Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a afirmat că România respectă în totalitate procedurile decise la nivel european în legătură cu investiţiile ruseşti, precizând că situaţia despre care a fost informat din Portul Constanţa, potrivit căreia vapoarele care alimentează navele aparţin unor companii din Rusia, va fi rezolvată şi este numai o problemă de timp până se va întâmpla acest lucru.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Vasile Dîncu a fost întrebat, marţi, la Constanţa, ce ştie despre faptul că trei din cele patru vapoare care alimentează cu combustibil navele din Portul Constanţa sunt deţinute de companii ruseşti. 
 
“Nu este un subiect pe care să îl cunosc eu în acest moment, nu mă ocup de Ministerul Transporturilor. Sper că se iau măsurile, conform deciziilor europene, legate de modul în care ne raportăm la investiţiile ruseşti în toată Europa. Cred că sunt proceduri prin care se elimină dependenţa asta şi a facilita să spunem capitalului rusesc să producă bani în Europa. Acest lucru se întâmplă, conform unor proceduri. România respectă în totalitate aceste proceduri şi probabil că este numai o problemă de timp, dacă mai există asta. Aţi văzut ca şi dependenţa de gaz şi de petrol nu poate fi din primul moment eliminată,este un program stabilit de Uniunea Europeană şi noi respectăm foarte bine pentru că la noi există foarte puţine investiţii ruseşti care să zicem să fie puse sub embargo”, a declarat Vasile Dîncu. 
 
Ministrul Apărării a fost prezent, marţi, la Constanţa, la ceremonia de acordare a navei-şcoală Mircea a titlului de ambasador al României sustenabile.
Trei din cele patru vapoare care asigură alimentarea cu combustibil a navelor în Portul Constanţa sunt deţinute de firme ruseşti, conform informaţiilor furnizate de conducerea portului pentru G4Media şi Info Sud-Est.
Una dintre companii face parte din grupul Gazprom Neft, pus sub sancţiuni de Uniunea Europeană şi Statele Unite după izbucnirea războiului în Ucraina. Occidentul a stabilit, în 15 martie, că Gazprom Neft intră sub sancţiuni economice, dar a permis în continuare importul de petrol de la gigantul rus, implicit şi serviciile navelor de bunkeraj.
Cele patru nave sunt - Bellona – deţinută de Lukoil – Marine Bunker; Almathia – deţinută de Petronav Shipmanagement; Deltaoil – deţinută de Balkan Marine Bunker Assets; Unicom 3 – Gazpromneft Marine Bunker Balkan S.A.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.