„Elevii din ciclurile primar şi gimnazial, mai ales cei din mediul rural, au nevoie de intervenţii imediate şi punctuale pentru susţinerea parcursului lor şcolar. Proiectul noii legi a învăţământului preuniversitar propune astfel de intervenţii, considerate de maximă importanţă, respectiv creşterea finanţării programului de masă caldă în şcoli şi setarea unei proceduri eficiente de evaluare permanentă a gradului de alfabetizare funcţională. În măsura în care proiectul de lege va ajunge să fie promulgat, cele două măsuri vor acoperi nevoile generalizate ale elevilor din rural şi chiar şi ale multor elevi din mediul urban”, arată deputatul liberal Marilen Gabriel Pirtea, preşedinte al Comisiei de Educaţie şi Cercetare a PNL.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Programul de asigurare cu masă caldă în şcoli este multiplicat, cu o finanţare prevăzută la un nivel comparativ, în 2023 faţă de 2016, de 10 ori mai mare (peste 350 milioane lei, faţă de 35 milioane în 2016), şi de peste 5 ori faţă de 2022”, subliniază deputatul PNL Timiş, Marilen Gabriel Pirtea, coordonator al Comisiei de Educaţie şi Cercetare a PNL.

„De asemenea, pachetul legislativ pentru reforma învăţământului preuniversitar atacă la rădăcină cauzele abandonului şcolar, iar aici vorbim de condiţiile mult îmbunăţăţite prin programul masă caldă în şcoli, dar şi prin asigurarea burselor la un nivel mai ridicat, ca şi prin diminuarea fenomenului îngrijorător al analfabetismului funcţional, un obiectiv tangibil odată cu introducerea evaluării permanente unitare a gradului de alfabetizare funcţională. Elevul va deveni un adult care va lua decizii în mod autonom, pe baza abilităţilor dobândite în diferite etape ale formării sale educaţionale. El trebuie să fie capabil să realizeze conexiuni logice, să extragă ideile principale dintr-un text, să transpună informaţia abstractă în activităţile cotidiene, să înţeleagă fenomene din natură şi să ia decizii bazate pe date factuale, toate fiind evaluate prin testări ale alfabetizării funcţionale. Evaluările vor fi realizate prin Platforma naţională de alfabetizare funcţională, prin teste realizate conform standardelor specifice, corelate cu profilul elevului. Acest program îşi propune să scadă la jumătate rata analfabetisnului funcţional măsurat şi monitorizat prin testări recurente”, subliniază deputatul PNL Timiş, Marilen Gabriel Pirtea, coordonator al Comisiei de Educaţie şi Cercetare a PNL.

„În calitate de preşedinte al Comisiei de Educaţie şi Cercetare din PNL, le adresez invitaţia de a ne transmite obsevaţiile lor punctuale tuturor celor care participă la dezbaterea pachetului legislativ pentru învăţământul preuniversitar, cât şi de cel legat de învăţământul superior. PNL a structurat o platformă online, pentru comunicare interactivă, care se poate accesa la adresa Legile-educatiei.pnl.ro, un spaţiu în care se concentrează ideile şi obsevaţiile despre reformă”, arată preşedintele Comisiei de Educaţie şi Cercetare din PNL, Marilen Gabriel Pirtea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.