In prezent, pare ca toate business-urile s-au mutat pe internet - si nu, nu spunem acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus. Popularitatea din ce in ce mai mare a device-urilor mobile a facut ca tot mai multi oameni sa isi desfasoare majoritatea activitatilor in mediul online, implicit sa achizitioneze diverse produse si servicii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Explozia" comertului pe internet s-a tradus prin noi oportunitati pentru e-shop-uri, dar si necesitatea luarii unor masuri pentru ca acestea sa fie competitive. Printre ele, aceea de a angaja o agentie marketing online, care sa se ocupe de SEO (Search Engine Optimization), dar si de alte aspecte, precum webdesign, PPC sau gestionarea conturilor de social media, totul pentru cresterea vanzarilor.

Cu toate acestea, in conditiile unei concurente din ce in ce mai mari in toate domeniile, nu mai este suficient ca o agentie de marketing online sa implementeze ca la carte optimizarea on page si comunicarea off page, fiind nevoita sa inoveze. In cele ce urmeaza, vom descoperi trei metode surprinzatoare prin care poti creste profitabilitatea magazinului tau online, pe care doar o astfel de agentie le poate implementa. De ce spunem acest lucru? Intrucat este vorba despre actiuni de finete, care nu pot fi intuite decat in urma unei experiente indelungate si a multor teste.

1. Abordarea clientilor care isi abandoneaza cosul de cumparaturi virtual. Site-ul Envelopes.com, care comercializeaza plicuri, invitatii de nunta si alte produse de papetarie, s-a confruntat cu o scadere a numarului de conversii (finalizarea tranzactiilor online), din cauza ca tot mai multi clienti isi abandonau cosul de cumparaturi virtual dupa ce il umpleau.

In acel moment, realizand ca totusi respectivii clienti sunt foarte aproape de realizarea unei tranzactii, agentia de marketing online din spatele Envelopes.com a luat decizia de a trimite e-mail-uri de follow up (de reamintire). Jumatate dintre acestea au fost trimise la 48 de ore dupa abandonarea cosului virtual, iar cealalta jumatate - a doua zi dimineata, la ora 11.

Rezultatele au fost mult peste asteptari: e-mail-urile au fost deschise de 38,01%, respectiv 38,63% dintre cei care le-au primit; 24,71%, respectiv 19,54% au revenit pe site, iar 40%, respectiv 27,66% dintre acestia au finalizat procesul de cumparare. Prin urmare, in cazul in care si tu te confrunti cu problema abandonarii cosurilor virtuale, nu ezita sa trimiti potentialilor clienti un e-mail.

2. Eliminarea butoanelor de social media din paginile de produs. Desi aceasta tactica poate parea cel putin surprinzatoare si chiar impotriva oricarei logici, ea a dat roade atunci cand a fost aplicata de agentia de marketing online care se ocupa de site-ul Taloon.com. Cel mai mare magazin de articole pentru casa din Finlanda se confrunta, de asemenea, cu un numar extrem de mic de conversii, iar "problema" a fost depistata in paginile de produs.

Mai exact, butoanele de social media, precum cele de Like si Share de pe Facebook, distrageau atentia de la actiunea de finalizare a comenzii. Prin urmare, acestea au fost eliminate, generand o crestere cu 11,9% a celor care apasau butonul "Add to cart" (Adauga in cos) si treceau la etapa urmatoare.

Aceasta tactica ne arata, inca o data, ca daca un lucru este facut de toata lumea (adaugarea butoanelor de social media in fiecare pagina din site), nu inseamna neaparat ca este unul eficient. Pana la urma, paginile de produs trebuie construite cat mai simplu, fiecare element adaugat avand drept scop apropierea utilizatorului de finalizarea tranzactiei.

3. Oferirea unei experiente utilizatorilor, nu a unui simplu produs. Nu in ultimul rand, agentia de marketing online din spatele Awaytravel.com, care comercializeaza bagaje, a venit cu o idee salvatoare pentru brand. Avand in vedere concurenta exagerata de pe aceasta piata, specialistii s-au gandit ca e-shop-ul trebuie sa le ofere clientilor nu doar produsele propriu-zise, ci si o poveste.

Astfel, profitand de faptul ca gentile de mana si trollerele sunt mai degraba un mijloc (de a transporta haine si alte bunuri dintr-un loc intr-altul) decat un scop in sine, Away a devenit o companie "despre ideea de a calatori". Cu alte cuvinte, pe blog-ul site-ului au inceput sa apara articole cu sfaturi de traveling, care au dus la o crestere impresionanta a engagement-ului si la profituri uriase pentru companie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.