Bucureşti va găzdui, în toamnă, Dare to Learn (D2L) – cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor. Acesta va avea loc în 25 şi 26 octombrie a.c. şi va aduce pe scena de la Bucureşti peste 20 lideri internaţionali – printre cele mai mari nume în educaţia mondială, experţi care vor susţine masterclass-uri şi dezbateri bazate pe modele şi metode educaţionale aplicate cu succes în instituţiile de învăţământ şi în organizaţii din întreaga lume.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Despre evenimentul anului în educaţie s-a discutat astăzi, 2 aprilie a.c., pe larg, într-o conferinţă de presă dedicată, cu accentul pus pe rolul, obiectivele şi impactul aşteptat al acestui summit de referinţă pentru piaţa locală şi Europa de Est în ceea ce priveşte viitorul învăţării. Speakeri au fost Radu Szekely (Preşedinte al Fundaţiei Dare to Learn şi organizator al evenimentului Dare to Learn, fost Secretar de Stat în Ministerul Educaţiei şi co-fondator al Şcolii Finlandeze ERI Sibiu), Liliana Romaniuc (Preşedinte al Asociaţiei Române de Literaţie şi organizator al evenimentului), Mara Niculescu (Director Comunicare Teach for Romania), Elena Lotrean (Director Finnish Teacher Training Centre şi partener al evenimentului) şi Alexandra Maier (Sustainability Manager ING Bank Romania şi presenting partner al evenimentului).

Printre subiectele dezbătute în cadrul conferinţei s-au numărat abordările inovatoare în învăţare, relevante pentru elevii secolului XXI, abordarea diversităţii şi echităţii din perspectiva unor factori de succes pentru şcoală, relevanţa cercetărilor internaţionale în domeniul învăţării, al învăţării vizibile şi la nivel de organizaţie în calitatea actului educaţional, utilizarea instrumentelor tehnologice pentru eliminarea barierelor din calea învăţării şi importanţa integrării inteligenţei artificiale în şcoală şi în învăţarea pe tot parcursul vieţii.

Ne-am propus să creăm, prin Fundaţia Dare to Learn nou înfiinţată şi prin parteneriatul pe care l-am prezentat azi, un cadru de conectare a profesorilor, cercetătorilor şi experţilor din învăţământul preuniversitar şi universitar din România cu liderii globali în educaţie. Va fi pentru prima dată când mulţi dintre aceşti speakeri de talie mondială vor fi pe aceeaşi scenă, iar acest lucru se va întâmpla la Bucureşti, ceea ce ne bucură. Evenimentul este, de fapt, coperta pe care o deschidem pentru a lansa o mişcare nouă, dedicată explorării şi promovării abordărilor inovatoare în educaţie, conectării celor mai recente evoluţii în pedagogie, cercetare şi tehnologie cu nevoia de a face învăţarea mai relevantă şi mai accesibilă pentru toţi. Ne-am săturat cu toţii de analize despre ce nu merge şi ce am putea schimba pe ici, pe colo. Evenimentul şi ceea ce va urma lui înseamnă contexte în care participanţii să se angajeze în discuţii şi proiecte de colaborare, parteneriate şi pilotări care vor cataliza un model actualizat de învăţare”, declară Radu Szekely, Preşedinte al Fundaţiei Dare to Learn.

„Printre cei peste 300 de factori care influenţează învăţarea, profesorul şi calitatea predării sunt factorii cu impactul cel mai mare asupra învăţării. Asta ne spun studiile şi asta este şi experienţa celor mai mulţi dintre noi – am învăţat cu drag la disciplinele la care am avut profesori care au predat cu claritate şi rigoare, au evaluat obiectiv şi ne-au implicat în învăţare. Din tot acest demers nu au lipsit disciplina şi regulile. Aceste lucruri sunt prezente la orele în care are loc învăţarea vizibilă, în şcolile cu performanţe, în ceea ce priveşte progresul fiecărui elev în învăţare, în sistemele educaţionale care măsoară impactul oricărui demers de îmbunătăţire. Asta dorim să aducem şi în şcolile din ţara noastră”, adaugă prof. Liliana Romaniuc, fondatorul Colegiului Richard Wrumbrand şi preşedinta Asociaţiei Române de Literaţie.

„Modelul pe care îl introduc partenerii acestei mişcări pentru educaţie, Dare to Learn, este unul colaborativ, care pune accent pe alternative inovative ce funcţionează şi dau încredere că evoluţia este posibilă. Iniţiativa este în acord cu eforturile ING pentru sănătate financiară, prin care vizăm parteneriate ce sprijină dezvoltarea cadrelor didactice şi a directorilor de şcoli pentru un mai bun management şcolar. Cred că prin colaborarea acestor experţi în educaţie, ce pornesc azi această mişcare, se pun baze considerabile pentru o cultură a învăţării permanente”, susţine Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank Romania.

