În primele 9 luni ale anului 2018, compania Antibiotice a realizat un plus de 3% la veniturile din vânzări şi un profit net în creştere cu 5% comparativ cu acelaşi interval din 2017. Din punct de vedere valoric, cei doi indicatori au atins nivelul de 241,25 milioane lei, respectiv 21,17 milioane lei, astfel ca rentabilitatea s-a menţinut la o cotă similară cu cea înregistrată anul trecut (8,8%).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Creşterea veniturilor din vânzări se bazează pe avansul de 5,3% obţinut pe piaţa internă,  ca urmare a evoluţiei favorabile pe clasele terapeutice cardiovascular, antiinfecţioase şi sistem nervos central. În ce priveşte piaţa internaţională, veniturile din vânzări au rămas constante în raport cu perioada precedentă, cu o pondere de 37,8% din total vânzări. Cu toate acestea, au fost înregistrate creşteri în zonele Asia (urmare volumului mai mare de produse finite livrate în Vietnam), America Latina (prin dublarea vânzărilor de Nistatină în Brazilia) şi Orientul Mijlociu (graţie majorărilor de la ambele categorii - produse finite şi Nistatina).

Pe lângă continuarea extinderii pe pieţele internaţionale – inclusiv prin înregistrarea a 29 de noi autorizaţii de punere pe piaţă, compania a urmărit creşterea prezenţei produselor Antibiotice în farmaciile şi spitalele din România, respectiv completarea portofoliului cu produse noi şi dezvoltarea activităţilor ştiinţifice şi de cercetare. Astfel, în trimestrul III al anului 2018 Unitatea Clinică a Centrului de Evaluare a Medicamentului a fost reautorizată pentru desfăşurarea de studii clinice de bioechivalenţă şi fază I.

Potrivit strategiei de creştere pe clase terapeutice, Antibiotice continuă investiţia în noua secţie de produse topice unde compania va produce un portofoliu complex în următorii ani.

Pentru planul de investiţii propus pentru anul 2018 în valoare de 116,3

milioane lei, compania a valorificat atât resurse proprii cât şi credite bancare pe

termen scurt (linii de finanţare) şi pe termen lung. Sumele atrase au fost destinate atât susţinerii achiziţiilor prevăzute în planul de investiţii cât şi achitării taxei claw back (care a crescut cu 4,17 milioane lei) şi a dividendelor catre actionari. 

În aceste condiţii, gradul de îndatorare a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017 iar lichidatea curentă s-a diminuat. Nivelul acestor indicatori se încadrează în valorile planificate şi în limitele optime de siguranţă şi eficienţă economică.

Pe fondul creşterii producţiei cu 22%, cheltuielile cu materiile prime şi materialele consumabile au înregistrat un plus de 12%. Producţia suplimentară a fost determinată în principal de nevoia creării unui stoc tampon de unguente şi supozitoare care să asigure continuitatea vânzărilor în perioada de transfer a fabricaţiei în noua secţie de produse topice - obiectiv investiţional în curs. În plus, cheltuielile cu personalul au crescut cu 8%, atingând valoarea de 64,8 milioane lei, în urma majorării salariale acordate în 2017.

Concluzii:

  • venituri din vânzări în creştere cu 3% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2017;
  • profit net superior cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017;
  • creşterii vânzărilor din piaţa internă cu 5,3% comparativ cu perioada similară;
  • creşterea veniturilor din vânzări realizate prin reprezentanţa din Vietnam cu 35% şi prin reprezentanţa din Moldova cu 35%.

Persoanele interesate de informaţii suplimentare pot consulta Raportul Administratorilor ianuarie-septembrie 2018, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (www.bvb.ro), la Autoritatea de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA, (www.antibiotice.ro), secţiunea „Investitori – Informaţii financiare- Raportări financiare/2018, 9 luni”.

Performanţe obţinute pe piaţa externă

Unul dintre pilonii strategici de dezvoltare pe termen mediu si lung al companiei, il reprezinta expansiunea brandului si produselor marca Antibiotice, pe pietele internationale.

Din aceasta perspectivă, echipa Antibiotice s-a concentrat în primele 9 luni ale anului 2018 pe obţinerea următoarelor rezultate:

  • creşterea cu 15% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut a vânzărilor de Nistatină (substanţă activă)  pe principala piaţă strategică, piaţa SUA şi se estimează ca până la sfârşitul anului, aceasta sa ajungă la 40%. Astfel, Antibiotice SA îşi menţine poziţia de lider mondial în producţia acestei substanţe active pentru care deţine peste 50% din cota de piaţă la nivel Mondial;
  • creşterea cu 35% a vânzărilor în Asia de Sud-Est (Vietnam) şi Republica Moldova atât ca urmare a produselor noi introduse (29 autorizatii de punere pe piata) cât şi în urma strategiilor de promovare aplicate de echipele de vanzări angajate la reprezentanţele deschise de companie pe aceste pieţe;
  • demararea negocierilor si incheierea de contracte cu  distribuitori din piete precum: Filipine, Myanmar,Hong Kong, care sa asigure o crestere sustenabila a afacerii.
viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.