Marsul “Cu bicicleta la mare”, aflat intr-al zecelea an, aduna si in acest an 450 de ciclisti amatori care isi incearca puterile pe o distanta de 305 kilometri, timp de doua zile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Expeditia incepe sambata 23 aprilie, cu plecare la 8:30 din parcarea magazinului Mega Image Basarabiei. Traseul primei zile este Bucuresti - Lehliu - Drajna - Amara. Ciclistii isi vor petrece noaptea la Amara si vor continua a doua zi, duminica 24 aprilie, pe traseul Slobozia - Giurgeni - Kogalniceanu - Plaja Leon din Navodari. Intoarcerea la Bucuresti se face cu autocare, duminica noaptea. Biletele au fost epuizate inca de acum trei saptamani.

 

Viteza medie de deplasare va fi de 20 de km/h, cu pauze de hidratare si hrana la fiecare 20, respectiv 40 de kilometri. In popasuri, ciclistii au la dispozitie banane, portocale, ciocolata, biscuiti si bauturi isotonice. Convoiul de ciclisti va ajunge pe plaja din Navodari in jurul orei 19.00, duminica seara.

 

“Nu e o competitie, ci un mars, iar tinta lui este de a duce cat mai multi ciclisti amatori pana la capat. Si nu, nu al puterilor, pentru ca avem un autocar in care cei obositi se pot urca pe traseu. E o cursa a solidaritatii, pentru ca misiunea fiecaruia dintre noi e sa-l ajutam pe vecinul de pluton s-o incheie cu bine” spune Lucian Mindruta, fondatorul expeditiei.

 

Plaja de varsta a ciclistilor se intinde de la 12 si pana la 77 de ani. Minorii sunt obligatoriu insotiti de parinti. Decanul de varsta, Marin Cenusa, e un ciclist amator care parcurge in fiecare an cca 20.000 de kilometri. Cei mai multi dintre participanti se situeaza insa in plaja de varsta 25-45 de ani. Multi participanti sunt din Bucuresti, dar exista si grupuri care vin din Craiova, Brasov, Cluj sau chiar Constanta.

 

“Cea mai grea zi de cursa e cea de-a doua, cu dealurile Dobrogei si vant obligatoriu din fata. Dar asta face si mai placuta sosirea si mai mare satisfactia. Nu e un lucru usor, dar misiunea noastra e sa aratam ca nu e nici un lucru imposibil pentru un om obisnuit” declara Lucian Mindruta.

 

Cursa la mare e prima dintr-o serie de ture de amatori asistate. Anul acesta, organizatorii propun ture in Delta, la Sinaia, la Cazanele Dunarii si in Transilvania. Detalii pe www.cubicicletalamare.com

 

In premiera, marsul la mare are o amprenta de carbon zero. Emisiile de gaze cu efect de sera ale masinilor de insotire si ale autocarelor sunt neutralizate prin achizitia de credite de carbon de la compania romaneasca Carbon Expert, in parteneriat cu ALLCOT Group.

 

Trei parteneri importanti sunt alaturi de ciclisti anul acesta, nu doar in timpul cursei, ci si prin promovarea evenimentului si a produselor legate de efortul sportiv: Mega Image, MOL Romania si Danone.

 

Asistenta tehnica va fi asigurata de Giant Romania. Masinile de insotire sunt puse la dispozitie de Tiriac Auto, iar transportul bicicletelor si al hranei e in sarcina DB Schenker Romania. Intre ceilalti parteneri se numara Coca-Cola Hellenic si Isostar. Convoiul va fi monitorizat de Politia Romana.

 

Cursa a beneficiat de o campanie de promovare realizata prin intermediul DigiFM si Digi24.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.