În registrul designului inovativ, perfect integrat în mediu înconjurător, Florin Mariş, Founder & CEO HEXAGON, dezvăluie, în rândurile unui interviu oferit, detalii despre ceea ce reprezintă HEXAGON.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Dorim să ne prezentaţi o perspectivă a viitorului apropiat. Ce proiecte marca HEXAGON se află în curs si ce mai pregătiţi?  

Grupul nostru a continuat cu dezvoltarea proiectelor demarate anul trecut şi se află în plină expansiune în vederea dezvoltării unor proiecte noi în ţară, deşi este o perioadă incertă, în care piaţa imobiliară se confruntă cu diverse provocări.

VIA Office, cea mai nouă clădire de birouri din portofoliul nostru, urmează a fi livrată la sfârşitul acestui an. Clădirea va beneficia de toate facilităţile şi caracteristicile unei clădiri moderne, întrucât am dorit să ne adaptăm la situaţia din piaţa energiei şi am acordat prioritate aspectelor legate de eficienţa energetică, dar şi noilor criterii ale angajaţilor care au început să revină la birouri după perioada « work from home ». La parterul acestei clădiri dezvoltăm un spaţiu comercial de peste 2.000 mp ce va fi ocupat în totalitate de către un Food retail internaţional.

În privinţa proiectelor rezidenţiale – mixte, putem menţiona faptul că proiectul Azoria se află în faza de recepţie finală, iar proiectele Zenia şi faza a doua a proiectului Estoria City se află în curs de dezvoltare, urmând a fi livrate anul viitor.

Ţinând cont de cererea tot mai mare a sectorului de e-commerce, am demarat procesul de tranzacţionare pentru două terenuri unde intenţionăm să dezvoltăm în viitorul apropiat parcuri logistic-industriale, o nouă arie pentru grupul nostru şi suntem în curs de autorizare pentru mai multe proiecte mixte şi hypermarket-uri.

Dacă până acum doar oraşele Bucureşti şi Cluj Napoca au fost în atenţia grupului nostru, în anii următori strategia noastră de expansiune prevede extinderea grupului şi în alte oraşe din ţară, în vederea diversificării portofoliului de proiecte comerciale.

Nu vom putea face abstracţie de costurile implicate, costuri raportate direct proporţional la situaţia economică. Scumpirea materialelor de construcţie constituie un fapt. Ce schimbări a provocat companiei HEXAGON adaptarea la aceste scumpiri?

Experienţa acumulată în cei peste 15 ani de când activăm pe piaţa imobiliară ne-a ajutat să ne adaptăm rapid la orice schimbare în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor noastre.

Anul 2022 a readus tensiuni în piaţa imobiliară, resimţite în urma majorărilor preţurilor materialelor de construcţii, situaţie ce a debutat în 2020, la începutul pandemiei, perioadă în care companiile au fost nevoite să îşi limiteze producţiile, iar oamenii au fost nevoiţi să lucreze de acasă şi să îşi adapteze locuinţele la noile condiţii. Astfel, în contextul majorărilor preţurilor, accelerat până în prezent de costul tot mai ridicat al vieţii de zi cu zi, a preţurilor carburanţilor, energiei, respectiv creşterea inflaţiei, ne-am văzut nevoiţi să ne adaptăm strategia de dezvoltare cât şi proiectele. Unul dintre elementele care ne diferenţiază este faptul că niciodată nu am făcut rabat de la calitatea construcţiilor indiferent de ce se întâmplă în piaţă şi am învăţat prin fiecare proiect dezvoltat să utilizăm tehnologii sustenabile, astfel încât să dezvoltăm proiecte inovatoare, clădirile sustenabile reprezentând viitorul spre care se îndreaptă societatea.

Ce ne puteţi spune, ca o concluzie generală asupra cererii şi ofertei pe piaţa imobiliară actuală?

Este o perioadă în care atât dezvoltatorii cât şi beneficiarii finali nu ştiu la ce să se aştepte în contextul actual al creşterii preţurilor, dar şi al modificărilor legislative.

Dacă în Cluj-Napoca, numărul dezvoltatorilor este mai restrâns, în Bucureşti competiţia este mult mai mare, implicit şi numărul proiectelor aflate în curs de dezvoltare. Prin urmare în funcţie de oraş, putem discuta de o stabilizare a preţurilor, ori de o creştere a preţurilor pentru tranzacţionare.

Este probabil ca în perioada următoare să asistăm la o cerere mai mare decât oferta şi posibil să vedem şi o retragere treptată a multor proiecte din piaţă, în contextul în care mulţi dezvoltatori nu au avut resurse financiare proprii pentru dezvoltare, ci au apelat la finanţări bancare.

În criza precedentă, preţurile imobiliarelor s-au prăbuşit, pe când în contextul actual suntem departe de a ne confrunta cu aceeaşi situaţie, contextul economic fiind total diferit.

Pentru segmentul rezidenţial al pieţei imobiliare, decalajele mari din domeniul construcţiilor împiedică un răspuns rapid al ofertei la cererea tot mai mare, iar preţurile apartamentelor vor continua să crească, situaţia fiind amplificată şi de către comportamentul sistemului bancar.

