Organizatorul zborului în care a murit fotbalistul Emiliano Sala a fost găsit vinovat, prin verdict majoritar, că a pus în pericol siguranţa unei aeronave, informează BBC..

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sala, în vârstă de 28 de ani, şi pilotul David Ibbotson, 59 de ani, au decedat în accidentul aviatic din Canalul Mânecii, în ianuarie 2019.

David Henderson, 67 de ani, a fost găsit vinovat după un proces care a avut loc la Cardiff Crown Court.

El a recunoscut în timpul procesului că a încercat să organizeze, fără permisiune sau autorizaţie, un zbor pentru un pasager.

Juraţii au avut nevoie de şapte ore şi jumătate pentru a-l găsi vinovat pe Henderson, care îşi va afla sentinţa la 12 noiembrie.

Avocaţii care au vorbit în numele familiei lui Sala consideră condamnarea lui Henderson drept binevenită, dar au precizat că acţiunile sale au fost doar "o piesă din puzzle-ul" modului în care avionul s-a prăbuşit.

Atacantul argentinian Sala şi Ibbotson au murit după ce avionul cu un singur motor Piper Malibu s-a prăbuşit în Canalul Mânecii, în timpul unui zbor între Cardiff şi Nantes, în ianuarie 2019, organizat de Henderson împreună cu agentul de jucători William "Willie" McKay.

Fotbalistul a fost implicat într-un transfer de 15 milioane de lire sterline de la FC Nantes la Cardiff City şi călătorea între cele două oraşe în momentul morţii sale.

Juraţii au aflat că Ibbotson, care zbura în mod regulat pentru Henderson, nu deţinea o licenţă de pilot comercial, o calificare pentru a zbura pe timp de noapte, iar calificarea lui pentru a zbura cu un avion cu singur motor Piper Malibu era expirată.

Henderson i-a cerut lui Ibbotson să piloteze avionul, deoarece era în vacanţă cu soţia sa la Paris.

La doar câteva momente după ce a aflat că avionul s-a prăbuşit, Henderson a trimis un mesaj text unor persoane, spunându-le să nu vorbească şi avertizându-le că vor deschide o cutie a Pandorei.

Tatăl a trei copii şi fostul ofiţer RAF a recunoscut în instanţă că se temea de o anchetă cu privire la afacerile sale.

Procurorul Martin Goudie a spus că Henderson a fost "imprudent sau neglijent" în modul în care a operat avionul, punându-şi afacerea mai presus de siguranţa pasagerilor.

Goudie a mai spus că Henderson a creat o cultură de încălcare a reglementărilor de navigaţie aeriană în rândul piloţilor pe care i-a angajat.

Fay Keely, care deţinea avionul, îi spusese lui Henderson să nu-i permită lui Ibbotson să piloteze din nou avionul, după ce a fost contactat de Autoritatea Aviaţiei Civile (CAA) în legătură cu două încălcări ale spaţiului aerian pe care le comisese.

În ciuda acestui fapt, Henderson i-a permis lui Ibbotson să continue să zboare, iar mesajul său către pilot era: "Amândoi avem ocazia să facem bani în afara modelului de afaceri doar dacă nu supărăm clienţii şi nu atragem atenţia CAA”.

Şi el pilot, Henderson nu avea permisul necesar pentru a zbura cu pasageri în avionul american sau un certificat de operator aerian (AOC), care era, de asemenea, necesar.

Goudie l-a acuzat pe Henderson că a minţit în declaraţiile sale către anchetatori şi, în discursul său de încheiere, a susţinut că acesta conducea o "organizaţie incompetentă, necinsitită şi fără documente”.

În replică, avocatul Stephen Spence a spus că acţiunile clientului său erau "pur o problemă de documente" şi nu au condus la un posibil pericol. Clientul său ştia că Ibbotson, care zbura de zeci de ani, este un pilot cu experienţă.

Spence a mai transmis instanţei că singura diferenţă între o licenţă comercială şi cea privată deţinută de Ibbotson este mai degrabă despre dacă poate transporta pasageri pentru bani sau nu, decât despre abilitatea de a face asta.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.