Până la 31 octombrie 2022, au fost înmatriculate 1.003 motociclete şi scutere Honda noi, astfel Honda îşi păstrează poziţia de leader de piaţă, cu o cotă de 24,9%. Pentru prima dată în România, un brand moto depăşeşte pragul psihologic de 1.000 de unităţi noi înmatriculate pe parcursul unui an. Piaţa moto din România atinge 4.030 de unităţi înmatriculate în 2022, cu o creştere de peste 51,2% faţă de anul 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În anul 2022, Honda Trading România a continuat ascensiunea în piaţă mulţumită calităţii produselor Honda, îmbunătăţirii continue a serviciilor oferite clienţilor, disponibilităţii unităţilor, precum şi introducerii Programului de Garanţie Extinsă. Honda rămâne brandul numărul 1 în ceea ce priveşte înmatriculările de motociclete şi scutere noi, acoperind o cotă de piaţă de 24,9%1, cu 1003 unităţi înmatriculate².

Piaţa moto a revenit la modul de relaţionare directă cu clientul, ca efect post-pandemic, însă aglomeraţia din marile oraşe conduce spre o creştere a pieţei motocicletelor noi cu 51.2%.  La finalul lunii octombrie, în România au fost înscrise în circulaţie 4030 unităţi² şi se estimează ca până la finalul anului 2022 să se înmatriculeze aproximativ 4500 de unităţi.

Majorarea preturilor la carburanţi, precum şi dorinţa de a evita aglomeraţia din marile oraşe, au dus în 2022 la creşterea segmentelor de piaţă dedicate scuterelor şi motocicletelor de cilindree medie, care facilitează mobilitatea urbană. Astfel, cele mai vândute modele Honda au fost CB650R (127 unităţi), scuterul PCX 125cc (124 unităţi) şi Rebel 500 (109 unităţi), urmate de CB125F (71 unităţi), NC750X (69 unităţi), Africa Twin (61 unităţi), CB500X (57 unităţi), CBR650R (54 unităţi), CRF300 (53 unităţi), Forza 350 (48 unităţi). Cifrele de vânzări indică o schimbare a paradigmei de achiziţie în România: este evidentă tranziţia de la achiziţia motocicletelor de cilindree mare pentru satisfacerea unui hobby, la achiziţia motocicletelor şi scuterelor de cilindree mică şi medie văzute de clientul final ca un mijloc de transport alternativ in mediul citadin.

În acest context, adoptarea legii ce permite conducerea scuterelor de până la 125cc cu permis categoria B (în anumite condiţii specifice legilor europene şi care să permită buna desfăşurare a traficului în siguranţă deplină) ar putea contribui decisiv la dezvoltarea fenomenului moto din România. Totodată, ar alinia contextul legislativ al traficului la nivelul ţărilor occidentale.

Mai mult, anul 2023 aduce pe piaţă două modele noi purtând denumiri consacrate: Honda Hornet (CB750) şi Honda TransAlp (XL750), precum şi un al treilea model scrambler: Honda CL 500. Acestea completează gama Honda, oferind o plajă largă de alegeri care să acopere nevoile şi preferinţele oricărui client.


 

[1] În cazul motocicletelor şi scuterelor noi cu o cilindree de peste 50cc
[2] Potrivit datelor emise de DIRECŢIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR: https://www.drpciv.ro/news-and-media/statistica

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.