“Ne dorim foarte mult să transformăm acest eveniment într-unul anual, cu tradiţie”, punctează Elena Lotrean, Director Finnish Teacher Training Centre.

Rapoartele PISA, datele şi experienţa noastră de 10 ani în sute de şcoli vulnerabile din România ne arată, în mod clar, că profesorii sunt fundaţia unui sistem de educaţie de calitate. Motivaţia lor, formarea, atitudinea deschisă spre feedback şi învăţarea continuă şi interesul autentic pentru a preda în folosul tuturor elevilor sunt ingrediente-cheie pentru orele petrecute cu sens, de către elevi, la şcoală. Mai mult, ştim că acesta este cazul oriunde în lume, de la comunităţile cu cele mai mari provocări din India, Nigeria, Europa, Australia sau America. Suntem încântaţi să aducem lideri educaţionali din reţeaua Teach for All din toate aceste ţări şi regiuni care demostrează că profesorii bine pregătiţi şi încrederea în succesul fiecărui copil produc rezultate oriunde în lume”, consideră Iuliana Pielmuş, Director Executiv al Teach for România.

Despre evenimentul anului în educaţie

Dare to Learn a fost conceput ca un program de formare la care sunt aşteptaţi peste 4.000 de participanţi. Prima ediţie se va desfăşura timp de două zile, pe 25 şi 26 octombrie a.c., la Romexpo, în Capitală, şi va fi cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor, dar şi experţilor din învăţământul preuniversitar şi universitar, trainerilor din domeniul formării continue, cercetătorilor, celor care lucrează în domeniul resurselor umane în corporaţii sau companii, precum şi specialiştilor din instituţiile locale şi actorilor guvernamentali.

Summitul va cuprinde patru panel-uri dedicate profesioniştilor în educaţie, axate pe insights-uri şi perspective privind valorificarea cercetărilor în psihologie, pe tehnologiile utilizate în economiile emergente şi abordările de tip pionierat, cu scopul de a crea experienţe transformatoare de învăţare.

Dare to Learn va reuni peste 20 de vorbitori locali şi internaţionali, care-şi propun să dezvăluie cele mai recente rezultate ale studiilor şi cercetărilor în practicile educaţionale. Vor fi prezentate idei si tehnologii noi care remodelează modul în care se desfăşoară astăzi procesul de învăţare. Participanţii vor fi încurajaţi să adopte noi instrumente şi să modeleze ecosisteme de învăţare pe tot parcursul vieţii, adaptându-se unui viitor marcat de competiţia dintre inteligenţa artificială şi cea naturală, precum şi de accesul democratizat la informaţie. Pe parcursul celor două zile de eveniment, 32 de masterclass-uri, organizate pe diverse teme, vor fi susţinute de experţi ce şi-au lăsat amprenta asupra modului în care se desfăşoară procesul de învăţare (la clasă ori în mediul organizaţional), care au eliminat barierele pentru a face educaţia una echitabilă.

Printre speakerii internaţionali – consideraţi lideri de opinie, academicieni, cercetători în leadership-ul educaţional, deschizători de drumuri în ceea ce priveşte accesul la educaţie şi vizionari în domeniul inteligenţei artificiale, pionieri care au redefinit domeniul învăţării prin idei şi practici revoluţionare – se numără nume de referinţă în accelerarea învăţării: John Hattie, Peter Senge, Sugata Mitra, Vicky Colbert, Zack Kass, Graham Brown-Martin, Charles LeadBeater, Niko Herlin, Henri Muurimaa, Diana Laufenberg, Cami Anderson şi Ng Aik Yang. Lista completă a speakerilor, precum şi mai multe informaţii despre aceştia şi performanţele lor vor fi comunicate în perioada următoare.

Totodată, în cadrul evenimentului vor exista zone dedicate întâlnirilor one-to-one şi networkingului între participanţi şi vorbitori, precum şi o zonă amplă de expoziţie dedicată partenerilor acestui eveniment (lansare de cărţi, dezbateri ale autorităţilor, standuri cu activităţi ale companiilor etc.).

Participarea la eveniment va avea loc în baza unor taxe care vor fi comunicate în următoarele săptămâni. Până pe 25 aprilie a.c., înscrierea este deschisă exclusiv personalului din sistemul de învăţământ preuniversitar şi universitar. Profesorii şi personalul din învăţământ beneficiază de o perioadă dedicată şi de tarife preferenţiale, dar şi de timpul necesar pentru a obţine aprobările şi finanţările necesare participării la eveniment. Începând cu 25 aprilie, biletele vor fi disponibile şi publicului larg (alte categorii profesionale, cu excepţia celor din învăţământ), online, pe platforma www.d2l.ro.

