Exportul de produse din tutun încălzit contribuie într-o măsură semnificativă la reducerea deficitului comercial al României. În 2022, exporturile de produse din tutun încălzit au depăşit din nou exporturile de ţigarete. La nivelul anului trecut, exporturile totale de produse din tutun încălzit au atins cifra de 830 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de anul trecut, în timp ce exporturile de ţigarete ale României s-au situat la 627 milioane de euro. Contribuţia este semnificativă, dacă avem în vedere faptul că România a închis anul 2022 cu un deficit comercial de 34,09 miliarde euro, cu 10,4 miliarde euro peste nivelul din anul anterior.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Philip Morris România este un partener de încredere al statului român şi contribuie în mod semnificativ la reducerea deficitului comercial. În prezent, peste 90% din producţia fabricii din Otopeni este exportată în 54 de ţări de pe 5 continente. Fabrica a fost transformată, în urma unei investiţii de 600 de milioane dolari, într-o unitate de producţie de ultimă generaţie, axată în principal pe produse din tutun încălzit. România joacă astfel un rol important în strategia PMI de a construi un viitor fără fum.

„De 30 de ani construim în România. În aceste trei decenii am investit peste un miliard de dolari, am angajat forţă de muncă locală şi am avut un impact pozitiv asupra economiei Româneşti. Fabrica din Otopeni este una dintre cele mai moderne unităţi la nivel global şi a doua la nivel european din punct de vedere al producţiei de consumabile, după fabrica PMI din Bologna. Produsele care încălzesc tutunul în loc să-l ardă sunt importante în egală măsură pentru sănătatea publică şi pentru economia românească, iar impactul activităţii noastre nu este vizibil doar în plan local. Suntem relevanţi şi în alte pieţe unde sunt exportate consumabile fabricate în România, destinate produselor fără fum.” – Mircea Scăunaşu, Director General, Philip Morris Romania.

Cercetările realizate de PMI şi de mai mulţi experţi independenţi arată că produsele fără fum sunt substanţial mai puţin nocive decât ţigările şi reprezintă o alternativă mai bună pentru fumători. În ultima perioadă, organizaţii şi experţi în sănătate din mai multe ţări europene solicită o legislaţie care să facă o distincţie clară între ţigări şi produsele fără fum. State precum Suedia, Japonia şi Marea Britanie, care au decis să trateze în mod diferit produsele fără fum, în funcţie de cât sunt de dăunătoare pentru sănătate, au avut rezultate notabile în reducerea incidenţei fumatului.

Cercetările arată că, atunci când fumătorii au acces la produsele alternative şi primesc informaţii corecte despre acestea, mulţi dintre ei aleg să facă o schimbare. În ţări precum Japonia, peste o treime dintre fumătorii adulţi au adoptat deja tutunul încălzit. Potrivit celui mai recent raport al Institutului Japonez al Tutunului, consumul de ţigări a scăzut cu 44% în 5 ani de la introducerea produselor din tutun încălzit, cea mai mare scădere înregistrată vreodată în această ţară. Acest lucru se reflectă şi în exporturile în creştere ale României către Japonia, în ceea ce priveşte tutunul încălzit. Există, însă, şi cazuri precum  Mexic, ţară care a interzis de curând importurile de ţigări electronice şi tutunul încălzit, o decizie în urma căreia vor avea de suferit în primul rând fumătorii mexicani, care vor fi privaţi de accesul la produse fără fum, fundamentate ştiinţific. România va continua să exporte produse din tutun încălzit către acele state care înţeleg să le ofere fumătorilor adulţi o alternativă mai puţin nocivă la continuarea fumatului.” – Dragoş Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris Romania.

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum. Din 2008, PMI a investit peste 10.5 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă. În noiembrie 2022, PMI a achiziţionat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – şi se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS şi ZYN. Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente, precum şi produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP). În 31 martie 2023, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 78 de pieţe iar PMI estimează că aproximativ 18,5 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 35% din veniturile nete totale ale PMI pentru primul trimestru din 2023. Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, în februarie 2021, PMI şi-a anunţat în februarie 2021 ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, îşi propune să îmbunătăţească calitatea vieţii prin furnizarea de experienţe de sănătate integrate. 

Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com şi www.pmiscience.com

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.