Marketing prin conţinut sau content marketing reprezintă un canal extrem de valoros din strategia de marketing digital, care are rolul de a informa, de a educa şi de a crea o legătură umană a brandului cu audienţa sa, cu scopul de a reţine potenţialii clienţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Marketingul de conţinut este diferit faţă de publicitatea nativă, conţinutul de brand sau marketingul de produs, bazându-se pe crearea de conţinut relevant diseminat în mediul online prin articole de blog, videoclipuri, podcasturi etc. Astfel, brandul beneficiază de o expunere şi o notorietate mai mare în fata audienţei, iar businessul este menţinut întotdeauna în centrul atenţiei utilizatorilor, astfel încât să devină o alegere atunci când aceştia manifestă o intenţie de cumpărare a unui produs său serviciu pe care îl are şi compania în portofoliu.

În ceea ce priveşte businessurile de tip B2B, 91% dintre specialiştii în marketing din companiile cu profil B2B utilizează marketingul de conţinut pentru a ajunge la audienţa dedicată, conform Institutului de Content Marketing.

Atunci când vorbim despre conţinut B2B, vorbim despre informare şi despre brand. Aşadar, scopul său este de a informa alte companii despre serviciile şi produsele afacerii tale şi cum le pot rezolva acestora nevoile, cu scopul final de a genera clienţi potenţiali şi de a creşte vânzările companiei.

De aceea, o strategie de marketing de conţinut pentru segmentul business to business este concepută pentru a pune brandul în fata clienţilor ideali cu scopul de a afla cum le poţi rezolva problemele, un mecanism de a le starnia cestora interesul de a afla mai multe informaţii despre businessul tău.

Aşadar, conţinutul tău ar trebui să inspire un sentiment de reciprocitate, astfel încât companiile cărora li te adresezi să îşi dorească să facă afaceri cu tine pe termen lung. Este la fel de important să cunoşti şi publicul ţintă, adică cine sunt factorii de decizie din compania pe care o doreşti ca partenera, pentru a ajuta la diminuarea timpului în care se încheie o tranzacţie B2B, în general.

Putem spune, astfel, ca acest tip de marketing online, respectiv content marketing, are rolul de a aduce notorietate brandului şi de a fideliza clienţii, de a stimula creşterea vânzărilor, de a ajuta la economisirea de buget investit în acţiunile de marketing online previzionate.

Pe lângă cele de mai sus, marketingul de conţinut ajuta la optimizarea pentru motoarele de căutare, adică poate potenta strategie de SEO marketing a companiei, întrucât, după cum ştii, o parte importantă a SEO este scrierea de conţinut de calitate, axat pe nevoile şi insight-urile culese de la utilizatori. În mod ideal, o strategie optimă de marketing de conţinut trebuie să aibă un conţinut prietenos SEO, adică să includă cuvintele cheie relevante pentru a atrage clienţii potriviţi şi să fie constant publicat şi actualizat. Conţinutul de bună calitate adauga valoarea pe care o cauta motoarele de căutare la un brand în online.

Tipuri de content marketing

Atunci când creezi strategia de content marketing, există multe tipuri de canale pe care le poţi explora şi care pot aduce valoare adăugată businessului tău prin notorietate şi atragere de noi clienţi.

Cele mai cunoscute tipuri de marketing de conţinut sunt blogurile, videoclipurile, infograficele, ebook-urile şi podcasturile, cărora li se adauga conţinutul de tip experienţa şi expertiză regăsit în testimoniale, studii de caz, statistici, influenceri etc.

Dacă vrei să dezvolţi o strategie de content marketing sănătoasă şi personalizata afacerii tale, specialiştii NOA Digital te pot ajuta să îţi construieşti povestea în online, astfel încât să aduci valoare, consistenţă şi consecvenţă businessului tău.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.