Agenţia The Azores Sustainability & CSR Services lansează a doua ediţie a ranking-ului Community Index, ale cărui rezultate vor fi publicate în anuarul bilingv Community Index Magazine.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
  • Proiectele şi programele derulate de companiile din România în comunităţi sunt tot mai performante de la an la an şi pot juca un rol critic în dezvoltarea acestor direcţii în care se investeşte, în promovarea bunăstării şi vitalităţii economice, prin intermediul unor parteneriate solide cu autorităţile sau cu ONG-uri locale.

Ce este Community Index?

Community Index este primul şi singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Misiunea ranking-ului este de a evidenţia proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. Community Index este parte componentă a ranking-ului Romania CSR Index (as parent index), cea mai importantă analiză a nivelului de transparenţă şi performanţă din perspectiva sustenabilităţii corporative.

Unde sunt publicate rezultatele analizei?

Rezultatele Community Index sunt publicate în fiecare an atât online, pe site-ul oficial www.communityindex.ro, cât şi în varianta tipărită a Community Index Magazine, un anuar bilingv care îşi propune să devină cea mai relevantă sursă de know-how din România privind sustenabilitatea şi responsabilitatea corporativă pentru profesioniştii din domeniu, membrii comunităţilor, ONG-uri şi autorităţi.

Ce metodologie are în spate Community Index?

Scorecard-ul din 2020 a avut în total 43 de indicatori care sunt aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi:

  • The LBG Framework
  • International Finance Corporation - Strategic Community Investment Guide
  • GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Community Index a fost structurat în funcţie de 17 dintre cele mai importante comunităţi în care se investeşte în România, printre care: antreprenoriat, sănătate, educaţie, mediu, oraşe sustenabile, nutriţie etc. Pentru ranking-ul din 2020 au fost analizate peste 800 de iniţiative de la 350 de companii, iar proiectele cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distincţiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level.

Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?

Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declară: „Community Index are ca obiective principale creşterea nivelul de performanţă pentru tot mai multe proiecte de investiţii în comunităţi, prin stabilirea unei baze de date de bune practici şi încurajarea unui dialog continuu între membrii comunităţilor şi companiile interesate să investească. Totodată, dorim să încurajam inovaţia şi know-how-ul de calitate prin promovarea unor standarde internaţionale de măsurare a impactului pe care îl au aceste proiecte în societate, care se pot dovedi foarte utile în îndeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD).”

Ce tip de conţinut poate fi găsit în anuarul bilingv Community Index Magazine?

Ediţia din 2020 a Community Index Magazine conţine interviuri în exclusivitate cu experţi recunoscuţi la nivel global din domeniul sustenabilităţii corporative, precum:

  • Elaine Cohen: Managing Partner, Beyond Business
  • Gemma Corrigan: Lead of the Sustainable Markets Initiative, World Economic Forum
  • George Harrington: Manager of Corporate & Stakeholder Engagement, Global Reporting Initiative
  • David Grayson: Emeritus Professor of Corporate Responsibility, Cranfield School of Management
  • Kristina Balciauskaite: Research Manager, Euromonitor International
  • Nick de Mey: Co-Founder, Board of Innovation

Ioana Marin (Deputy Editor-in-Chief, Community Index Magazine) declară:

„În acest context atipic, dominat de incertitudine, ni s-a dovedit tuturor că responsabilitatea nu este doar un concept care sună bine în teorie, ci reprezintă însăşi dovada că acţiunile noastre pot salva, literalmente, vieţi. Echipa Community Index crede că o schimbare în bine la nivel global poate deveni o realitate numai dacă fiecare dintre noi, la nivel individual, se auto-educă, se implică şi acţionează zi de zi în mod responsabil în comunitatea din care face parte.

Community Index Magazine este contribuţia agenţiei The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului sustenabilităţii corporative din România, care şi-a propus să livreze nu doar know-how şi conţinut autentic, ci să facă eforturi concrete: o parte din anuare va fi oferită în mod gratuit companiilor care au peste 500 de angajaţi (700 de companii).

Pentru a combate fenomenul de „screen-fatigue”, echipa Community Index a considerat că întoarcerea la o revistă tipărită pe hârtie certificată FSC®, din surse sustenabile, va oferi nu numai informaţii valoroase, ci şi o experienţă autentică în sine. Coperta revistei este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentând-o pe Maria Tănase, simbolul României creative.

Anuarul prezintă, de asemenea, o serie de studii de caz şi interviuri de la companii din România care derulează proiecte ce pot fi considerate “best practices in Romanian CSR” şi care pot servi drept modele pentru un număr tot mai mare de companii care doresc să aibă un impact pozitiv în societate.

Printre companiile cu bune practici menţionate în anuar, se numără: Ariston Thermo România, Avon România, BCR, Carrefour România, Coca-Cola HBC România, Grupul CEZ în România, HEINEKEN România, Hochland România, ING Bank România, JYSK România, Janssen România, Kaufland România, MedLife, Nestlé România, OMV Petrom, Penny România, Transelectrica, Unilever România, Ubisoft România, Vodafone România.

Mai multe detalii privind Community Index şi anuarul bilingv Community Index Magazine pot fi regăsite aici: communityindex.ro/community-index-2020

Care este contextul?

Dezvoltarea durabilă este un obiectiv fundamental al Uniunii Europene. Toate politicile Comisiei, precum neutralitatea climatică sau eficienţa resurselor contribuie la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. În consecinţă, începând cu 2020, progresele realizate de statele membre în direcţia Agendei 2030 şi a celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) vor fi integrate în semestrul european, cu o evaluare sumară şi o anexă specifică în fiecare raport de ţară, stabilind performanţa ODD a fiecărui stat membru. Agenda 2030, adoptată de Adunarea Generală a ONU în septembrie 2015, s-a dovedit foarte utilă până acum pentru stabilirea unei perspective privind eforturile globale pentru a avea o dezvoltare durabilă.

În timp ce se confruntă cu multe provocări, stakeholderii au mari aşteptări de la corporaţii să acţioneze ca un bun cetăţean şi să îşi intensifice eforturile pentru a lupta pentru un viitor sustenabil. Deşi există companii care au performanţe bune atunci când se ocupă de sustenabilitate, majoritatea dintre ele încă se luptă să găsească strategia potrivită şi să aibă progrese importante în domeniu. În noul raport al ONU privind sectorul privat, UN Global Compact arată care sunt progresele înregistrate în realizarea unui viitor durabil. Concluzia este că majoritatea companiilor implicate nu face suficient pentru a contribui la realizarea Agendei 2030.

Despre The Azores Sustainability & CSR Services

Agenţie de consultanţă, înfiinţată în 2013, cu scopul de a sprijini companiile din România în integrarea sustenabilităţii corporative în strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axată pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acurateţe a informaţiilor nefinanciare şi activităţi de research care să sprijine decidenţii din companii în definirea strategiei privind responsabilitatea corporativă.

Cel mai important şi complex proiect al agenţiei este România CSR Index, ranking care a fost lansat în 2016 şi este singurul din România care evaluează informaţiile nefinanciare ale companiilor: informaţii despre guvernanţa sustenabilităţii, impactul economic, de mediu şi social. Indexul este lansat în fiecare an în cadrul conferinţei Best Practices in Romanian CSR.

În 2019, agenţia a lansat Community Index Magazine, singurul anuar bilingv dedicat investiţiilor în comunităţi derulate de companiile din România. Revista aduce în prim plan Community Index, cel mai cuprinzător ranking al proiectelor corporate de investiţii în comunităţi şi un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate în fiecare an de companiile din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.