• Autorităţile de control britanice şi norvegiene îşi anunţă intenţia de a elimina restricţiile care împiedică operatorii să utilizeze modelele de elicoptere menţionate

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

•    Decizia suvine în urma finalizării unor investigaţii extinse, teste şi modificări aduse  elicopterului, precum şi în ceea ce priveşte întreţinerea acestuia

•        Zborurile nu vor fi reluate imediat

•      Elicopterul  primise deja aprobarea de  zbor din partea Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei în luna octombrie din 2016

Autorităţile aviatice britanice şi norvegiene au stabilit astăzi planul  ridicării restricţiilor de exploatare a elicopterelor H225LP şi AS332L2. Restricţiile au fost impuse în urma accidentului soldat cu victime al unui H225 lângă Turoy, Norvegia, în luna aprilie 2016. Cele două tipuri de elicoptere, cunoscute popular sub denumirea de Super Puma, au fost restricţionate în ceea ce priveşte utilizarea comercială de către operatorii din Marea Britanie şi Norvegia.

Atât Autoritatea Aviaţiei Civile (AAC) din Regatul Unit, cât şi Autoritatea Aviaţiei Civile din Norvegia au rămas în strânsă legătură cu Autoritatea Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA), cu operatori din Regatul Unit şi din Norvegia,  şi împreună cu producătorul Airbus Helicopters au stabilit modificările şi au îmbunătăţit măsurile de siguranţă pentru acest aparat În ciuda faptului că elicopterului i-au fost înlăturate restricţiile de către EASA în octombrie 2016, acestea au rămas în vigoare în Regatul Unit şi în Norvegia până în momentul în care aceste îmbunătăţiri  vor fi fost efectuate.

Schimbările şi modificările aduse elicopterului şi procedurilor de întreţinere a acestuia de către Airbus Helicopters includ: 

 • Schimbarea designului prin îndepărtarea componentelor susceptibile de deteriorare prematură.
 •    Înlocuirea timpurie a componentelor
 •  Schimbarea designului în vederea introducerii unei metode îmbunătăţite de verificare în cadrul inspecţiei de întreţinere, pentru a detecta orice deteriorare încă din stadiu incipient.
 •   Inspecţii mai  dese
 • Reducerea pragurilor pentru respingerea componentelor pe baza semnelor precoce de deteriorare.

Potrivit AAC din Marea Britanie, elicopterele nu vor începe să zboare imediat. Înaintea oricărui tip de zbor, va trebui efectuat un set de verificări, modificări şi inspecţii. De asemenea, decizia de reintroducere în serviciu a elicoperelor va reveni operatorilor şi clienţilor. Pentru a relua operaţiunile, operatorii individuali vor trebui să furnizeze analize complete de siguranţă pentru a se asigura că au luat toate măsurile necesare (proceduri, procese, echipamente şi instruire) în vigoare pentru a reveni în serviciu.

Explicând decizia, John McColl, directorul de navigabilitate al CAA din Regatul Unit, a declarat: "Aceasta nu este o decizie pe care am luat-o cu uşurinţă. Aceasta a fost luată numai după primirea unor informaţii detaliate de la anchetatorii norvegieni şi numai după ce am fost mulţumiţi de modificările ulterioare introduse  de Airbus Helicopters  în urma evaluării şi analizei detaliate.

Siguranţa celor care călătoresc  offshore cu elicopterele este o prioritate atât pentru autorităţile aviatice britanice, cât şi pentru cele norvegiene. Nu am fi luat această decizie dacă nu am fi fost convinşi că modificările aduse elicopterelor şi procedurilor de întreţinere a acestora au restabilit standardele de navigabilitate necesare.

Continuăm să colaborăm cu operatorii de elicoptere, cu industriile offshore, cu autorităţile de reglementare internaţionale, cu sindicatele şi cu reprezentanţii piloţilor pentru a îmbunătăţi în continuare standardele de siguranţă offshore, toate aceste părţi fiind implicare activ în discuţiile în desfăşurare.”

Despre Airbus

Airbus este lider mondial în aeronautică şi servicii în domeniul spaţial. În 2016 a generat venituri de 67 miliarde de euro şi a avut aproximativ 134.000 de angajaţi. Airbus oferă cea mai complexă gamă de avioane de pasageri, cu capacităţi între 100 – 600 de locuri. Airbus este de asemenea lider european în domeniile avioanelor cargo, de luptă, transport şi misiuni de  salvare precum şi numărul 1 în Europa şi numărul 2 mondial în industria spaţială. În domeniul elicopterelor, Airbus oferă cele mai eficiente soluţii civile şi militare din lume.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.