Evenimentul Dare to Learn este rezultatul unui parteneriat între Fundaţia Dare to LearnAsociaţia Română de Literaţie (ARL România), Teach for Romania şi Finnish Teacher Training Centre.

ING Bank Romania este presenting partner al evenimentului.

EducaţiePrivată.ro este partener media principal al evenimentului. Pe lista partenerilor media se mai numără Antena, 3 CNN, Hotnews.ro, Adevarul.ro şi Stiripesurse.ro.

Mai multe detalii despre înscrieri, masterclass-uri şi vorbitori se găsesc pe www.d2l.ro şi pe paginile de social media dedicate summitului: Facebook, Instagram şi LinkedIn. Noi informaţii despre speakeri şi agenda completă a evenimentului vor fi comunicate în perioada următoare.

###

Despre Fundaţia Dare to Learn

Fundaţia Dare to Learn este o organizaţie non-guvernamentală care promovează şi sprijină inovarea în domeniul educaţiei şi învăţării pe tot parcursul vieţii, pentru a elimina orice barieră din calea învăţării unei persoane. Prin abordări şi tehnologii inovatoare, Fundaţia îşi propune să elimine impactul constrângerilor geografice, disparităţilor socio-economice, ciclurilor multigeneraţionale de eşec educaţional, permiţând indivizilor din toate mediile si de toate vârstele să se angajeze în experienţe de învăţare semnificative şi eficiente. Procedând astfel, Fundaţia urmăreşte să reducă abandonul şcolar şi decalajul educaţional şi să ofere indivizilor puterea de a-şi atinge întregul potenţial, indiferent de circumstanţele lor.

Fundaţia Dare to Learn este iniţiatorul platformei Dare to Learn, prin care urmează a se pilota abordări inovatoare în educaţie, şi susţine desfăşurarea pe termen lung a evenimentului Dare to Learn în România, unde se reunesc gânditori, personalităţi de talie mondială, cercetători în leadership organizaţional şi educaţional, deschizători de drumuri în educaţie echitabilă, precum şi vizionari în inteligenţa artificială.

Despre Teach for Romania

Teach for Romania este o organizaţie non-guvernamentală care pregăteşte viitori educatori, învăţători şi profesori model şi îi sprijină în procesul de transformare a sistemului educaţional din România. Scopul organizaţiei este să intervină pe termen lung în procesul de reducere a inechităţii educaţionale şi să dezvolte abilităţi sociale în rândul elevilor.

Teach for Romania face parte din reţeaua globală Teach for All, care pregăteşte viitori educatori, învăţători sau profesori care vor să performeze în învăţământul de stat, în special pentru elevii din medii vulnerabile. Scopul reţelei este să extindă accesul la educaţie în întreaga lume, prin creşterea şi accelerarea impactului generat de organizaţii care cultivă leadership-ul necesar pentru schimbare. Teach for All este prezent astăzi în peste 60 de ţări din întreaga lume şi numără peste 100.000 de profesori şi alumni care lucrează cu copii din comunităţi vulnerabile.

Despre Asociaţia Română de Literaţie (ARL România)

Asociaţia Română de Literaţie este o organizaţie non-guvernamentală a cărei misiune constă în dezvoltarea, promovarea şi susţinerea programelor şi proiectelor educaţionale care conduc la îmbunătăţirea serviciilor educaţionale oferite de instituţiile de învăţământ pentru copii, tineri şi adulţi din România şi din străinătate.

Asociaţia promovează exemple de bună practică, modele de excelenţă şi eficienţă didactică în educaţie, urmărind cu prioritate creşterea calităţii procesului de predare-învăţare pentru a contribui la formarea şi dezvoltarea competenţelor necesare împlinirii la nivel personal şi social a elevilor într-o societate bazată pe cunoaştere şi învăţare continuă. Dezvoltarea competenţelor de literaţie ale elevilor reprezintă o prioritate a ARL.

Despre Finnish Teacher Training Centre

Finnish Teacher Training Centre este un centru de formare continuă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, care a apărut în urma nevoii profesorilor de a fi mereu conectaţi la schimbare. Portofoliul său de programe şi cursuri este unul modular şi flexibil, construit atât pe competenţe generale de dezvoltare personală şi a carierei, cât şi pe competenţe tehnice, metodologice, specifice corpului didactic, adaptat sistemului local.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.