Învăţarea mecanică, unul dintre cele mai performante subdomenii ale inteligenţei artificiale în prezent, se dovedeşte instrumentul perfect pentru aducerea la zi a graficii unora dintre jocurile care au făcut istorie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Upscaling este o tehnologie folosită de mulţi ani pentru îmbunătăţirea imaginii filmelor şi serialelor mai vechi. Rezoluţiile mici la care s-a filmat iniţial sunt crescute prin acest proces, însă forţarea este uneori vizibilă ochiului uman şi nu se compara cu filmarea direct la rezoluţie mare.

AI-ul a crescut considerabil calitatea upscaling-ului şi a îmbunătăţit atât calitatea imaginii rezultate, cât şi timpii necesari acestui proces.

Bazându-se pe un antrenament anterior care a constat în procesarea şi compararea unei mari cantităţi de imagini şi filmări atât la rezoluţie mare, cât şi la rezoluţii mici, AI-ul în esenţă adaugă pixeli noi, care se potrivesc în fiecare cadru.

În ultimul an, o serie întreagă de jocuri vechi au fost aduse la zi cu grafica şi nu de casele de producţie, ci de persoane individuale care au investit bani şi răbdare într-un proces care implică încă o doză semnificativă de “lucru manual”.

Însă, o sarcină pentru care un studio de jocuri avea nevoie de câţiva ani, poate fi realizată acum de un o singură persoană în câteva săptămâni.

Jocuri precum RPG-ul clasic The Elder Scrolls III: Morrowind, care a apărut în urmă cu 17 ani, au fost redesenate pentru a arăta bine pe rezoluţiile mari ale monitoarelor şi televizoarelor moderne.

Doom, Half-Life 2, Final Fantasy VII şi Grand Theft Auto: Vice City sunt alte câteva exemple de jocuri legendare care au trecut prin procesul AI upscaling pentru a arăta ca şi cum ar fi fost desenate recent.

Nu toate jocurile se potrivesc însă acestei tehnici, iar cei care apucă pe acest drum trebuie să aleagă cel mai potrivit instrument pentru fiecare joc în parte. De cele mai multe ori, algoritmul trebuie personalizat pentru a produce rezultate în cazul unui joc anume, un proces care poate dura şi câteva sute de ore.

Implicarea celor care au ales să îmbunătăţească grafica unui joc este cerută şi după ce AI-ul şi-a terminat treaba, în special în cazurile în care trebuie eliminat “zgomotul” introdus prin adăugarea pixelilor noi.

Pentru a face un singur personaj să arate bine sunt necesare, în unele cazuri, câteva ore bune de prelucrare manuală a imaginilor.

AI-ul învaţă însă din toate aceste procese. Asta înseamnă că întreaga procedură va deveni din ce în ce mai eficientă şi va da rezultate din ce în ce mai bune, ceea ce va necesită mai puţină implicare din partea omului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.