Cercetarea Destinaţia Anului, cel mai amplu studiu sociologic din ultimii 10 ani despre atitudinile, comportamentele şi percepţiile turiştilor români cu privire la vacanţe, dar şi la destinaţiile turistice ale României, a trecut de faza calibrării şi poate prezenta primele rezultate. Aceste date sunt esenţiale pentru a formula strategii de management al destinaţiilor româneşti, pentru a seta obiective specifice şi pentru a poziţiona destinaţiile în funcţie de tipul de turist pentru care sunt mai atractive sau pe care doresc să-i atragă cu precădere.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Această primă etapă a studiului a fost realizată pe parcursul a doi ani consecutivi şi a inclus 1300 de respondenţi reprezentativi pentru mediul urban. Urmează corpul principal al cercetării, care va fi realizat pe minimum 3000 de respondenţi reprezentativi pentru populaţia comercială generală. Pentru moment, sunt disponibile date din prima etapă, din care se pot trage trei concluzii principale:

 

1. România rămâne principala destinaţie pentru vacanţele romanilor, fiind în uşoară creştere pe măsură ce creşterea veniturilor a permis mai multor turisti să meargă în vacanţe. În acelaşi timp, o parte din ce în ce mai mare din turiştii români renunţă la vacanţe în România, preferând exclusiv destinaţii din străinătate

 

 

 

2. Vacanţa "doar în România" nu mai este neapărat alegerea principală a românilor cu venituri peste medie, majoritatea având şi o vacanţă în afara ţării. Aproape un sfert dintre respondenţii cu venituri peste medie îşi fac vacanţele doar în străinătate.

3. Cei mai mulţi români asociază vacanţacu litoralul, iar 50% din respondenţi consideră că litoralul românesc li se potriveşte cel mai bine.Grecia şi Bulgaria sunt destinaţiile care concurează mai puternic, mai ales când vine vorba de cei cu venituri mari, care continuă totuşi să prefere România într-o proporţie de 44%.

 

 

Realizată în colaborare cu agenţia specializată de cercetare de piaţă AHA Moments, Cercetarea Destinaţia Anului se adresează destinaţiilor şi operatorilor din turism care doresc să-şi îmbunătăţească nivelul de profesionalism în management şi marketing şi care sunt membri ai Clubului Destinaţia Anului.

 

Raportul final al cercetării va conţine trei capitole principale, care oferă o analiză detaliată a pieţei turistice româneşti. Primul capitol se referă la profilul turiştilor români. Se vor analiza caracteristicile turiştilor români, cum ar fi vârsta, venitul, educaţia, stadiul de viaţă, familia, regiunea şi altele, pentru a identifica şi profilarea tipologiilor de turişti şi a publicului care este atras de fiecare dintre destinaţiile incluse în cercetare.

 

Al doilea capitol descrie obiceiurile de vacanţă. Se vor descrie şi evalua vacanţele turiştilor români din ultimele 12 luni, indiferent dacă acestea au fost lungi sau scurte, în ţară sau în străinătate. Se vor aduna informaţii despre formele de turism practicate, planificarea vacanţelor şi percepţiile destinaţiilor turistice vizitate.

 

Al treilea capitol va aborda în detaliu percepţiile şi atitudinile respondenţilor despre Destinaţiile din România: se vor analiza notorietatea, intenţia de vizitare şi puterea brandului de destinaţie în comparaţie cu destinaţiile competitoare. Fiecare destinaţie va fi evaluată în funcţie de formele de turism potrivite, punctata de-a lungul unui set de atribute perceptuale"

 

Acest ultim capitol va analiza separat mai multe categorii pentru a asigura că destinaţiile comparabile sunt puse în oglindă. Astfel, destinaţiile de City Break, ţinuturile cu comori istorice sau naturale, staţiunile turistice sau chiar principalele atracţii turistice din România vor beneficia de propriile secţiuni. Imaginea lor şi gradul lor de atractivitate vor putea fi comparate cu competitorii din aceeaşi categorie. Acesta este motivul pentru care cercetarea Destinaţia Anului va contribui cu o treime la punctajul concursului Destinaţia Anului 2023, asigurând astfel un element suplimentar de obiectivitate în jurizare.

 

Pentru a avea acces la date esenţiale care să le ajute să îşi dezvolte strategia de afaceri, destinaţiile şi operatorii turistici pot include localitatea, zona sau afacerea lor în Cercetarea Destinaţia Anului. Această opţiune este disponibilă pe site-ul www.destinatiaanului.ro prin afilierea de nivel PRO în Clubul Destinaţia Anului. Prin această afiliere, aceştia vor putea beneficia de informaţii despre caracteristicile turiştilor români, obiceiurile lor de vacanţă, notorietatea destinaţiilor din România, puterea brandului lor şi multe altele. Aceste date pot fi deosebit de utile în dezvoltarea de strategii de marketing şi în luarea deciziilor de afaceri pentru a obţine un avantaj competitiv în industria turistică.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.