În cazul în care te numeri printre persoanele care îşi doresc să sporească numărul vânzărilor sau să îşi promoveze businessul, trebuie să afli mai multe despre serviciile de optimizare SEO. Acestea sunt cu atât mai necesare cu cât competitivitatea în mediul online a cunoscut un nivel de creştere accelerat, acest lucru fiind determinat, într-o oarecare măsură, de pandemie şi de schimbarea radicală a comportamentului de cumpărare în rândul românilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Succesul unei afaceri online se bazează pe un mix de strategii şi instrumente folosite cu multă iscusinţă, iar din acest mix nu ar trebui să lipsească serviciile de optimizare SEO.

Ce sunt serviciile de optimizare SEO?

Dacă te întrebi ce sunt serviciile de optimizare SEO, ei bine, acronimul se referă la Search Engine Optimization şi presupune folosirea unei serii de tehnici, strategii şi instrumente pentru a ajuta site-ul unei afaceri online să aibă o vizibilitate crescută în motorul de căutare. Toate eforturile SEO sunt de natură organică, adică nu presupun plata unor spaţii publicitare, a unor reclame, bannere etc.

Mai simplu spus, dacă vei apela la servicii SEO de la o agenţie de marketing online, site-ul tău va putea fi găsit cu uşurinţă de către utilizatorii interesaţi de produsele sau serviciile tale, întrucât o strategie SEO de succes îţi va duce site-ul pe prima pagină a rezultatelor din Google, acesta fiind, aşadar, mult mai vizibil pentru utilizatori.

În plus, dacă pentru campaniile plătite vei achiziţiona spaţiu publicitar doar în perioada de derulare a campaniei, serviciile de optimizare SEO, dacă sunt realizate de către specialişti, îţi vor aduce rezultate şi după multe luni după ce strategia a fost implementată, pentru că site-ul tău are şanse să rămână în prima pagină de rezultate pentru o perioadă îndelungată.

De ce să apelezi la servicii SEO?

Acum că ai aflat ce sunt serviciile SEO, poate te întrebi de ce să apelezi la acestea. Există numeroase beneficii de care ai putea avea parte, dar printre cele mai importante se numără:

●       Extinderea organică a afacerii;

●       Creşterea numărului de clienţi;

●       Recuperarea investiţiei într-o perioadă relativ scurtă;

●       Eforturile SEO sunt îndreptate către publicul ţintă - făcând parte din strategiile de inbound marketing, site-ul va fi vizibil pentru persoanele care au căutat în Google subiecte legate de domeniul tău de activitate, produse sau servicii pe care le comercializezi etc.;

●       Câştigarea încrederii clienţilor şi fidelizarea lor.

Ce factori de ranking SEO sunt importanţi în 2022?

Domeniul marketingului online şi, implicit, ceea ce ţine de SEO, este caracterizat de un grad semnificativ de dinamism, apărând constant noi tool-uri sau instrumente care pot fi implementate, noi tipuri de campanii sau indicaţii de la Google care influenţează rankingul site-urilor în rezultatele de căutare.

În anul 2022, pentru a fi considerat relevant, site-ul tău trebuie să aibă conţinut interesant, cuvintele cheie potrivite, să fie optimizat pentru mobil, să se încarce rapid şi să obţină autoritate prin backlinkuri de calitate. Aşadar, printre cei mai importanţi factori de ranking sunt următorii:

●       Numărul de backlinkuri - ajută la creşterea autorităţii site-ului;

●       Calitatea conţinutului - sintagma „content is king” rămâne valabilă în 2022;

●       Folosirea corectă a cuvintelor cheie - fiecare afacere online are o serie de cuvinte cheie relevantă pentru nişa sa, iar acestea trebuie folosite cât mai strategic;

●       Încărcarea rapidă a paginilor - un element care ţine de experienţa utilizatorului, experienţă care este din ce în ce mai relevantă pentru un ranking bun;

●       Existenţa variantei optimizate a site-ului pentru mobil - mulţi utilizatori fac căutări pe Google pe de smartphone, iar dacă paginile site-ului se încarcă foarte greu, utilizatorii vor părăsi site-ul, ceea ce îi oferă motorului de căutare semnale că site-ul tău nu reuşeşte să mulţumească utilizatorii, pierzând, astfel, relevanţă. 

Tipuri de servicii de optimizare SEO

Serviciile de optimizare SEO oferite de o agenţie se împart în trei mari categorii: on-page SEO (optimizarea website-ului şi a paginilor sale), off-page SEO (optimizări care nu sunt făcute direct pe site) şi SEO tehnic.

Serviciile de on-page SEO presupun optimizarea paginilor din site pentru ca acestea să respecte cât mai îndeaproape factorii de clasare relevanţi, având în vedere lucruri precum conţinutul paginilor.

Serviciile de off-page SEO presupun eforturile de a obţine menţiuni din partea altor site-uri pentru a câştiga relevanţă în nişa în care activezi, construind o prezenţă online cu mai multă autoritate, dar şi optimizarea Google Business Profile.

