Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflict de interese de natură administrativă în cazul a 14 foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. CAMBURI CONSTANTIN, Primar al comunei Beidaud, Judeţul Tulcea

INCOMPATIBILITATE

Începând cu anul 2012 deţine şi exercită simultan funcţia de primar şi calitatea de persoană fizică autorizată. De asemenea, în perioada 22 iunie – 05 septembrie 2017, a deţinut şi exercitat funcţia de primar simultan cu cea de director într-o societate comercială, respectiv cu calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aceleiaşi societăţi comerciale.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c), d) şi g) din Legea nr. 161/2003.

2. COSTE TEODOR,

Primar al comunei Tinca, Judeţul Bihor

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de primar şi pe cea de administrator în cadrul unei societăţi comerciale, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

3. SAVU LUCHIAN,

Primar al comunei Şandra, Judeţul Timiş

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de primar şi calitatea de membru al Consiliului de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Şandra, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

4. LENŢA MARIA,

Primar al comunei Valea Nucarilor, Judeţul Tulcea

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de reprezentant al Primăriei în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Valea Nucarilor, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

5. PORUMB SEBASTIAN NICOLAE,

fost Primar şi fost Viceprimar al comunei Augustin, Judeţul Braşov

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În mandatul de viceprimar, a votat favorabil pentru adoptarea Hotărârii Consiliului Local din 31 martie 2016 privind repartizarea păşunilor disponibile aflate în proprietatea comunei Augustin în suprafaţă de 242 ha, deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, având posibilitatea să prevadă că fratele său ar putea beneficia de pe urma adoptării hotărârii în cauză. În temeiul Hotărârii respective, primăria a încheiat un contract de închiriere pajişte cu fratele persoanei evaluate, în baza căruia acesta a încasat de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Braşov, în campaniile 2016 şi 2017, subvenţii agricole în valoare de 34.929,39 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011 şi cu dispoziţiile art. 75, lit. a) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

6. MANCĂ IONEL,

Viceprimar al comunei Zăvoaia, Judeţul Brăila

INCOMPATIBILITATE

În perioada 27 aprilie 2016 – 23 octombrie 2018 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de reprezentant întreprindere familială, având ca obiect principal de activitate cultivarea cerealelor, plantelor leguminoase şi a plantelor producătoare de seminţe oleaginoase, realizând venituri din activităţi agricole în valoare de 179.769 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

7. CORNEA AVRAM-UCU,

Viceprimar şi fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Silivaşu de Cîmpie, Judeţul Bistriţa-Năsăud

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea mandatelor de consilier local (2012 – 2016 şi 2016 – 2020), a votat adoptarea a trei hotărâri ale Consiliului Local privind închirierea suprafeţelor de păşune care constituie domeniul public al comunei Silivaşu de Cîmpie, în baza cărora a beneficiat de suprafeţe de păşune de 7,1 ha, respectiv 6,7 ha.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 77 din Legea nr. 161/2003, ale art. 75 şi art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, precum şi ale art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001.

8. GELEMANCĂ PETRIŞOR,

Viceprimar al comunei Gogoşu, Judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Gogoşu, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

9. FOCA GHEORGHE, Viceprimar al comunei Frumuşica, Judeţul Botoşani

INCOMPATIBILITATE

În perioada 11 august 2016 – 11 aprilie 2017 a exercitat  simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale nr. 1 Vlădeni Deal, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, în forma în vigoare până la data de 10 iunie 2017.

10. TROFIM AURORA, Viceprimar al comunei Crişan, Judeţul Tulcea

INCOMPATIBILITATE

Începând cu anul 2012 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Crişan (în perioada 20 decembrie 2013 – 13 octombrie 2014), funcţia contractuală de asistent medical generalist în cadrul unui cabinet medical individual (în perioada 28 iunie 2016 – 29 noiembrie 2017), precum şi calitatea de titular întreprindere individuală (în perioada 2016 – 2017).

 

De asemenea, în perioada 19 decembrie 2014 – 29 iunie 2016 a exercitat simultan funcţia de consilier local şi pe cea de asistent medical comunitar în cadrul aparatului de specialitate al Primăriei comunei Crişan.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c), d) şi g) şi ale art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 şi nu a respectat dispoziţiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelaşi act normativ.

11. VLADU ALEXANDRU,

fost Viceprimar şi actual Consilier Local în cadrul Consiliului Local Giurgiu,

Judeţul Giurgiu

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Colegiului Naţional „Ion Maiorescu” Giurgiu, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

12. SURDU JĂNICĂ,

fost Consilier Local al comunei Pîngăraţi, Judeţul Neamţ

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI SESIZARE PARCHET

În exercitarea mandatului de consilier local (2012 – 2016), a luat parte la deliberarea şi adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local Pîngăraţi, deşi avea un interes personal de natură patrimonială în problema supusă dezbaterilor consiliului local, încălcând astfel dispoziţiile art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile  art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi ale art. 75 şi 77 din Legea nr. 393/2004.

 

De asemenea, întrucât în declaraţiile de interese depuse în perioada 2013 – 2016, persoana evaluată nu a menţionat contractul de concesiune încheiat de fiul său cu Primăria comunei Pîngăraţi, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Piatra Neamţ în vederea verificării indiciilor privind săvârşirea infracţiunii de „fals în declaraţii” prevăzută de dispoziţiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.

13. ACIOCÂRLĂNOAE AUREL, fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al oraşului Tîrgu Neamţ, Judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE

În exercitarea mandatului de consilier local (2012 – 2016), societatea Auritex Prod SRL, la care persoana evaluată deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator, a încheiat cu Colegiul Tehnic „Ion Creangă” Tîrgu Neamţ (instituţie de interes local aflată în subordinea consiliului local) trei contracte comerciale de furnizare de produse prin achiziţie directă, în valoare totală de 3.387,60 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

14. BALOGH BLANKA-ELIZABETA,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Vărgata, Judeţul Mureş

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada deţinerii mandatului de consilier local (2012-2016), a participat la deliberarea şi adoptarea a două hotărâri, prin care s-a aprobat acordarea de sprijin financiar pentru Asociaţia Otisz, în cadrul căreia soţul persoanei evaluate avea calitatea de Preşedinte al asociaţiei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi 77 din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001, art. 75, lit. a) şi art. 77, alin. (1) din Legea 393/2004.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. CAMBURI CONSTANTIN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

   · art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

· art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”.

· art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezăzute în art. 47 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;

· art. 87, alin. (1), lit. c), d) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice [...] g) calitatea de comerciant persoană fizică”.

·  art. 88, alin. (1), lit. c şi d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, asociat, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor la regiile autonome şi societăţile comerciale de interes local înfiinţate sau aflate sub autoritatea consiliului local ori a consiliului judeţean respectiv sau la regiile autonome şi societăţile comerciale de interes naţional care îşi au sediul sau care deţin filiale în unitatea administrativ-teritorială respectivă”[…];

· art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective; (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local […]”;

· art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”;

·  art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruiaNu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local […]”;

· art. 75 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv […]”;

·  art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă. (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemnează în mod obligatoriu în procesul verbal al şedinţei”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.