Vrei să-ţi faci un site pentru afacerea ta şi să începi să atragi clienţi online? Perfect, dar înainte să apeşi pe „Publish” şi să postezi link-ul peste tot pe internet, hai să vedem împreună ce paşi trebuie să bifezi. Un site nu înseamnă doar design frumos, ci şi o strategie clară, conţinut convingător şi optimizare pentru Google.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Dacă vrei să te ocupi singur de procesul de creare site web, checklist-ul de mai jos îţi va arăta exact ce să faci pentru ca rezultatul final să fie nu doar prezentabil, ci şi eficient.

Că doar nu vrei ca prima impresie a vizitatorilor să fie: „Ce-i asta?!” în loc de „Vreau şi eu să cumpăr!”.

1.Defineşte scopul şi publicul site-ului tău

Prima regulă este sfântă: nu creezi un site doar ca să fie “acolo” făcut şi apoi să uiţi complet de el.

Aşa că trebui să îţi pui aceste întrebări înainte:

  • Vrei să vinzi produse?
  • Vrei să obţii programări online?
  • Vrei să îţi construieşti brandul personal?

Exemplu:

„Vreau un site pentru cabinetul meu stomatologic, astfel încât clienţii să se poată programa online singuri.”

2.Alege un nume de domeniu potrivit

Domeniul e cartea ta de vizită pe internet. Atunci când te decizi asupra unui nume, asigură-te că este scurt, clar, uşor de scris şi înţeles de toată lumea. De asemenea, evită cratimele sau cifrele inutile şi verifică dacă e liber pe .ro, .com sau pe ce extensie vrei. Nu uita să verifici chiar şi pe reţelele sociale, pentru a păstra coerenţa brandului.

3.Alege găzduirea potrivită (hosting)

Ai nevoie de un loc unde să „stea” site-ul tău. Aşa cum locuinţa ta are o adresă şi o casă propriu-zisă, la fel şi un site are nevoie de un domeniu (adresa lui pe internet) şi de hosting (casa în care stă)

Uite câteva criterii pe care să le iei în considerare:

  • Preţ accesibil pentru început
  • Asistenţă tehnică bună
  • Viteză decentă
  • Back-up-uri automate

4.Planifică structura site-ului

Înainte să te gândeşti la design-ul site-ului, fă o hartă. Gândeşte-te puţin la ce pagini vrei să ai şi ce conţinut pui pe ele. De obice, orice site are următoarele pagini:

  • Acasă
  • Despre noi
  • Servicii / Produse
  • Contact
  • Blog

Adaugă toate paginile relevante pentru clienţii tăi şi asigură-te că au o “călătorie” cât mai uşoară atunci când vor să îţi parcurgă site-ul.

5.Design atractiv şi uşor de folosit

Acum a venit şi rândul aspectului vizual. Până la urmă, pima impresie contează!

Tips:

  • Nu te feri de white space (dă impresia de site aerisit)
  • Alege culori coerente cu brandul şi fonturi lizibile
  • Asigură-te că utilizatorul are parte de o navigare clară, rapidă, pe site
  • Neapărat mobile-friendly! Peste 60% din trafic vine de pe telefon.

Iar din punct de vedere al conţinutului, nu uita că scrii pentru oameni. Aşa că structurează conţinutul astfel încât să fie uşor de urmărit, dar să rămână în continuare convingător. Transmite mesaje scurte şi clare şi alege un ton prietenos şi potrivit brandului.

6.Imagini optimizate

Mai mare nu înseamnă întotdeauna mai bine. Principiul acesta se aplică şi în cazul imaginilor pe care le încarci pe site.

  • Asigură-te că toate imaginile pe care le foloseşti ori îţi aparţin, ori achiţi drepturile de autor.
  • Comprimă-le şi redimensionează-le în funcţie de locul unde sunt folosite pe site.
  • Alege un nume de fişier descriptiv (ex: cabinet-stomatologic-bucuresti.jpg)
  • Adaugă Alt Text (pentru accesibilitate şi SEO)

Mai mult, evită pozele generice, care apar pe toate site-urile.

7.Optimizează viteza site-ului

Site-ul trebuie să se încarce rapid. Iar pentru asta trebuie să iei în serios partea de optimizare site. Nimeni nu mai are în zilele noastre răbdare să aştepte secunde bune ca o pagină să se încarce. Dacă site-ului tău îi ia câteva secunde bune să se încarce, atunci majoritatea oamenilor îţi vor părăsi site-ul înainte să apuce măcar să îl vadă.

Tips:

  • Imagini optimizate
  • Plugin-uri puţine, dar bune
  • Hosting de calitate
  • Caching multiplu

Bonus: Verifică viteza site-ului pe PageSpeed Insights.

8.Verifică site-ul să fie responsive

Testează site-ul pe atât pe laptop, desktop mare, cât şi pe tabletă şi pe telefon (64% din trafic vine de pe telefon). E foarte important pentru un site să fie responsive pe toate dimensiunile de ecrane. Navigarea trebuie să fie uşoară pe orice ecran.

Concluzie? Lansarea unui site nu e chiar aşa simplă

Gata! Acum poţi să-i drumul, să îţi anunţi prietenii, familia şi să share-uieşti link-ul noului tău site pe toate reţelele de social media. Este un prim pas spre primii tăi clienţi.

Dar nu te opri aici:

  • Scrie pe blog articole relevante domeniului tău de activitate
  • Adaugă conţinut nou pe site, actualizat (de exemplu, oferte de sezon)
  • Optimizează în timp site-ul

Dacă ai ajuns până aici - felicitări! Un site nu e doar ceva ce bifezi pe o listă de to do, e un instrument de business. Checklist-ul ăsta te va ajuta să te asiguri că nu ratezi niciun pas esenţial.

Nu căuta perfecţiunea înainte de lansare, pentru că nu o vei găsi. Lansează site-ul ăla mai întâi şi îmbunătăţeşte-l apoi constant.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.