Un Frankenstein feminin cu Emma Stone şi un film care denunţă situaţia dificilă a migranţilor în Europa sunt favoriţii pentru Leul de Aur, decernat sâmbătă seara, la finalul celei de-a 80-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia, marcat de o grevă la Hollywood, scrie AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În total, 23 de filme sunt în cursă pentru Leul de Aur care va succeda câştigătorului de anul trecut, un documentar despre criza opioidelor din Statele Unite, realizat de Laura Poitras.

Printre concurenţi, "Poor things" are mari şanse să cucerească premiul: acest Frankenstein pentru femei, cu Emma Stone în rolul unei creaturi candide care învaţă despre dragoste şi sex, este favoritul criticilor.

Regizat de grecul Yorgos Lanthimos ("The Lobster", "La Favorite"), care realizează filme fantastice şi baroce, obişnuite în festivaluri, şi produs chiar de Emma Stone, o prietenă apropiată a lui Damien Chazelle ("La la Land"), preşedintele juriului acestui Festival.

Juriul ar putea prefera să dea un semnal politic puternic într-o Italie condusă de un guvern de extremă dreapta, recompensând filmul unei mari voci a cinematografiei poloneze, Agnieszka Holland.

"Green Border", un film coral alb-negru de 2:30, a impresionat puternic prin faptul că arată soarta tragică a migranţilor din Siria, Afganistan şi Africa, trimişi între Polonia şi Belarus în 2021, prizonieri ai unui joc diplomatic care îi depăşeşte.

De asemenea a fost extrem de remarcat "Evil Does Not Exist", al japonezului Ryusuke Hamaguchi, după ce a câştigat un Oscar pentru "Drive My Car", şi "The Beast", o călătorie în stilul lui David Lynch a francezului Bertrand Bonello, cu una dintre puţinele vedete franceze celebre pe plan internaţional, Léa Seydoux.

Grevă şi #MeToo 

Dacă ar câştiga un premiu de actorie, ar veni să-şi ridice trofeul? Ca majoritatea vedetelor internaţionale, ea nu a păşit pe covorul roşu, în plină grevă la Hollywood, unde scenariştii şi actorii sunt angajaţi într-o confruntare istorică cu studiourile.

Această mişcare socială pentru salarii mai bune şi un cadru pentru utilizarea inteligenţei artificiale paralizează industria filmelor şi serialelor şi interzice vedetelor să promoveze filme, cu excepţia cazului în care se acordă o derogare pentru producţiile independente.

Nici Emma Stone şi nici Bradley Cooper, scenaristul şi interpretul unui film biografic despre Leonard Bernstein pentru Netflix, "Maestro", nu au venit la Veneţia, primul festival internaţional afectat de această mişcare.

Adam Driver, care interpretează rolul lui Enzo Ferrari într-un film biografic de Michael Mann, Mads Mikkelsen pentru un film danez şi Jessica Chastain, protagonista filmului "Memory" al regizorului mexican Michel Franco, au fost însă prezenţi şi fiecare a avut grijă să le ofere sprijinul greviştilor.

Actorilor li s-a spus de prea multe ori "trebuie să taci pentru a-ţi proteja cariera'", a declarat vineri Jessica Chastain.

Revendicările sindicatelor nu au fost singurele care şi-au făcut auzite vocile la Veneţia.

Mişcările feministe au încercat, de asemenea, să se facă auzite, în special prin amplasarea de colaje în jurul oraşului pentru a denunţa onorurile acordate de cel mai vechi festival din lume unor artişti vizaţi de mişcarea #MeToo, care denunţă violenţele sexiste şi sexuale împotriva femeilor.

Primul dintre aceştia, Luc Besson, împotriva căruia au fost lansate acuzaţii de viol înainte de a fi respinse definitiv de justiţia franceză în acest an, a fost în competiţie cu "Dogman".

Woody Allen, care a fost ostracizat de industria cinematografică americană, dar care nu este urmărit penal, şi-a prezentat cel de-al 50-lea film, "Coup de Chance", primul film turnat în franceză, în afara competiţiei.

Roman Polanski, care fuge de justiţia americană de mai bine de 40 de ani după ce a fost condamnat pentru relaţii sexuale cu o minoră, nu s-a deplasat la Veneţia, unde cel mai recent film al său "The Palace", de asemenea în afara competiţiei, a fost primit cu răceală şi a fost criticat de critici.

Directorul Festivalului, Alberto Barbera, a justificat invitarea celor trei cineaşti prin faptul că a cerut să se facă distincţia între om şi artist.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.