Primarul general Gabriela Firea a declarat, marţi, că Bucureştiul nu trebuie să fie mai prejos decât celelalte capitale europene care găzduiesc meciuri de la Euro 2020 şi în acest sens trebuie reabilitate străzile cu linii de tramvai din apropierea Arenei Naţionale, transportul în comun să poată prelua toţi spectatorii şi în zona stadionului să fie amenajate trasee pentru biciclişti. Firea a spus că dacă Sala Polivanentă nu va fi terminată la timp pentru a funcţiona ca centru de presă la campionatul european, va fi amenajată o construcţie provizorie de peste 1.000 de metri pătraţi, la cel mult 400 de metri de stadion.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Edilul Capitalei s-a întâlnit cu reprezentanţii Comitetului de Organizare UEFA  şi cu cei ai Federaţiei Române de Fotbal pentru a discuta despre planul de acţiuni în contextul organizării Turneului Final Euro 2020.

Bucureştiul este printre cele 13 oraşe care vor găzdui meciuri la cea de a XVI-a ediţie a Euro 2020, alături de Copenhaga, Amsterdam, Dublin, Bilbao, Budapesta, Bruxelles, Glasgow, Munchen, Baku, Sankt Petersburg, Roma si Londra. Pe Arena Naţională se vor juca patru meciuri, trei din faza grupelor şi unul din optimi.

"Bucureştiul trebuie să devină cu adevărat o capitală europeană, iar postura de gazdă a unui campionat european se înscrie cu adevărat în această viziune. Este un proiect care ţine de mândria noastră naţională, de aceea atât noi cât şi celelalte instituţii publice cu responsabilităţi în organizare trebuie să luăm toate măsurile pentru ca Bucureştiul să nu fie cu nimic mai prejos decât celelalte oraşe participante", a spus Firea.

Modernizările în infrastructura Capitalei trebuie să fie realizate până în 2020, conform cerintelor UEFA, iar unul dintre proiecte se referă la reabilitarea străzilor şi modernizarea arterelor cu linii de tramvai din apropierea Arenei Naţionale, printre care bulevardul Basarabia, bulevardul Chişinău şi Şoseaua Pantelimon, unde lucrările sunt finalizate aproximativ 70 la sută, a precizat Firea.

De asemenea, până la campionatul european, transportul în comun trebuie configurat astfel încât să poată prelua spectatorii. Primarul Capitalei a arătat că va organiza o licitaţie internaţională pentru achiziţionarea a 500 de autobuze noi, iar parcul auto al RATB va fi reparat şi modernizat cu fondurile deja alocate.

Tot până la campionatul european se intenţionează stabilirea unor trasee pentru biciclişti spre şi de la stadion, precum şi amenajarea unui veloparc în perimetrul arenei, în condiţiile în care unul dintre obiectivele UEFA este atingerea pragului de 80 la sută a spectatorilor care folosesc transportul în comun, bicicleta sau se deplasează la stadion pe jos.

De asemenea, în cadrul întâlnirii s-a discutat despre accesul persoanelor cu dizabilităţi la Arena Naţională, stadion care dispune în prezent de 125 de locuri pentru persoane în scaune cu rotile, precum şi de facilităţi de acces pentru acestea.

În vederea transparenţei alocării locurilor pentru persoane cu dizabilităţi la stadion, urmează să fie încheiat un parteneriat cu Autoritatea Naţional pentru Persoane cu Dizabilităţi, pentru accesarea bazei de date şi comercializarea biletelor în baza Codului Numeric Personal.

În ce priveşte serviciile de urgenţă, Gabriela Firea a spus că Primăria Capitalei a finalizat Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, care va deveni operaţional până la sfârşitul acestui an. Centrul reuneşte toate instituţiile angrenate în gestionarea situaţiilor de urgenţă din Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Legat de construcţia Sălii Polivalente, unde, conform cerintelor UEFA, la campionatul european ar trebui organizat centrul de presă, primarul Capitalei a spus că proiectul este în continuare blocat, fiind în aceeaşi situaţie din 2014 în care cei doi ofertanţi "se contestă reciproc".

Primarul Capitalei a precizat că, în 29 septembrie, instanta trebuie să se pronunţe din nou faţă de precizările solicitate de unul dintre cei doi ofertanţi. Termenul de finalizare a Sălii Polivalente este de 24 de luni de la momentul atribuirii contractului.

În cazul în care situaţia Sălii Polivalente nu se va clarifica astfel încât proiectul să fie finalizat la timp, s-a luat în discuţie construirea unei facilităţi provizorii, cu o suprafaţă de cel puţin 1.240 de metri pătraţi, care să permită compartimentarea potrivit normelor UEFA la nu mai mult de 400 de metri de stadion.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.