În ultimele luni, a existat un interes major din partea PSD de a-l schimba pe managerul de succes al Portului Constanţa, Florin Goidea. Care sunt mizele acestei schimbări, mascate cu declaraţii politice, fără a fi acoperite de date concrete, vom vedea în perioada următoare. Una este clară, cea referitoare la alegerile interne din PSD.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Doar dacă ne uităm la indicatorii economici, la proiectele de modernizare şi de dezvoltare ale Portului Constanţa, efectuate de Florin Goidea, putem vedea că sunt în contradicţie cu declaraţiile făcute de liderii PSD. M-am uitat pe documentele oficiale şi pe rapoartele de activitate şi mi-au atras atenţia câteva cifre.

1.     În anul 2021, doar prin Programul POIM, au fost depuse 5 cereri de finanţare pentru proiecte în valoare de peste 85,22 milioane de euro. Pentru 3 dintre acestea s-au semnat deja contractele de finanţare.

2.     Portul Constanţa mai are 10 proiecte aflate în stadiul de pregătire pentru POT 2021-2027, în valoare de 532,20 de milioane de euro.

3.     De asemenea, există o listă întreagă de proiecte, aflate în diferite stadii, care vizează dezvoltarea şi modernizarea Portului Constanţa, finanţate de Fondul European de Dezvoltare şi Connecting Europe Facility (CEF).

4.     În primul semestru al anului 2022, în comparaţie cu semestrul întâi din 2021, traficul de mărfuri derulat prin porturile din judeţul Constanţa a înregistrat o creştere de aproximativ 16,92% plus 5433 de mii de tone.

Desigur că războiul din Ucraina reprezintă, în continuare, o provocare şi o oportunitate pentru activitatea economică a Portului Constanţa, care a devenit un punct geopolitic vital pentru exporturile de cereale ucrainene, în timp ce ministrul Transporturilor tot nu reuşeşte să deblocheze toate liniile feroviare blocate de vagoane care, de ani de zile, îngreunează activitatea portului. În timp ce Portul Constanţa are şansa istorică de a fi portul cheie pe plan regional, ministrul Transporturilor, în loc să fie concentrat pe această situaţie, are preocupări cu interese de altă natură. PSD-iştii au stat, luni de zile, cu ochii pe port ca pe butelie ca să pună mâna pe el, făcând jocuri de culise care pot periclita finanţările pentru proiectele de investiţii.

Românii aşteaptă din partea liderilor PSD  responsabilitate în actul guvernamental, dar observăm existenţa unor preocupări de o cu totul altă natură. Dacă tot sunt interesaţi de judeţul Constanţa, mă întreb când va da ministrul Transporturilor undă verde pentru anularea taxei pe podurile dunărene, lege blocată în Parlamentul României.

Marian Cruşoveanu

Deputat PNL de Constanţa

Membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.