Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a 4 aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 

1. NEAGU COSTEL,

fost Viceprimar, actual Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Văcăreni, Judeţul Tulcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de viceprimar (2012 – 2016), respectiv în perioada 25 octombrie 2012 – 05 noiembrie 2013 a fost mandatat prin procură specială să reprezinte S.C. Vicor Real Textil S.R.L. în raporturi administrative, judiciare şi patrimoniale cu terţe persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate. În baza procurii speciale a exercitat funcţia de administrator şi au fost emise facturi în sumă totală de 49.383 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

2. POPA IOAN,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Cărand, Judeţul Arad

 

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatului de consilier local (2016 - 2020) a participat la deliberarea şi adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local în urma căreia, între persoana evaluată şi Primăria comunei Cărand a fost încheiat un Contract de închiriere, având ca obiect închirierea unei suprafeţe de 11,65 ha de pajişte aflată în domeniul privat al comunei şi în baza căruia persoana evaluată a beneficiat de subvenţii în campania 2017 de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Arad.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi ale art. 75 şi art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.

3. MISTOR CONSTANTIN,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Variaş, Judeţul Timiş

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016) a luat parte la deliberarea şi votarea a 3 Hotărâri ale Consiliului Local, având un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local. De asemenea, persoana evaluată a participat la încheierea unui contract de închiriere păşune între Consiliul Local şi S.C. Birom 2007 S.R.L., societate în cadrul căreia persoana evaluată a deţinut funcţia de administrator.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, ale art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 şi ale art. 75 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

4. STER ANGELA,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Satulung, Judeţul Maramureş

INCOMPATIBILITATE

În perioada 01 noiembrie 2012 – 14 aprilie 2016 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul Serviciului Public de Alimentare cu Apă al Comunei Satulung, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

·  art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

·  art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrincipiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitate, integritate, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”;

· art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezăzute în art. 47 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;

·  art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice […];

·  art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii şi calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv[…]”;

·  art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruiaNu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local […]”.

·  art. 75 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine […]”;

·  art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă. (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemnează în mod obligatoriu în procesul verbal al şedinţei”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.