Sustenabilitatea este, cu siguranţă, unul dintre cei mai importanţi factori atunci când vorbim despre economia modernă. Conform numeroaselor studii întreprinse în acest domeniu în ultimii ani, există o tendinţă tot mai accentuată a consumatorilor înspre îndreptarea către servicii şi produse comercializate sub umbrela afacerilor ecologice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, aproximativ 85 la sută dintre consumatorii moderni pun sustenabilitatea pe unul dintre principalele planuri, atunci când vine vorba despre deciziile de cumpărare, fiind dispuşi, de asemenea, şi să investească mai mult în mărcile care se mândresc cu „timbrul verde”. Preocuparea tot mai acută a întregii omeniri în ceea ce priveşte sănătatea şi protecţia mediului înconjurător creează numeroase oportunităţi de dezvoltare pentru antreprenorii din toate colţurile lumii, oferindu-le unul dintre cele mai favorabile contexte de maximizare a profiturilor.

Iată căror aspecte principale trebuie să le acorzi atenţie dacă eşti antreprenor şi îţi doreşti şi tu să te mândreşti cu un business sustenabil şi să câştigi încrederea consumatorilor

  1. Investeşte în energie verde

 

Deşi poate părea o investiţie iniţială destul de mare, mai ales pentru microîntreprinderi şi pentru antreprenorii la început de drum, tehnologia modernă pentru energie verde îţi poate fi un aliat de încredere, atât pentru a căpăta credibilitate în faţa consumatorilor, cât şi pentru a reduce costurile de întreţinere a sediilor de activitate pe termen lung. Astfel, conform calculelor estimative, un start-up îşi poate reduce, cu ajutorul panourilor solare şi a altor surse de energie alternativă, costurile de întreţinere cu până la 18-25 la sută. Conform experţilor în domeniu, investiţia în sursele de energie regenerabilă poate fi amortizată, pentru un business mic, în aproximativ un an şi jumătate, o cifră infimă în comparaţie cu numărul beneficiilor pe care acestea ţi le pot aduce.

  1. Asigură-ţi un lanţ de aprovizionare sustenabil

Majoritatea consumatorilor îndreptaţi către afacerile sustenabile nu pun preţ doar pe tacticile şi politice interne ale unei companii, ci şi pe cele ale partenerilor şi furnizorilor săi. Spre exemplu, dacă ai un business în domeniul designului vestimentar şi te promovezi ca fiind eco-friendly, dar îţi furnizezi materia primă dintr-o ţară recunoscută la nivel mondial pentru condiţiile aprige de muncă, îţi vei pierde o bună parte din credibilitate în ochii consumatorilor. Apelează, în schimb, la furnizori locali, care nu se ocupă de producţia în masă şi care au acelaşi scop ca tine - sustenabilitatea. Desigur, costurile vor fi ceva mai ridicate - de aceea, înainte de a face această schimbare, este recomandat să întreprinzi împreună cu contabilul tău o analiză financiară detaliată a tuturor segmentelor afacerii tale, pentru a vedea de unde poţi să scazi şi unde poţi să adaugi.

  1. Zero waste, zero griji

Practica „zero waste” este una dintre cele mai populare tactici de ecologizare din ultimii ani la nivel mondial, fiind folosită de unele dintre cele mai mari nume din orice industrie. Conceptul care stă la baza sa este unul simplu şi cunoscut deja de toată lumea - reciclarea. Ambalaje, materie primă, componente ale produselor - te poţi folosi de reciclare în numeroase segmente ale afacerii tale.

În fapt, reciclarea nu mai este de mult doar un simplu „avantaj de renume” de care se bucură afacerile sustenabile, ci şi o obligaţie aspru pedepsită de lege dacă nu este respectată, indiferent de domeniul de activitate. Anual, orice business este obligat să întrunească şi să declare anumite standarde minime de valorificare a deşeurilor, mai mici sau mai mari, în funcţie de materia primă. Dacă acest număr nu este atins, rişti să te confrunţi cu anumite amenzi, deloc nesemnificative. Fireşte, pentru antreprenorii la început de drum şi pentru microîntreprinderi, acest standard poate fi mult mai greu de atins de unul singur decât în cazul afacerilor mari. De aceea, este recomandat să se colaboreze, mai ales în acest caz, cu un OIREP specializat în atingerea ţintelor de valorificare şi reciclare după cum impune legislaţia. Un exemplu de astfel de entitate pe teritoriul României este Eco Synergy, organizaţie specializată în transferul de responsabilitate, care poate fi singurul aliat de care ai nevoie, atât în ceea ce priveşte atingerea standardelor impuse de lege, cât şi taxele, rapoartele şi declaraţiile în această direcţie.

Sustenabilitatea este, la momentul actual, unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vine vorba despre afacerea ta pe termen lung. Deoarece tot mai mulţi consumatori se îndreaptă către business-uri durabile, adoptarea unor tactici eco-friendly pentru marca ta îţi poate oferi un avantaj colosal în segmentul tău de piaţă şi îţi sporeşte în mod semnificativ încrederea în ochii publicului ţintă. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.