Pilotul olandez Max Verstappen a "scurtcircuitat" un viraj în timp ce îşi apăra poziţia a treia în faţa germanului Sebastian Vettel, în finalul Marelui Premiu al Mexicului şi a refuzat apoi să-i cedeze locul adversarului, ceea ce l-a scos din sărite pe acesta din urmă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Incidentul a avut loc în turul 67/71 al cursei de duminică, de pe Autodromo Hermanos Rodriguez de la Ciudad de Mexico. Cei doi piloţi rulau cu trenuri de pneuri cu o vechime diferită. Vettel, aflat pe locul 4, avea pneuri medii cu circa 20 de tururi mai puţin uzate decât Verstappen şi era mai rapid decât rivalul său, astfel că a declanşat un atac în virajul I, la capătul liniei drepte. Verstappen nu s-a putut apăra pe pistă şi a ieşit în decor, dar a revenit în faţa lui Vettel tăind virajul al doilea.

Şefii de la Red Bull i-au cerut prin radio tânărului pilot să cedeze poziţia a treia, însă acesta a refuzat. Vettel a dat drumul la înjurături pentru că şi mai rapid decât el venea din spate al doilea pilot Red Bull, Daniel Ricciardo. Oficialii de la Ferrari au gesticulat şi au acuzat că Verstappen îi face jocul lui Ricciardo, încetinindu-l pe Vettel. Australianul nu a ezitat să-l atace pe pilotul scuderiei, iar acesta din urmă cu greu şi-a păstrat poziţia după un contact între monoposturi.

La rândul său, Ricciardo nu a fost mulţumit de cum s-a apărat Vettel, acuzându-l pe pilotul Ferrari că a schimbat direcţia monopostului în zona de frânare

Până la urmă, Max Verstappen a trecut al treilea linia de sosire, urmat de Vettel şi de Ricciardo.

 "Cred că o să pleznesc pe cineva", a tunat extrem de nervos Vettel. El l-a ajuns din urmă pe Verstappen în timpul turului de onoare şi a gesticulat către el.

Olandezul a considerat că nu a greşit cu nimic şi s-a prezentat liniştit la festivitatea de premiere. În anticamera podiumului, Verstappen a aflat că a fost penalizat de comisarii FIA cu cinci secunde pentru că a obţinut avantaj rulând în afara pistei. El a pierdut nu numai locul al treilea, ci şi pe al patrulea, fiind clasat al cincilea.

După cursă, a venit rândul piloţilor Red Bull să ia foc din cauza penalizării lui Verstappen. Ei invocă un incident similar petrecut la start.

Lewis Hamilton a plecat din pole position foarte tare şi a frânat brusc înaintea primului viraj, ieşind în decor, Hamilton a revenit pe pistă tăind şi el virajul al doilea. Rosberg, al doilea pe grilă, s-a luptat cu Verstappen înaintea primului viraj, monoposturile lor atingându-se. Germanul de la Mercedes a ieşit în decor şi a revenit şi el pe pistă "evitând" virajul al doilea. Comisarii FIA nu au luat nicio decizie în aceste cazuri.

"Eu cred că a fost similar cu ce s-a întâmplat în virajul I. Lewis a ieşit în decor şi a căptat un avantaj masiv, Nico a ieşit şi el după ce ne-am atins. Eu nu am avut niciun avantaj, am avut acelaşi avans (n.r. - ca inainte de ieşirea în decor), deci e ridicol. Nico nu a primit penalizare, atunci nu-mi da nici mie. Am văzut reluarea. E ridicol ce a făcut (n.r. - Vettel), a început să urle prin radio. Nu ştiu a câta oară foloseşte injurii. Voi vorbi cu el, e doar un tip frustrat în acest moment", a declarat pilotul de 19 ani, care a adăugat că Vettel ar trebuie să meargă înapoi la şcoală ca să fie învăţat să nu mai înjure aşa mult.

"Vettel zâmbeşte, dar nu merită să fie acolo (n.r. - pe podium). Cred că eu aveam tot dreptul să fiu acolo dar el s-a mişcat în zona de frânare. Sunt frustrat de asta. De asemenea, nu înţeleg startul. Cum poţi conduce cursa, cum te poţi apăra şi ieşi de pe pistă şi să nu te alegi cu o penalizare? Care a fost diferenţa între Max Verstappen şi Lewis? A fost o greşeală şi trebuie să plăteşti. Sunt frustrat de modul în care au fost rezolvate toate astea", a declarat Ricciardo, potrivit BBC.

Fără aceste incidente, Grand Prix-ul mexican a fost destul de plictisitor. Hamilton a plecat bine şi a câştigat lejer cursa. Este al 51-lea succes din carieră pentru britanic. Rosberg este şi el un important beneficiar al rezultatelor de duminică, după ce a ocupat locul secund. Germanul poate deveni campion mondial peste două săptămâni dacă va câştiga cursa de la Interlagos.

Penultima etapă a sezonului, Marele Premiu al Braziliei, va avea loc la 13 noiembrie, la Sao Paulo.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.