Este binecunoscut faptul că o afacere bună şi de succes are în spate o serie de angajaţi profesionişti şi dedicaţi muncii lor. Simplitatea acestei axiome din lumea business-ului nu se traduce însă, în lumea reală, într-o uşurinţă similară în ceea ce priveşte găsirea celor mai buni şi mai potriviţi angajaţi care îţi pot duce, ţie, ca antreprenor, planurile de business la o finalitate productivă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Iată cum ar trebui să începi să acţionezi atunci când vrei să îţi măreşti eficienţa şi eficacitatea procesului de recrutare de personal pentru firma ta

  • Apelează la angajaţii loiali care lucrează deja în firmă

Desigur această modalitate de creştere a şanselor de recrutare a angajaţilor buni este valabilă doar dacă firma ta funcţionează deja de o bună perioadă de timp şi ai un nucleu de angajaţi profesionişti şi loiali pe care te poţi baza. Recrutarea prin intermediul angajaţilor existenţi este una dintre cele mai bune metode de a creşte şansele afacerii de a beneficia de angajaţi buni. Poţi chiar oferi anumite compensaţii de natură financiară sau de altă natura (zile libere, de exemplu) pentru angajaţii care reuşesc să aducă persoane care chiar vor face parte din echipa ta.

  • Alege publicarea pe site-urile online de joburi

În prezent, majoritatea oamenilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă caută oportunităţi în mediul online, pe portaluri dedicate acestui scop, cum este Jobby.ro. Publicarea anunţurilor pe aceste portaluri ar trebui să fie făcută în mod profesionist şi să nu fie doar o înşiruire de sarcini din fişa postului. Ar trebui să explici cât mai clar sarcinile angajatului şi ce aşteptări ai de la el precum şi experienţa pe care o consideri necesară derulării activităţii zilnice. De asemenea, nu uita să precizezi ofertele salariale minime şi pe cele maxime pe care le poţi asigura.

  • Apelează la reţelele sociale

O foarte mare parte din populaţie utilizează frecvent reţelele sociale astfel că şansele ca anunţurile tale de angajare să ajungă la persoanele potrivite cresc foarte mult dacă te foloseşti, de exemplu, de anunţurile reţelei Facebook.

Această reţea socială îţi oferă chiar posibilitatea de a restrânge apariţia anunţurilor doar la persoanele care sunt de interes pentru afacerea ta. De exemplu, poţi afişa anunţul doar persoanelor care au menţionat în detaliile personale că au fost sau sunt ingineri mecanici, sau că locuiesc într-un anumit oraş, sau au o anumită vârstă. Desigur, există mult mai multe opţiuni şi variabile pe care le poţi folosi pentru a crea un anunţ eficient şi care îţi poate aduce doar CV-urile interesante, scurtând astfel, în mod considerabil, timpul necesar unei recrutări de succes.

  • Orientează-te la parteneriate cu ONG-uri

Organizaţiile non-profit sunt veritabile resurse de potenţiali angajaţi buni. Voluntarii care lucrează deja pentru un ONG demonstrează deja că au dorinţa de a munci chiar dacă acum o fac fie pentru acumularea unei experienţe, fie pentru că le pasă de o anumită cauză. Având la dispoziţie un astfel de bazin de potenţiali angajaţi nu va fi greu să-i alegi pe aceia care par să corespundă mai bine scopurilor afacerii tale şi să le faci o ofertă în acest sens.

Iată deci că recrutarea personalului pentru afacerea ta nu trebuie să fie o aventură neplăcută. Dacă acorzi atenţie şi alegi cele mai bune canale de comunicare şi îţi optimizezi strategia de angajare vei putea beneficia de cei mai buni angajaţi pe care piaţa muncii ţi-i poate oferi la un moment dat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.