Infrastructura feroviară reprezintă o prioritate pentru ministerul Transporturilor şi va investi 1 miliard de euro pentru repararea căii ferate, având în vedere că în ultimii 10-15 nu s-a investit nimic, a declarat ,miercuri, după şedinţa de Guvern, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“Este o prioritate infrastructura feroviară(…). Sunt două lucruri pe care trebuie să le facem – să aducem infrastructra feroviară la un nivel decent şi să aducem noi rame. La ambele lucrăm.() Ne gândim la trenuri pe hidrogen, pentru care există rame care au 800-1.000 de km autonomie. Nu am putut să reparăm situaţia infrastructurii feroviare până acum”, a spus Drulă. 
 
Ministrul a mai spus că sunt 9.000 de km de cale ferată care este în paragină, de aceea vrea să investească 1 miliard de euro prin Planul Naţional de Restructurare şi Rezilienţă (PNRR) pentru reînnoirea infrastructurii feroviare.
 
Ministrul a subliniat că atât infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară sunt importante de aceea şi alocările bugetare sunt echilibrate între aceste sectoare.
 
“Pe calea ferată Bucureşti - Craiova, am cerut CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricţii şi limitari de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ 3h30m”, a scris, miercuri, ministrul pe pagina sa de Facebook. 
 
Acesta a mai scris că de la Craiova la Caransebeş va finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să liciteze execuţia lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility.
 
Drulă spunea la începutul lunii martie că infrastructura feroviară din România ”este praf” şi a dat exemplul magistralei Bucureşti - Craiova. Cât despre trenurile ”civilizate”, Drulă a declarat că există o licitaţie care de doi ani nu a fost încheiată, pentru cumpărarea de trenuri noi.
 
”S-au mai făcut lucrări ample pe zona de şine, dar, din păcate, pe un singur Coridor, pe Coridorul 4 care traversează România de la Est la Vest, dar România este mult mai mult de atât. Bucureşti - Craiova este praf în momentul de faţă. Se fac trei ore şi jumătate, se făceau două ore în 1989 şi multe alte magistrale sunt la fel. Aproape tot restul reţelei este decăzut. Avem foarte mult de muncă”, a declarat Cătălin Drulă, la Digi24, la începutul lunii martie. 
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.