JTI a virat la bugetul statului român în primele nouă luni ale anului 2021 peste 4,28 miliarde de lei, în creştere cu circa 20% faţă de taxele plătite în aceeaşi perioadă din 2020. Suma reprezintă accize, TVA şi alte taxe, impozite şi contribuţii, plătite de cele două entităţi prin care compania îşi desfăşoară activitatea în România, JT International (Trading) şi JTI Manufacturing (Fabrica).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Anul trecut, JTI a virat la buget circa un milliard de euro, reprezentând 75% din cifra de afaceri, în creştere cu peste 13% faţă de 2019. Cifra de afaceri şi implicit taxele plătite la stat au crescut pentru că piaţa neagră a ţigaretelor a scăzut pentru prima dată în 15 ani la sub 10%, iar politica fiscală şi cadrul de reglementare nu au suferit schimbări radicale şi neplanificate.

„Suntem bucuroşi că, în calitate de mari contribuabili, ne facem datoria faţă de societate şi economie şi, într-o perioadă foarte dificilă, am reuşit să ne protejăm oamenii şi în acelaşi timp să ne continuăm activitatea, plătind salariile angajaţilor, taxele, investind în afacerea din România şi în comunitate. Am fost prima companie de tutun care, în 2005, a demarat cooperarea cu autorităţile pentru combaterea comerţului ilegal cu ţigarete. În prezent, se derulează în parteneriat cu ANAF, Vama, Poliţia de Frontieră şi Poliţia campania publică intitulată „Contrabanda e boală grea”. Un mesaj de actualitate şi, totodată, de informare privind efectele profund negative ale contrabandei: prejudicierea bugetului statului, creşterea criminalităţii, stoparea dezvoltării economice la frontiere. În ciuda încercărilor de de-normalizare a acestei industrii, contribuim substanţial la economia naţională: investim, producem, exportăm. Facem ceea ce spunem şi spunem ceea ce facem, implicându-ne în rezolvarea problemelor reale ale societăţii în care trăim şi muncim. Iar tot ceea ce solicităm autorităţilor e stabilitatatea cadrului de reglementare şi predictibilitatea fiscală”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova şi Bulgaria.

Pe durata pandemiei, JTI România nu a disponibilizat şi nu a trimis în şomaj tehnic niciun angajat din cei peste 1.200 care lucrează în sediul central, în fabrică şi în birourile de vânzări din ţară. De asemenea, compania a continuat programele de combatere a contrabandei şi a intensificat sprijinul acordat comunităţii, inclusiv pentru lupta împotriva Covid. În punctele vamale din toată ţara sunt activi cu sprijinul JTI, 44 de câini special instruiţi pentru depistarea tutunului, drogurilor şi numerarului. Programele sociale şi parteneriatele culturale au fost demarate în 1998 şi au continuat an de an, indiferent de contextul economic sau dificultăţile generate de reglementările anti-tutun.

JTI este una dintre primele companii multinaţionale stabilite local, încă din 1993 şi a investit până acum în România peste 250 milioane de euro. Recent, compania a anunţat o investiţie de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităţilor de producţie ale fabricii din Bucureşti. În momentul de faţă, 75% din producţia JTI Manufacturing este exportată în circa 50 ţări, fabrica din Bucureşti fiind considerată un centru de excelenţă în cadrul grupului, pentru calitate în execuţie şi eficienţă.

JTI şi-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds). JTI se implică activ în comunitate: compania este partener al Festivalului International de Teatru de la Sibiu (FITS), al TIFF, SoNoRo, al "Turneelor de poveste" – muzică clasică în oraşele mici şi sponsor oficial al Gigi Căciuleanu Romania Dance Company. Printre cele mai recente proiecte susţinute se numără CoolSound/Scena independentă românească şi Aplauze pentru Poet (A hand for the Poet). JTI sprijină Grădina Japoneză din Herăstrău, Căsuţa de Ceai din Muzeul Naţional de Artă şi Centrul de Studii Româno-Japoneze din cadrul Universităţii Româno-Americane. „Întâlnirile JTI”, eveniment lansat în anul 2000, a devenit un brand cultural naţional. Compania susţine, din anul 2000, Bursele JTI pentru Jurnalişti, fiind de asemenea partener al Burselor EuropaFM şi Internship 2.0. Din 1998, se desfăşoară programul Seniorii JTI, prin care 45 de vârstnici primesc zilnic alimente şi medicamente, iar de-a lungul anilor compania a colaborat şi colaborează cu Samusocial, Ateliere fără frontiere, ARC, SoSiSeSa şi alte organizaţii neguvernamentale, sprijinind proiecte de incluziune prin care sunt susţinute persoane din categorii defavorizate în diverse zone ale ţării.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun şi produse pentru vapat, cu operaţiuni în peste 130 ţări. Cu sediul la Geneva, Elveţia, JTI are peste 40.000 de angajaţi, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.jti.com.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.