Definitivarea Autostrăzii A7 intră în linie dreaptă, după ce ultimul lot al porţiunii Bacău-Paşcani, respectiv Mirceşti-Paşcani, a obţinut autorizaţia de construire.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Salut cu bucurie anunţul oficialilor CNAIR în acest sens, care au dat asigurări ferme că, la începutul lunii mai, va fi emis ordinul de începere a lucrărilor pe acest lot al secţiunii Bacău-Paşcani.

Faptul că, în prezent, toate loturile Autostrăzii Moldovei deţin autorizaţii de construire în regulă, reprezintă, în opinia mea, un pas vital spre edificarea acestui obiectiv de maximă importanţă, nu doar pentru regiunea Moldovei, ci şi pentru toată România.

Lotul 3 al secţiunii Bacău-Paşcani, respectiv Mirceşti-Paşcani, are o lungime de 28,09 kilometri, autostrada beneficiind de trei noduri rutiere, şapte poduri, două pasaje şi 32 de podeţe. Costurile pentru execuţia lucrărilor vor fi de 1,76 miliarde lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, constructorul român care şi-a adjudecat licitaţia având la dispoziţie 30 de luni pentru finalizare.

Secţiunea de autostradă Bacău-Paşcani are o lungime totală de 77 de kilometri, valoarea investiţiei, finanţată integral prin PNRR, fiind de 4,68 miliarde de lei (fără TVA). Tronsonul este compus din trei loturi, respectiv Săuceşti-Trifeşti: 30,3 kilometri, Trifeşti-Gherăeşti/Mirceşti: 18,9 kilometri şi Mirceşti-Paşcani: 28,09 kilometri.

Emiterea ultimei autorizaţii de construire aferente lotului 3 asigură constructorului un front de lucru pe 250 de kilometri, remarcabil fiind că antreprenorul român a câştigat execuţia pentru toate secţiunile din A7, de la Buzău la Paşcani, ceea ce înseamnă, implicit, folosirea forţei de muncă locale şi regionale, inclusiv din judeţul Bacău.

Consider apreciabil faptul că Guvernul condus de primul-ministru liberal Nicolae Ciucă îşi respectă angajamentele luate în faţa românilor, în speţă a moldovenilor, iar onorarea condiţiilor contractuale ale lucrărilor Autostrăzii Moldovei reprezintă o garanţie substanţială în acest sens.

Sunt încrezătoare că finalizarea A7-Autostrada Moldovei, în lungime de 320 kilometri, va avea loc în termenul stabilit prin contract, respectiv până în anul 2026.

Realizarea acestui obiectiv fundamental pentru moldoveni şi băcăuani va conduce, în mod incontestabil, la crearea de noi locuri de muncă, la conectivitatea Moldovei cu restul ţării şi, nu în ultimul rând, la creşterea calităţii vieţii locuitorilor de aici şi scoaterea din izolare a zonei.

 

Deputat PNL ELENA HĂRĂTĂU

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.