Candidatul USB, Nicuşor Dan, a cheltuit până joi, preziua începerii campaniei electorale oficiale pentru alegerile locale, peste 128.000 de euro. El le cere contracandidaţilor săi Gabriela Firea (PSD) şi Cătălin Predoiu (PNL) să publice la rândul lor sumele primite şi cheltuite în campanie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform unui comunicat al lui Nicuşor Dan remis News.ro, acesta a obţinut până joi donaţii în valoare de 782.296 lei (aproximativ 174.000 euro).

Donaţiile au fost realizate prin contract notarial şi prin platforma online Salvatorii.ro, prin care orice cetăţean român poate face o donaţie care susţine campania pentru câştigarea alegerilor la Primăria Bucureştiului.

Potrivit sursei citate, 706.500 lei au fost obţinuţi prin contract notarial, în timp ce platforma online a adus până în prezent 75.796 lei. Donaţiile online au variat între 10 şi 10.000 de lei.

”Astăzi începe oficial campania electorală şi vreau să le mulţumesc tuturor celor care au donat până acum şi care ne susţin pentru câştigarea alegerilor. Vom publica în continuare sumele pe care le vom primi şi le cer Gabrielei Firea şi lui Cătălin Predoiu să facă la fel. E un gest firesc de respect pentru oamenii cărora le cer votul”, declară Nicuşor Dan, potrivit comunicatului.


 
În campania electorală a USB au fost cheltuiţi 128.805 euro până astăzi, astfel: cheltuieli operaţionale - 9.206 euro; corturi - 20.137 euro; promotori - 28.231 euro; cheltuieli de marketing - 8.350 euro; publicitate online - 41.492 euro; publicitate outdoor - 21.389 euro.

Pentru funcţia de primar general al Capitalei, contribuţia maximă la contul de campanie este, potrivit legii, de 157.500 lei, echivalentul a 150 de salarii minime. 

Donaţiile primite de candidaţi drept contribuţii pentru campania electorală trebuie să fie primite numai de la persoane fizice şi nu pot depăşi valoarea însumată de 210.000 lei (200 de salarii minime de bază brute pe ţară). 

Donaţiile cu o valoare mai mare de 10.500 lei pot fi primite de candidaţi numai prin conturile bancare proprii. 

În cazul în care candidatul primeşte mai multe donaţii de la aceeaşi persoană fizică, iar valoarea acestora depăşeşte 10 salarii minime, atunci suma de bani care depăşeşte acest cuantum va fi încasată doar prin bancă. 

Donaţiile trebuie să fie însoţite de declaraţii ale donatorilor privind sursa acestora, în cazul în care nu provin din venituri proprii. 

Toate donaţiile trebuie însoţite de documente justificative. Împrumuturile în campanie pot fi doar în bani, de la persoane fizice sau juridice, şi/ sau de la instituţii de credit şi trebuie să fie contractate prin acte notariale, însoţite de documente de predare/primire şi doar prin virament bancar. 

În campania electorală, competitorii electorali pot utiliza contribuţiile pentru campanie, astfel: 40% pentru cheltuieli de producţie, difuzare materiale de propagandă electorală la radio, televiziune şi presă scrisă, 30% pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală online, 30% pentru cercetări sociologice, 20% pentru afişe electorale, 50% pentru broşuri, pliante şi alte materiale de propanagă electorală tipărite şi 30% pentru închirierea de spaţii, echipamente şi cheltuieli de protocol destinate organizării de evenimente cu tematică politică, economică, culturală sau socială, pentru transport şi cazare, asistenţă juridică şi alte tipuri de consultanţă, precum şi pentru plata mandatarilor financiari.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.