Piaţa imobiliară se va diferenţia, estimăm în perioada următoare o uşoară scădere a numărului de tranzacţii datorită celor menţionate anterior în funcţie de oraş şi proiectele în curs de dezvoltare.

În ce stadiu este proiectul Estoria City? Cu cât se vând apartamentele din cadrul proiectului? Cum merg vânzările şi cum preconizaţi că va evolua piaţa imobiliară?

Estoria City este unul dintre cele mai de succes proiecte ale grupului nostru, atât ca şi provocare în ceea ce priveşte dimensiunea acestuia, dar şi adaptarea la mai multe situaţii din piaţa imobiliară pe parcursul anilor precedenţi. Ne-am axat foarte mult pe importanţa designului şi a identităţii spaţiilor, astfel încât să le conturăm clienţilor noştri « confortul de acasă » întrucât acesta nu depinde doar de bugetul clientului de a îşi amenaja locuinţa, cât şi de calitatea materialelor utilizate de către dezvoltatori.

Faza a doua a proiectului a fost lansată în luna septembrie a acestui an şi suntem încrezători în evoluţia pieţei imobiliare, întrucât piaţa din România este una matură, comparativ cu alte ţări.

Estoria City este un proiect în care punem mare accent pe sustenabilitate, astfel încât comunitatea să beneficieze de o viaţă socială activă, locuri de joacă şi relaxare, acces facil la spaţiile verzi, dar şi la zona de shopping a ansamblului.

Cum simţiţi piaţa imobiliară din prezent şi care credeţi că vor fi provocările anului?

Antecontractele semnate până la sfârşitul anului rămân sub incidenţa plafonului de TVA 5% pentru imobilele achiziţionate pentru plafonul de până la 700.000 Ron, pe când, de la 1 ianuarie 2023, acest plafon se va micşora la 600.000 Ron, multe imobile noi nemaiîncadrându-se în acest plafon. Acest lucru a dus la un ritm mai accelerat al vânzărilor în această perioada, întrucât clienţii încearcă să îşi securizeze o locuinţă ţinând cont şi de schimbările rapide ale condiţiilor de creditare.

Deşi domeniul construcţiilor reprezintă unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei româneşti, având o pondere consistentă în produsul intern brut, printre provocările anului 2023 menţionăm birocraţia şi dificultatea în obţinerea autorizaţiilor de construire în mod special în Cluj Napoca şi Bucureşti, prin urmare reducerea numărului de autorizaţii noi de construire va afecta piaţa imobiliară în următorii ani, întrucât cererea va fi mai mare decât oferta. În continuare creşterea costurilor de dezvoltare şi totodată eliminarea de către autorităţi a facilităţilor fiscale oferite firmelor de construcţii până acum, va reprezenta o provocare întrucât acest aspect se va reflecta în preţul final de vânzare al imobilelor.

Piaţa imobiliară ne-a arătat că are o capacitate ridicată de redresare indiferent de situaţiile cu care se confruntă, ţine de fiecare dezvoltator în parte cum se va adapta şi cum va reuşi să facă faţă provocărilor. Construcţiile noi vor fi întotdeuna preferate la achiziţie, iar cumpărătorii care au achiziţionat în ultimii ani locuinţe nu le mai vând ci le transformă în investiţii imobiliare.

Obervăm o structură spre minimalism, inovaţie, sustenabilitate. Cum păstraţi un echilibru de livrare a celor enumerate, ghidaţi de unul dintre Motto-urile voastre: “Quality: That makes the difference!”

Atunci când dezvoltăm un proiect nou, cum este cazul proiectelor tip Office sau Rezidenţial, ne gândim la comunitatea care va lucra sau va locui în cadrul acelui ansamblu şi alegem criteriile pentru a spori confortul beneficiarilor finali. Alegem materiale de cea mai bună calitate astfel încât proiectul să fie cât mai durabil şi sustenabil, ne place să abordăm de fiecare dată un design inovator în ceea ce priveşte clădirile pe care le construim şi să ieşim în evidenţă cu construcţiile noastre. Nu suntem adepţii dezvoltării clădirilor standard, care nu ies din tipare şi întotdeauna ţinem cont de feedback-urile clienţilor, punând nevoile clienţilor pe primul loc, astfel că această abordare ne ajută să creştem ca şi companie şi să ne îmbunătăţim în mod constant proiectele.

Ca şi dezvoltator, am evoluat de la an la an, de la proiect la proiect, iar acest lucru se reflectă în totalitate în proiectele noastre, dar şi în legătura pe care am dezvoltat-o de a lungul anilor cu clienţii noştri, întrucât avem foarte mulţi clienţi care se reîntorc pentru a mai achiziţiona imobile în cadrul proiectelor noastre sau a închiria  cum este cazul clădirilor de birouri.

Hexagon, prin proiectele sale, construieşte echilibrul perfect între începuturi şi realizări, valorile de integritate, responsabilitate, corectitudine şi transparenţă sunt criteriile după care ne-am format baza succesului pe termen lung al companiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.