Cercetătorii au descoperit cel mai îndepărtat obiect cunoscut din sistemul nostru solar, atât de izolat şi neobişnuit încât au dat numele de “Farout” pentru planeta pitică lentă, îngheţată, de culoare roz, care se află la o distanţă de 120-130 de ori mai mare decât cea dintre Pământ şi Soare, relatează Reuters.

Astronomul Scott Sheppard, de la Carnegie Institution for Science din Washington, a declarat marţi că planeta pitică, oficial numită 2018 VG18, are un diametru estimat la 310-375 de mile 9500-600 kilometri).

În sistemul solar există aproximativ 50 de planete pitice. Cele mai mari sunt Pluton, cu un diametru de circa 1.470 de mile (2.370 kilometri), şi Eris, cu un diametru de 1.445 de mile (2.325 kilometri).

”Când am văzut obiectul pentru prima oară, se deplasa atât de încet, era cel mai lent obiect pe care l-am văzut vreodată. Aşa că mi-am spus ”Far out (îndepărtat, neobişnuit). Este tare”. Dar este şi un obiect foarte îndepărtat, de aceea i-am spus Farout”, a explicat Sheppard.

Descoperirea sa a fost anunţată luni, de către Centrul pentru Planete Minore al Uniunii Astronomice Internaţionale.

”Nu cunoaştem prea multe despre această planetă. Am descoperit-o abia luna trecută. I-am putut determina mărimea după strălucire. Îi ştim culoarea. Are o tentă roz, roşiatică. Dacă gheaţa este supusă radiaţiei solare, în timp capătă o nuanţă ruşiatică, roz. Aşa că cred că suprafaţa este acoperită probabil cu gheaţă”, a explicat astronomul.

Sheppard şi alţi cercetători au descoperit Farout în timp ce căutau obiecte extrem de îndepărtate din sistemul solar, între care o posibilă Planetă X, despre care a spus că ar putea fi de 10 ori mărimea Pământului. În 2014, cercetătorii au extimat existenţa a unei a noua planete majore, la marginea sistemului solar.

Cercetătorii au mai spus că Farout se mişcă atât de lent încât ar putea avea nevoie de peste 1.000 de ani pentru o singură rotaţie în jurul Soarelui.

Al doilea cel mai îndepărtat obiect din sistemul solar este Eris, care orbitează faţă de Soare la o distanţă de circa 96 de ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Soare. Pluton se află la o distanţă de Soare de aproximativ 34 de ori mai mare faţă de cea a Pământului.