Serviciile de SEO tehnic presupun optimizarea tehnică a site-ului, pentru ca Google să înţeleagă cu uşurinţă despre ce este afacerea ta online şi ce elemente se află în fiecare pagină, dar şi pentru a oferi o experienţă de utilizare mai plăcută. Sunt luate în calcul elemente precum arhitectura site-ului, rapiditatea de încărcare a paginilor etc.

Cât de important este SEO tehnic?

Dacă on-page şi off-page SEO sunt destul de cunoscute şi puse în practică, partea tehnică rămâne adesea într-un con de umbră, ceea ce reprezintă o greşeală care poate avea consecinţe grave asupra întregii strategii.

Pe scurt, un site optimizat din punct de vedere tehnic va fi mai uşor de indexat de către motorul de căutare. De asemenea, procesul de crawling va fi la rândul său facilitat - poţi citi mai multe despre Googlebot aici. Totuşi, partea tehnică nu este importantă doar pentru Google, ci şi pentru experienţa utilizatorilor (un factor de ranking de bază).

Cât costă serviciile SEO?

Preţul pentru serviciile SEO este influenţat de o serie de factori, cum ar fi necesarul de eforturi tehnice pentru a implementa schimbările relevante, mărimea magazinului tău online sau numărul de servicii oferite (cu cât sunt mai multe categorii/ subcategorii în site, cu atât sunt mai multe pagini care trebuie optimizate), necesarul de link building pentru ca strategia să aducă rezultatele dorite, competitivitatea nişei (optimizarea unui magazin online care are numeroşi competitori puternici poate fi mai costisitoare comparativ cu optimizarea unei afaceri online care oferă servicii unice sau aproape unice în piaţă) etc.

Este indicat să contactezi câteva agenţii pe care le consideri potrivite pentru afacerea ta, precum Limitless.ro (poţi citi mai jos cum să alegi o agenţie SEO), şi să discuţi cu specialiştii pentru a afla care sunt costurile presupuse de o strategie care să aibă succes în piaţă.

Cum să-ţi stabileşti bugetul pentru serviciile de optimizare SEO?

Bugetul de SEO ar trebui să reprezinte la început o investiţie, pentru că nu va genera profit. SEO poate să genereze profit de la început atunci când există istoric şi brandul are notoritate în piaţă.

Bugetul de SEO mai este calculat în funcţie de necesarul de ore investit în zona tehnică, iar

acest lucru se datorează faptului că elementele de SEO tehnic, dacă sunt puse la punct corect, nu vor mai avea nevoie de modificări ulterioare, doar dacă vor avea loc schimbări majore în arhitectura site-ului.

Aşadar, după realizarea necesarului tehnic, vor mai rămâne doar costurile pentru on-page şi off-page SEO, care, de asemenea, pot varia de-a lungul unui an, luând în calcul, spre exemplu, campaniile promoţionale sau diversele evenimente pentru care îţi vei dori să fii mai pregătit.

Cum să alegi o agenţie SEO?

În cazul în care eşti determinat să colaborezi cu agenţie SEO pentru a-ţi promova afacerea, este recomandat să ţii cont de următoarele criterii pentru a te îndrepta către agenţia potrivită:

●       Rezultatele anterioare - alege o agenţie despre care ştii că a avut succes cu ceilalţi clienţi şi verifică secţiunea de testimoniale.

●       Portofoliul de clienţi - orientează-te către o agenţie care a colaborat cu afaceri online despre care ai putut observa la o căutare în Google că se numără printre primele rezultate organice.

●       Serviciile oferite - alege o agenţie care oferă servicii SEO profesionale atât în ceea ce priveşte optimizarea SEO on-page, cât şi off-page şi tehnică.

●       Disponibilitatea de a-ţi răspunde la nelămuriri - este normal să îţi doreşti să înţelegi ceea ce face agenţia, să fii la curent cu fiecare pas al strategiei, de aceea, dacă ai ales o agenţie care nu pare interesată să îţi ofere explicaţii în acest sens, te-ai putea îndrepta către alta.

●       Raporturile - acestea pot fi lunare, bilunare, trimestriale etc., depinde de diverşi factori. Totuşi, este esenţial să primeşti un raport cu rezultatele eforturilor SEO.

●       Flexibilitatea - în piaţa dinamică din prezent, lucrurile se pot schimba cu rapiditate. Poate ai decis să derulezi o campanie promoţională sau poate ai nevoie de ajutor cu texte pentru o categorie nouă din site, iar agenţia ar trebui să fie de acord să îţi ofere servicii sau consultanţă SEO în acest sens.

Acestea au fost, pe scurt, serviciile de optimizare SEO necesare oricărei afaceri online şi criteriile care te pot ajuta să alegi agenţia potrivită nevoilor tale. Ghidează-te întotdeauna atât după experienţa şi rezultatele pe care o agenţie le-a avut cu alţi clienţi, cât şi după intuiţia ta de om de business, care te poate ajuta să găseşti mai uşor acei specialişti SEO cu care poţi avea o colaborare de succes!

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.