputaţilor.

Şeful agenţiei de publicitate Papaya Advertising, Robert Tiderle, a fost chemat la audieri, marţi, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale, în urma unei plângeri depuse de 13 parlamentari. 

Informaţia a fost făcută publică de Robert Tiderle, pe pagina sa de Facebook, unde a postat citaţia. 

„Ca urmare a sesizării (...), ce are ca obiectul memoriul adresat de un grup de 13 parlamentari cu privire la clipul intitulat Copiii referendumului realizat de SC. Papaya Advertising SRL, vă invităm să vă prezentanţi în data de 6.11.2018 orele 8.30, la sediul Direcţiei de Investigaţii Criminale (...) în vederea clarificării tuturor aspectelor referitoare la obiectul sesizării", se arată în adresa transmisă agenţiei.  

Reacţia lui Robert Tiderle a fost: "13 penali din parlament vs. o agenţie de publicitate. Până marţi o să număr minutele". 

Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, a fost inspirat din serialul "The Handmaid’s Tale” ("Povestea slujitoarei”), care are la bază romanul omonim al autoarei Margaret Atwood şi în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea.

Clipul prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie - personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum "la îndemnul partidului şi al conducătorului".

Filmul realizat de Papaya Advertising prezintă România de după referendum.

"Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia. Fetiţele rostesc în cor "Îndrăzneşte să crezi”, motto-ul PSD în campania electorală.

"Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi...”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund "Copiii referendumului”.

Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a "conducătorului”, un bărbat care seamănă cu liderul PSD, Liviu Dragnea.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

"Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul "Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

Compania Papaya Advertising s-a făcut remarcată prin clipurile cu mesaje sociale. De exemplu, într-un spot publicitar pentru Savana este ironizată familia tradiţională prin prezentarea unei familii mai puţin "tradiţionale”: o femeie şi un bărbat au copii, dar nu sunt căsătoriţi, bărbatul găteşte, femeia are un tatuaj. Într-un clip pentru Transavia, este promovat mesajul "Dacă mai mulţi ar fi făcut lucrurile aşa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, iar în iunie anul acesta agenţia a dat o zi liberă angajaţilor pentru a putea ieşi la protestul antiguvernamental. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.