Conducerea liberală a Ministerului Educaţiei a lansat în consultare publică Ghidul Solicitantului privind apelul de proiecte „Dezvoltarea serviciilor de educaţie timpurie complementare”. Programul face parte din obiectivele asumate de România prin Planul Naţional de Reformă şi Rezilienţă (PNRR), Componenta C15-Educaţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Educaţia timpurie complementară prevede implementarea unui serviciu suplimentar destinat dezvoltării şi creşterii armonioase a copiilor, de la naştere, până la şase ani. Concret, vor fi iniţiate grupe de copii, care vor desfăşura activităţi de tip grădiniţă comunitară, grup de joacă, ludotecă, în cadrul cărora micuţii vor desfăşura activităţi de stimulare a dezvoltării şi învăţării. În cadrul unui astfel de proiect, vor fi înfiinţate servicii complementare care să deservească grupe cuprinse între 16 şi 40 de copii.

Proiectul investiţional are ca obiectiv maximizarea capacităţii sistemului de educaţie timpurie, precum şi a calităţii serviciilor aferente, scopul final fiind îmbunătăţirea participării copiilor în procesul educaţional, atât la nivel antepreşcolar, cât şi preşcolar. De noul sistem de creştere şi dezvoltare supravegheată a celor mici vor beneficia, în prima fază, aproximativ 20.000 de copii care provin din familii şi grupuri defavorizate.

Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 103 milioane euro, iar valoarea maximă a grantului/proiect este de 250.000 de euro (fără TVA), valoare eligibilă PNRR.

Bugetele vor fi utilizate pentru achiziţionarea de mobilier, echipamente şi materiale necesare utilării spaţiilor serviciilor complementare nou înfiinţate, precum şi pentru achiziţionarea materialelor didactice, a jucăriilor şi a hranei copiilor.

Serviciile complementare de educaţie timpurie vor fi înfiinţate, echipate şi operaţionalizate atât în spaţiile oferite de unităţile de învăţământ, cât şi în alte locaţii ale comunităţilor, respectiv ONG-uri, case de cultură, cămine, biserici, biblioteci, etc.

În cadrul acestui apel de proiecte, solicitanţii eligibili vor aplica în cadrul unor parteneriate formate la nivel local, compuse obligatoriu dintr-o autoritate publică locală şi o unitate de învăţământ preuniversitar acreditată, cu personalitate juridică, publică sau particulară, la care se pot adăuga, opţional, organizaţii nonguvernamentale, instituţii de cult, operatori economici etc., în funcţie de nevoile fiecărei localităţi în parte.

Vor fi prioritizate proiectele derulate în comunităţile rurale izolate sau dezavantajate, defavorizate din punct de vedere economic, sau care vizează grupuri vulnerabile de copii, unde există cele mai mari rate ale abandonului şcolar

Ministerul Educaţiei, în calitate de coordonator de reforme şi investiţii finanţate prin Planul Naţional de Reformă şi Rezilienţă (PNRR), îşi propune pentru acest an înfiinţarea primelor 412 astfel de servicii complementare, din cele 850 preconizate până în anul 2026.

Consider că este foarte important pentru dezvoltarea României ca niciun copil să nu fie uitat în demersurile de integrare în procesul educaţional, viitorul nostru, al tuturor, depinzând, în primul rând, de frecventarea şcolii.

 

 

Deputat PNL Cluj,

Cristina Burciu

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.