Retail-ul a devenit un domeniu de activitate din ce in ce mai preferat de tinerii antreprenori din Romania. Fie ca vorbim de magazinele online sau de cele fizice, vanzarea cu amanuntul a devenit atractiva si se dovedeste destul de profitabila, daca e sa ne luam dupa cifrele anuale avansate de companii. In acelasi timp, numarul destul de mare de retaileri duce la cresterea competitivitatii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru a ramane relevante pe o piata in continua crestere, companiile de retail trebuie sa tina cont de comportamentul de cumparare al consumatorilor si de trendurile din domeniu. Iata top 5 sfaturi pentru o afacere de succes in retail:

1.       Alege locatia potrivita

In cazul in care vorbim de magazinele fizice, acestea depind in mare parte de fluxul de clienti. Inainte de a te decide in ce parte a orasului vrei sa iti deschizi un magazin, este bine sa raspunzi la cateva intrebari: daca exista competitori, cate persoane trec prin zona, care este profilul acestora si cat de interesati ar putea fi de produsele vandute de tine.

In ceea ce priveste magazinele online, trebuie sa mizezi pe vizibilitate in social media. In afara de site-ul propriu-zis trebuie sa ai si o pagina activa de Facebook sau Instagram in care sa postezi ultimele noutati si prin care sa iti dezvolti o comunitate de clienti fideli care sa aiba incredere in tine si in produsele sau serviciile tale.

2.       Manageriaza inteligent stocurile de marfa

Controlarea eficienta a stocurilor de marfa minimizeaza posibilitatea inregistrarii unor pierderi. Pentru a manageria inteligent marfa de care dispui este bine sa apelezi la cele mai utile instrumente. Astfel, un aparat de etichetat se poate dovedi folositor in reducerea erorilor umane si va ajuta angajatii sa inregistreze produsele mai repede. Indiferent de alegere, opteaza pentru aparatura care iti permite eficientizarea proceselor si economisirea timpului angajatilor, cum este acest marcator pentru preturi, pe care il poti achizitiona din magazinul online ItDepot.

In acelasi timp, daca vrei sa iei in considerare cerintele consumatorilor trebuie sa faci in mod regulat un inventar al produselor si sa ai aproape un registru contabil. Acesta se poate dovedi util mai ales in cazul unor controale inopinate.

3.       Fii la curent cu tendintele din domeniu

Noile tehnologii si inteligenta artificiala au patruns in cat mai multe domenii, iar retail-ul nu a scapat nici de aceasta data. Un simplu exemplu este dat de posibilitatea platii cu telefonul in foarte multe magazine. Bineinteles, actualizarea programelor cu care operezi nu inseamna sa ai alaturi cel mai nou instrument, ci sa-ti eficientizezi operatiunile in asa fel incat sa imbunatatesti experienta clientilor.

De asemenea, trebuie sa retineti ca actualizarea sistemelor este esentiala pentru mentinerea securitatii. Programele mai vechi de software sunt usor de spart, astfel ca o actualizare controlata asigura cele mai bune masuri de securitate.

4.        Implementeaza un program de loializare pentru clienti

In timp ce este benefic sa iei in calcul un update al programelor folosite in afacerea ta, este important sa nu uiti de clienti. Conexiunea intr-un mod mai personal cu acestia este din ce in ce mai relevanta in piata de retail pentru ca este un mod prin care ei te cunosc si au incredere in tine.

Fie ca alegi sa mentii legatura prin email direct, le faci clientilor oferte personalizate sau iti creezi o comunitate pe Facebook, important este ca acestia sa aiba incredere in tine si in produsele sau serviciile pe care le vinzi. Identifica comportamentul consumatorului si ai grija ca toate cerintele si nevoile sa ii fie satisfacute in cel mai scurt timp.

5.       Incurajeaza-ti personalul

Pentru o afacere de succes ai nevoie de angajati loiali si bine pregatiti care sa se dezvolte alaturi de tine. In caz contrar va fi o provocare sa tintesti spre cifre record daca nu ai oameni din interior care sa te sustina. Fa o analiza a anului trecut si multumeste-le angajatilor pentru eforturile depuse. Cu siguranta se vor simti apreciati si asta se va vedea si in rezultatele obtinute.

Si daca aveti planuri de crestere a performantei in 2019, asigurati-va ca echipa dvs. se afla inclusa in planurile de viitor. De asemenea, puteti sa le cereti sfaturi, sugestii si sa aflati parerea tuturor cu privire la modul prin care pot fi imbunatatite rezultatele echipei.

Studiile au aratat ca, de multe ori, decizia de cumparare a clientlor de bazeaza pe emotie. Un magazin modern, sigur si de incredere are de castigat in fata oricarui competitor. Astfel, un antreprenor, chiar daca nu se afla la inceput de drum, trebuie sa tina cont de sfaturile de mai sus pentru un succes garantat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.